הפגנת תלמידי הנגיד והנדסאים מול בניין העירייה. צילום באדיבות ההורים והתלמידים

הפתעה: גם בהנדסאים ילמדו שישה ימים בשבוע. צפו בהפגנה הערב מול בניין העירייה

עשרות הורים ותלמידים מחטיבת הנגיד ומתיכון הנדסאים הפגינו הערב מול בניין עיריית הרצליה. זו הפעם הראשונה שבה נודע כי גם בהנדסאים יעברו ללמוד שישה ימים בשבוע

פורסם בתאריך: 25.6.19 18:18

עשרות הורים ותלמידים מחטיבת שמואל הנגיד ומתיכון הנדסאים בהרצליה הפגינו לפני שעה קלה ברחבת הכניסה לבניין עיריית הרצליה נגד המעבר מחמישה ימי לימוד לשישה בשנת הלימודים הבאה. זו הפעם הראשונה שבה נודע כי גם בהנדסאים, הן תלמידי החטיבה והן תלמידי התיכון, יעברו ללמוד שישה ימים בשבוע. המפגינים לבשו חולצות שחורות והחזיקו שלטים נגד ההחלטה, כמו "אל תהרסו את בית הספר שלנו". בשעה 18:00, עם תחילת הישיבה שלא מן המניין של מועצת העיר, נכנסו ההורים והתלמידים לישיבה והמתינו להעלאת הצעתו לסדר היום של איל פביאן בעניין הנגיד בישיבת המועצה.

יו"ר מועצת התלמידים יולי יבין אמרה בהפגנה: "למרות שהתחיל החופש הגדול לא שכחנו שב-1 בספטמבר, לפי כל הגורמים האחראים, נצטרך לבוא וללמוד שישה ימים. אנחנו לא מוותרים וממשיכים במאבק שלנו. אנחנו מאוד מאוכזבים מהדרך שבה המאבק התקיים, על אמירות מצד משרד החינוך והעירייה שלאחר מכן התבררו כלא מדויקות. נמשיך במאבק ולא נוותר".

ההפגנה היא מהלך נוסף שמבצעת הנהגת ההורים של חטיבת הביניים שמואל הנגיד, לאחר שהשביתו את הלימודים בהנגיד שלוש פעמים בשבועיים האחרונים, פעמיים לשעתיים ופעם ליום שלם, ואף השביתו את הלימודים בחטיבות הביניים בעיר ביום שישי לפני כשלושה שבועות. לפני כשבוע זעמו ההורים והאשימו את העירייה, ואת ראש אגף החינוך יעקב נחום, בכך שהכשילו לדבריהם את האפשרות לקבל את אישור משרד החינוך להמשיך וללמוד בחטיבה במתכונת של חמישה ימי לימוד בשבוע. ההורים מבססים את הטענות על תשובת עיריית הרצליה לשאילתה ששלח חבר המועצה איל פביאן לראש העירייה משה פדלון ביום חמישי לפני שבועיים, בנוגע להחלטת משרד החינוך לבטל בשנת הלימודים הבאה את מתכונת שבוע הלימודים הקצר, אחרי 16 שנה.

בהנהגת ההורים של חטיבת הנגיד הביעו זעם על התנהלות הרשות המקומית במשבר: "לכל אורך הדרך הכחישה העירייה מעורבות, והנה בתשובה רשמית של העירייה התברר שאגף החינוך בעיר הוא שיזם את הפנייה למשרד החינוך, הכשיל את המנהלת בפנייה שלא על פי הנהלים, ואף המליץ למשרד החינוך להעביר את בית הספר לשישה ימי לימודים. אנחנו נחרדים מדרך הניהול הכוחנית, מהשקרים שנאמרו לכל אורך הדרך, לרבות בתגובות רשמיות בעיתונות ומהכיוון שאליו צועדת העיר. ראש העירייה הבטיח להורים להיאבק לצדם אם יוברר שהמהלך זכה בראשיתו לאישורים מלאים. על אף שכל הראיות לאישור סופקו, עדיין לא נשמעה אמירה ברורה תומכת כמובטח, ובכל רגע נתון צץ תירוץ אחר".

חדר ישיבות מועצת העיר מלאה בהורים ותלמידים. צילום מיטל ליאור-גוטמן

עוד אמרו מהנהגת ההורים של הנגיד: "לנוכח השתלשלות הדברים הבקשה העומדת לדיון אך מתבקשת: להקפיא בשנה הבאה את ההליכים בחטיבה כדי לאפשר הליך חוקי ותקין – שלא נעשה השנה. היום עומדת העירייה למבחן: האם תאמר סוף סוף את האמת לציבור בהרצליה ותתייצב לצדו של ציבור התלמידים וההורים ששם בה את מבטחו או תפר את כל ההבטחות שניתנו ותנווט את העיר בדרך דיקטטורית למתכונת לימודים שמזמן נכחדה בעולם המערבי. בכל מערכת בחירות כל רשימה עירונית מציבה את החינוך במקום מרכזי במצע שלה. היום ההצהרות יעמדו למבחן: מי רואה חשיבות אמיתית בחינוך, ומי משתמש בו כמס שפתיים לקדם אינטרסים אחרים".

במקביל הפגינו הערב מול בניין העירייה כמה תושבים על כך שלטענתם לא מאשרים לבתי כנסת שאינם משוייכים לש"ס או הבית היהודי תקציבים לשיפוץ.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר