חטיבת הנגיד

ההורים בנגיד שוב השביתו את הלימודים: "העירייה הכשילה את קבלת האישור ממשרד החינוך"

הורים בחטיבה מאשימים את העירייה ואת ראש אגף החינוך בכך שהכשילו את האפשרות לקבל אישור ממשרד החינוך לקיצור שבוע הלימודים. גם מחר מתוכננת שביתה של שעתיים. העירייה: "הסמכות להחליט בנושאים אלו היא של משרד החינוך בלבד"

פורסם בתאריך: 18.6.19 18:43

הורים בחטיבת הנגיד בהרצליה מאשימים את העירייה, ואת ראש אגף החינוך יעקב נחום, בכך שהכשילו את האפשרות לקבל את אישור משרד החינוך להמשיך וללמוד בחטיבה במתכונת של חמישה ימי לימוד בשבוע.

ההורים מבססים את הטענות על תשובת עיריית הרצליה לשאילתה ששלח חבר המועצה איל פביאן לראש העירייה משה פדלון ביום חמישי שעבר, בנוגע להחלטת משרד החינוך לבטל בשנת הלימודים הבאה את מתכונת שבוע הלימודים הקצר, אחרי 16 שנה.

כך או כך, השביתו הבוקר ההורים את השעתיים הראשונות של הלימודים בחטיבה, שביתה שלישית בשלושת השבועות האחרונים, ומתכננים לקיים מחר שביתה דומה.

בשאילתה לפדלון, כתב פביאן כי "משרד החינוך טוען שהמעבר לשישה ימים נעשה בעצה אחת עם אגף החינוך בעירייה. האם הדבר נכון? אם כן – עם מי בעיריית הרצליה, מתי, באיזה אופן, ועל דעת מי, הוסכם וסוכם העניין?". בתשובה שקיבל ממנהלת מחלקת ארגון ותאום בלשכת סמנכ"ל העירייה, רינה זאבי, נכתב כי "משרד החינוך בעל הסמכות והאחריות לתחום הפדגוגי, ביקש לברר את מדיניות אגף החינוך בנושא מול כלל בתי הספר ונענה כי המערכת החינוכית עירונית פועלת שישה ימים בשבוע. החלטות משרד החינוך נעשות על פי חוזר מנכ"ל משרד החינוך ועל פי תפישת עולמו הפדגוגית. אגף החינוך בעיריית הרצליה הוא הגורם המתווך בין המשרד ובין העירייה. החלטה פדגוגית בעניין זה היא החלטה מיניסטריאלית ולא עירונית".

לטענת ההורים, "לאחר שמשרד החינוך נועץ בו (יעקב נחום) אם לאשר את בקשת הנגיד וביקש לברר את מדיניות אגף החינוך בנושא, הוא נענה שלפי מדיניות אגף החינוך בהרצליה יש ללמד שישה ימים בשבוע – וכך הכשילה לכאורה העירייה את קבלת האישור ממשרד החינוך".

מחלוקת אחרת היא לגבי הגשת הבקשה ממשרד החינוך לאישור שבוע לימודים של חמישה ימים בחטיבה. ההורים טוענים כי האחריות על הגשת בקשה למשרד החינוך היא של נחום, ושביקש מהמנהלת להגיש את הבקשה ממשרד החינוך אך לא מהנהלות של בתי ספר אחרים המלמדים חמישה ימים בשבוע.

פביאן התייחס גם לכך בשאילתה וביקש גם לדעת מדוע, לאחר שגילתה העירייה כי לא מנהלת בית הספר אמורה להגיש בקשה למשרד החינוך להמשך המתווה הקיים אלא העירייה צריכה לעשות זאת, בצירוף פרוטוקול של ישיבת מורים והורים, לא עשתה זאת העירייה. זאבי ענתה לו: "עם קבלת חוזר מנכ"ל משרד החינוך פנה מנהל אגף החינוך, ד"ר יעקב נחום, למנהלת בית הספר והסב את תשומת לבה שלא הייתה כל פנייה מבית הספר להארכת האישור בנושא 'קיצור שבוע הלימודים', על פי נוהל הבקשה לקיצור שבוע הלימודים. פניה לרשות ולפיקוח במועד הינה באחריות הנהלת בית הספר. לא הופנתה בקשה במועד. לאחר שהסוגיה הוצגה בפני ראש העירייה, ביקש לקבל חוות דעת משפטית בעניין שהציגה את המנגנונים הפרוצדורליים לנושא. לאחר שהדברים הובררו התחיל תהליך בדיקה והיוועצות אל מול הנהלת בית הספר, הנהגת ההורים העירונית והמוסדית ומועצת התלמידים. ההורים היו שותפים לכל הדרך בפעולות העירייה מאז, השתתפו בישיבות ובשולחן עגול, וקיבלו העתקי התכתובות".

פביאן: "לצערי, מתברר כי מתחילת המשבר וגם לפניו ועד לרגע זה ממש, לא אימצה עיריית הרצליה והעומדים בראשה קו ברור לחלוטין ורשמי המגבה את תושבי הרצליה, ההורים והתלמידים מול משרד החינוך בנושא תוכנית 'שישי יצירתי' ואורח החיים בחטיבה. תשובת העירייה מעורפלת, בוודאי לנוכח תהליך העומק שהיא מדווחת שעשתה מול קהילת הנגיד מצד אחד, ולנוכח חלקה באחריות לפרוץ המשבר מהצד האחר. האם מישהו לא שם את טובת התלמידים בראש סדר העדיפויות שלו? עמדתי היא כי העירייה והעומדים בראשה צריכים לייצג מול משרדי הממשלה ופקידיה את תושבי הרצליה ורצונם בכל דבר. מדהים שבזמן שבית ספר נפגע ומאות משפחות, הורים ותלמידים מפגינים ברחובות ומשביתים מוסדות לימוד, לא פועלת העירייה בצורה נחרצת וחד-משמעית לייצגם באופן ברור ומיידי מול משרד החינוך על כל דרגיו ולתקן את התקלה שהיא עצמה שותפה בחלקה. עניין מהותי נוסף הוא הודאת העירייה כי 'משרד החינוך, ביקש לברר את מדיניות אגף החינוך (של העירייה) בנושא מול כלל בתי הספר ונענה כי המערכת החינוכית עירונית פועלת שישה ימים בשבוע'. – כלומר בניגוד להכחשות קודמות, אגף החינוך של העירייה היה מעורב במגעים מוקדמים עם משרד החינוך ובמסגרתם נמנע לכאורה מתן ההיתר לנגיד. יש לבדוק כיצד העניין עולה עם מה שנמסר עד כה מטעם העירייה".

בהנהגת ההורים בנגיד אמרו עוד כי "לנוכח הודאתו לכאורה של אגף החינוך באחריות למשבר, ולנוכח כל הצהרות העבר שהצהירו גורמי העירייה, מוטל על העירייה לגלות מנהיגות ולפתור את המשבר שלו הייתה שותפה אחת ולתמיד. שנתיים מיטלטלת החטיבה בסערת ימי הלימודים, וכולם משלמים מחיר כבד. ופתרון מהיר חיוני כדי ששנת הלימודים הבאה תיפתח כסדרה".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "חשוב להבין כי האחריות והסמכות להחליט בנושאים אלו היא של משרד החינוך בלבד. מרגע שנושא מספר ימי הלימוד בחטיבת הנגיד עלה על סדר היום,  זימן ראש העירייה את ההורים והתלמידים לדיון שולחן עגול על מנת לשמוע אותם ולבחון באופן מעמיק את הסוגייה בשנית, אל מול הנהלת משרד החינוך. במסגרת פנייה שערך ראש העירייה אל מנהלת המחוז של משרד החינוך, הביע ראש העירייה את הרצון לשמור על המצב הקיים כיום בכדי לתכנן את מהלכי העתיד. לצערנו, משרד החינוך שלל את בקשת ראש העיר ותשובתו נלמדת כעת אצל הגורמים המוסמכים ברשות".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "הטענות שההורים מעלים מופנות לעירייה ולא למשרד החינוך ולכן אין לנו מה להגיב בנושא".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר