חופי סיני. צילום מאיה הורודניצ'אנו

יש לכם אומץ? הפרלמנט מתלבט אם לצאת לחופשה בסיני

הפרלמנט של צומת השרון עונה על שאלה אחת בשבוע. והפעם: האם להקשיב או לא לאזהרות המסע לסיני?

פורסם בתאריך: 29.6.19 18:16

לימור קריספין

לימור קריספין. צילום פרטי

חצי האי סיני קוסם למטייל הישראלי כבר שנים רבות עם חופים לבנים וקסומים, עם אפשרויות צלילה מהידועות והטובות בעולם ומגוון גדול מאד של אפשרויות לינה שמתאימות לכל כיס. ידוע כי הפעילות העיקרית בסיני סובבת סביב חוף הים – בשחייה, צלילה חלומית, יחד עם שיזוף ובעיקר בטלה. עם זאת, נמשכים להישמע קולות של איום חמור למימוש פיגועי טרור נגד תיירים בסיני, לרבות ישראלים. ברקע לכך, בין השאר, פעילותו המתעצמת של ‘מחוז סיני’ – שלוחת דאע”ש באזור בתקופה האחרונה. אזהרות המסע לסיני מושמעות ומפורסמות באופן קבוע ובלשון שאינה משתנה, בעיקר לקראת תקופות החגים ובחופש הגדול. כאן אני תוהה ושואלת את עצמי בכל פעם מחדש איך ייתכן שכל כך הרבה אנשים עדיין נוסעים עם כל האזהרות המושמעות? אין הם חוששים לחייהם וכל זאת עבור חופשה זולה? אני רק יודעת שלא אסכן את חיי גם אם ישנן רק אזהרות שחוזרות על עצמן בעד שום הון שבעולם. (לימור קריספין, תושבת הרצליה, היא מנהלת בתחום ההייטק)

נורית כהן

נורית כהן. צילום סיון פרג'

צילום סיון פרג'

עוד שנת לימודים מגיעה לסיומה ומביאה איתה את החופש הגדול (מדי) ואיתו את הצורך למלא ‘לוח גאנט’ צפוף של פעילויות כדי שהילדה, חס ושלום, לא תשתעמם. אז מה עושים בחופשה המשפחתית שנקבעה בסיום הימים שהתמלאו בקייטנה, מרכזי המבקרים וסבתא? פה כבר נכנסים שיקולי עלות, תועלת. הרי בסופו של יום ההוצאות בתקופה זו גדולות. עם זאת, בבואנו לבחור חופשה משפחתית, הביטחון האישי הוא בין השיקולים הראשונים במעלה ועל כן, גם אם יוצע לנו יעד נחשק במחירים זולים במיוחד אך מסוכן, לא נבחר בו. בעניינים האלה אני שונאת סיכון מושבעת. מאחר שהמטה לביטחון לאומי, מפרסם אזהרת מסע ביחס לסיני, אותה הוא מסווג כ’איום קונקרטי גבוה מאוד’ ומציין כי נמשך האיום החמור למימוש פיגועי טרור נגד תיירים, הרי שלא אבחר ביעד זה גם אם יוצע לי בחינם. (תושבת הרצליה עו"ד נורית כהן היא יו”ר ועד ההורים בבית הספר בר אילן, יו”ר ועדת ביקורת בעמותות דינל’ה ומרום וחברת מועצה ציבורית באלו"ט)

גלי עציון

צילום עמית סליקטר

סיני או לא סיני? זאת השאלה. מצד אחד סיני יפיפייה. מרחבים נהדרים. מים צלולים. מחירים שהכיס יכול לעכל ולהכיל. ולמרות הכל התשובה שלי היא חד משמעית לא. בשום אופן לא. ולא אכפת לי שהמון אנשים נסעו בחג האחרון וחזרו בשלום. זו מדינת אין חוק, ממלכת דעאש והסיכון ממש, אבל ממש, לא שווה את ההנאה. ואם נדמה שזו הרצאה מובנית ומוכנה מראש זה פשוט כי זה בדיוק מה שאמרתי לילדים שלי כשהגיעו ממש לאחרונה עם הרעיון לנסוע לסיני. אז בקיצור התשובה שלי – סיני בשבילי, לפחות בינתיים, מחוץ לתחום. (עו"ד גלי עציון, מומחית בדיני משפחה, זכויות נשים, ותביעות ייצוגיות, היא פעילה חברתית בכלל ובהרצליה בפרט)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר