חגיגות יום העצמאות. צילום אמיל סלמן
חגיגות יום העצמאות. צילום אמיל סלמן

"זו הזדמנות לתגמל יוצרים ויוצרות מקומיים". הפרלמנט של הרצליה

שאלה אחת בשבוע. והפעם:מה עדיף ביום העצמאות, חגיגות צנועות או אמנים מפורסמים?

פורסם בתאריך: 4.5.17 11:42

אלי חיו-חמו (ג'מיל). צילום עזרא לוי

אלי חיו-חמו (ג'מיל). צילום עזרא לוי


אלי חיו חמו (ג'מיל):

“אין ספק שחגיגות יום העצמאות הלכו והשתדרגו עם השנים, והפכו לתחרות בין העיריות מי מביאה את האמנים הכי חמים ומי משקיעה יותר בחגיגות. נוצר מצב אבסורדי שבו משלמים מאות אלפי שקלים להופעה של חצי שעה עד 40 דקות, והאמנים מנצלים את העובדה שיש ביקוש רב, כמובן על חשבון כספי ציבור. עם זאת, הערים שמביאות את הזמרים החזקים בשוק זוכות להצלחה ולכניסה של אלפי צעירים מחוץ לעיר. יש לעשות איזון בין חגיגות צנועות לחגיגות ראוותניות. להביא אמנים מפורסמים במחירים סבירים, לצד להקות ואמנים מקומיים. כדי להימנע מתשלום סכומי עתק לאמנים, על העיריות לגבש ביניהן הסכמה ועמדה שלא משלמים יותר מסכום מסוים לזמרים הפופולאריים ולהעמיד זאת במבחן לפחות בשנה אחת”. (אלי חיו חמו (ג’מיל) הוא בעלי קבוצת הכדורגל הפועל הרצליה ובעלי מסעדת מפגש השרון בעיר).

דקל סקופ

דקל סקופ

דקל סקופ:

“ערים רבות בארץ מוציאות מאות אלפים מכספי התושבים על מנת לשלם לזמר זה או אחר שיגיע להופיע, במשך חצי שעה נטו, הופעה שגם ככה לא באמת כיף לראות ובדרך כלל גם לא משתווה להופעה פרטית של אותו זמר. לדעתי, כל העניין הזה צריך להיות בפיקוח כלשהו מכיוון שמדובר בשפיכת כספים גדולה מדי. פרט לכך, העיריות עושות עבודה מצוינת בנוגע לחג ומאוד כיף להסתובב ברחובות המקושטים והמוארים שלנו”. (דקל סקופ הוא שותף בבר דולי פרטון בשדרות בן גוריון בהרצליה).

תומר שילה

תומר שילה

תומר שילה:

“חלק מהאמנים מופיעים בערב יום העצמאות בשלוש או ארבע ערים שונות, ובכל הופעה מבצעים שלושה-ארבעה שירים תמורת רבבות שקלים. אם תשאלו את התושב הממוצע, מה לדעתו תפקידה של העירייה, אני בטוח שבין תשובותיו יהיה ניקיון, חינוך וטיפוח הסביבה ולא בטוח שגם הופעות אמנים. אני ומשפחתי פוקדים את העיר בערב יום העצמאות כדי לפגוש חברים ולשמוח בשמחת החג ולא כדי לזכות בהופעה של אמן מפורסם. תשלום שמשולם לאמנים ולחגיגות העצמאות הוא כסף שמופחת מהחינוך, מהניקיון ומטיפוח הסביבה ולכן יש לנהוג בתקציב העירוני באחריות. ערב יום העצמאות הוא הזדמנות מצוינת לעודד ולתגמל יוצרים ויוצרות מקומיים ולקיים מופעים צנועים ושמחים”. (תומר שילה הוא עורך דין, מומחה בייצוג חייבים בהליכי פשיטת רגל ופעיל חברתי בהרצליה).

צורי ז'אן

צורי ז'אן

צורי ז’אן:

“בהרצליה כבר שנים רבות שיש שילוב בין האמנים לבין הכוחות המקומיים. הקונספט בהרצליה הוא שילוב של ריקודים, הופעות, מוזיקה טובה ודוכני מכירה של סוחרי הרחוב המרכזי. אכן, המפגש והשמחה הם העיקר אבל יש גם רצון להופעות ומוזיקה טובה. למיטב ידיעתי רבים ממשתתפי החגיגה הם תושבי העיר. חשוב לציין כי בבית הראשונים התקיים ערב שירה בציבור לאורך כל הערב. אני חושב שבערב יום העצמאות יש מענה לכלל התושבים”. (צורי ז’אן הוא הבעלים של ז’אן נדל”ן ברחוב סוקולוב בהרצליה).

לימור קירספין

לימור קירספין

לימור קריספין:

“האמנים שהוזמנו השנה לבמה המרכזית בשער העיר באמת מעוררים את החוויה של ההסתובבות ברחבי העיר וקינוח בצפייה באמנים שעל הבמה. שמתם לב שישראל הפכה להיות מעין ‘אמריקה קטנה’? סוף סוף הגענו לעידן שבו יש בישראל כוכבי פופ מושכי קהל, ומותר להם להרוויח מזה כסף למרות כל הקריאות על בזבוזי כסף מקופת הציבור. הרי בלאו הכי נשלם על כך, אז למה שלא נהנה מתרבות טובה בזמן חגיגות למדינתו? במעמד זה אני רוצה לברך את מדינת ישראל לעוד שנים רבות טובות ויפות”. (לימור קריספין היא מנהלת בתחום ההייטק).

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר