אחד השלטים שהכינו הילדים
אחד השלטים שהכינו הילדים

לגננת בנוף ים נמאס מצואת הכלבים בשכונה. אז היא רתמה את הילדים ועשתה מעשה

האם הפרויקט המשותף של ילדי גן תבור וכיתה ה'2 בבית הספר נוף ים יצמצם את מפגע צואת הכלבים בשכונה?

פורסם בתאריך: 12.5.19 08:54

אילנה שפירא, גננת גן טרום טרום חובה בשכונת נוף ים בהרצליה מזה שמונה שנים, ותושבת השכונה, מאסה בצואת הכלבים ש"מעטרת" את רחובות השכונה, ויזמה פרויקט יצירתי שמעודד את התושבים לשמור על הניקיון. זהו פרויקט משותף של ילדי הגן וכיתה ה' 2 בבית הספר נוף ים, שבה לומדים ילדים עם צרכים מיוחדים עם המורה ענבל שושני. כחלק מהפרויקט הכינו הילדים שלטים שבהם הם מבקשים לשמור על הניקיון ולאסוף את צואת הכלבים. על השלטים הם כתבו את הסלוגן "צרכים לפח ונוף ים תפרח" ותלו אותם במתחם של גן תבור וכן ליד בית הספר נוף ים. כעת הם מתכננים לתלות שלטים נוספים במרכז המסחרי של השכונה.

גננת גן תבור, אילנה שפירא

גננת גן תבור, אילנה שפירא

"לפעמים אנחנו צועדים ברחוב לגן ומגיעים מלוכלכים מצואת הכלבים שנמצאת ברחבי השכונה, אם זה ליד הגן, ליד בית הספר או ליד המרכז המסחרי", מספרת שפירא שעובדת כגננת כבר 25 שנים, "זה נורא. גם בערב כשאני עושה הליכה בשכונה אני רואה את הצואה ברחובות וזה מאוד מפריע לי. אני לא חושבת שבמרכז העיר יש דבר כזה. חשבתי לנכון שכמו שהיה פרויקט לא לקטוף פרחים צריך לעשות פרויקט דומה כדי לטפל בזה".

אז מה עשיתם?

"קודם כל התחלנו להזמין הורים מהגן שהם בעלי כלבים, להגיע עם הכלבים לגן ולספר לילדים איך להתנהג עם כלב, לשחק איתו, להאכיל אותו ואיך לצאת איתו לטיול. חלק מההורים שלא באו עם הכלבים הביאו תמונות שלהם וסיפרו מה הם עושים עם הכלב שלהם. לאחר מכן הכנו שלטים ותלינו בבית הספר נוף ים, במתנ"ס ובגן שלנו. עכשיו אני מנסה לשתף את הגנים הסמוכים בפרויקט ושכל ילד יכין כרזה כזאת ונתלה את זה בכל המקומות, ואולי זה יעזור לנקות את האיזור שלנו. שיתפתי את מנהלת חטיבת סמדר בפרויקט והיא אמרה שזה מבורך ושתנסה לעשות משהו כזה גם בבית הספר. המטרה היא שכשילד הולך למשל ברחוב עם אמא שלו ועם הכלב שלהם יסביר לאמא שלו שאין ברירה וצריך לאסוף את הצואה. המטרה שלנו היא להגיע דרך חינוך הילדים אל ההורים ובכך לגרום להם לשמור על הניקיון. כשילד מעיר למבוגר זה שונה מאשר מבוגר שמעיר למבוגר. בראשון לציון הפרויקט הזה עובד יפה והרחובות נקיים, כנראה שעובדים שם על זה קשה או שהתושבים יותר ממושמעים".

תולים שלטים בשכונה

תולים שלטים בשכונה

שפירא מוסיפה: "משנת 2015 הגן שלנו הוא גן ירוק. השנה אני פועלת לכיוון של גן ירוק מתמיד. יש לנו הרבה טבע בגן. יש לנו גינת ירק וגינת תבלינים שהכנו אותן יחד ואנחנו עובדים בגינות האלה. אנחנו לומדים כחלק מהפרויקטים להפריד פסולת ולהשתמש בחומרים ממוחזרים ואחד הפרויקטים הוא עבודה בקהילה. אנחנו כבר מספר שנים עובדים בשיתוף פעולה עם בית הספר נוף ים והשנה אנחנו עובדים עם כיתה ה' 2 והם מגיעים אלינו פעם בחודש ומשמשים אצלנו חונכים בגן ויחד הם עושים פרויקטים סביבתיים. יחד הם הכינו שלטים, עשו עבודה לט"ו בשבט – גדר מבקבוקי מים שמילאנו אותם בצבעי גואש צבעוניים, ולפורים הם הכינו יחד עם הילדים קופות מגלילי נייר. נשות הצוות שלי – יעל שפינר ואיזבל מוסטאטה – מלוות אותי בפרויקטים האלה".

שלט שהכינו בגן תבור

שלט שהכינו בגן תבור

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר