בגרות באנגלית. צילום ניר כפרי
צילום אילוסטרציה ניר כפרי

מהפכה ביסודיים בהרצליה: שיעורי הבית יתבטלו

מהעירייה נמסר כי את שיעורי הבית המסורתיים יחליפו משנת הלימודים הקרובה פרויקטים מחקריים וקהילתיים. הממונה על החינוך איה פרישקולניק: "זוהי יוזמה חדשנית של מערכת החינוך העירונית". יו"ר הנהגת ההורים: "מברך את ההחלטה"

פורסם בתאריך: 1.7.19 15:30

עיריית הרצליה הודיעה על מהפכה במערכת החינוך העירונית, במסגרתה החל משנת הלימודים הקרובה יצטמצמו באופן ניכר שיעורי הבית בבתי הספר היסודיים בעיר, "עד לביטולם המוחלט של שעורי הבית המוכרים", לשון הודעת העירייה.

לפי ההודעה, "את שיעורי הבית המסורתיים יחליפו משנת הלימודים הקרובה פרויקטים מחקריים, קהילתיים, אקדמיים וערכיים, המבוססים על עקרונות Each, כאשר הפרויקטים יתקיימו בקבוצות למידה שיתופיות רב-גיליות, קהילתיות, כיתתיות ואישיות. מנהלי וצוותי בתי הספר הודרכו במהלך השנה על ידי מומחים מהמכון הדמוקרטי, לגבי אופן יישומן של משימות Each בבתי הספר. מודל Each מאפשר אוטונומיה בבחירה של תחומי דעת, על פי עניין, אתגר וסקרנות, בתוך סביבות למידה פורמליות ובלתי פורמליות, ברחבי העיר ומחוצה לה ובכל שכבות הגיל. כמו כן, הוא מאפשר את שילובם של מומחים מהקהילה, מהאקדמיה ומתעשיות המחקר בתהליכי הוראה ייחודיים ומגוונים בבתי הספר ומחוצה להם. המודל פותח על ידי מנהל אגף החינוך, ד"ר יעקב נחום, והרצליה קיבלה על כך את פרס האקדמיה המדעית העולמית".

יו"ר הנהגת ההורים העירונית, זיו עומר, אמר: "ראשית, אין המדובר בביטול שיעורי הבית אלא בתרגול אחר, מעניין יותר ויצירתי. 'מילוי החוברות', שבדרך כלל אפילו לא נבדקות, לא נותן מאומה לילדים ולא מקדם אותם. לא מעט מחקרים השוו בין ילדים אשר קיבלו שיעורי בית לילדים שקיבלו משימות אחרות, ואין פער בידע ביניהם. אישית אני מברך את ההחלטה. הבן שלי לומד בבית הספר נבון הפועל בשיטה זו. הקושי הוא בעיקר לחלק מההורים שלא יודעים היכן הילדים עומדים בפן הלימודי, אך אם סומכים על בית הספר שיעשה עבודתו, עושים עבודות בית עם ערך מוסף ומידי פעם שואלים את הילדים שאלות המראות הבנה (ולא רק פליטת ידע), גם ההורים יהיו מרוצים מהסידור החדש. ברור שמקצועות בהם יש צורך בשינון יאפשרו זאת. אחרים יאפשרו תרגול באמצעות משחק או דרך חווייתית אחרת. מנהלות בתי הספר כבר נערכות לפעילות חליפית, ואני מאמין שהשינוי יעשה טוב לילדים".

ראש עיריית הרצליה משה פדלון: "הרצליה ממשיכה להוביל חינוך חדשני ופורץ דרך, כאשר החלופות שנציע לתלמידים במקום שיעורי הבית יעזרו להם להיפתח לרעיונות ולתהליכים מאתגרים ומפתחים, שיש להם תרומה אדירה להמשך הדרך".

ממלאת מקום וסגנית ראש העירייה, הממונה על החינוך איה פרישקולניק, אמרה: "זוהי יוזמה חדשנית של מערכת החינוך העירונית אשר ממחישה את הדרך שלנו למען חינוך מפתח ומעצים של היכולות האישיות של התלמידים וחושף אותם לאתגרים המרתקים שסובבים אותם".

נחום: "מערכת החינוך העירונית הפכה למודל פורץ דרך בכל קנה מידה, ערכי והישגי. פריצת הדרך הנה בזכות העשייה החינוכית של אנשי החינוך, הפורמלי והבלתי פורמלי, בעשייה ערכית, קהילתית, אקדמית ומחקרית".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. הורה מודאג

    לפני הרפורמות, שראש העיר והאחראים בעירייה יסדרו את הבלאגן בבית ספר ברנר

  2. שרון

    צמד חמד המוכרים לפדלון שטויות של אנשים שעבר זמנם ואין להם מושג בחינוך או בדרך להקנות אותו בעולם המודרני.
    מגיעים חדשות לבקרים עם רעיון מופרך כזה או אחר.
    תכנית Each זו המצאה מצוצה מהאצבע שכביכול קשורה במחקר שערך אדם אחד וכל קשר בינה לבין המציאות בהרצליה הוא מקרי בהחלט.

    רמת בתי הספר נמוכה מאוד וסביר כי לא תשתפר עד שהצמד הזה לא יפנה את מקומו לאנשים מקצועיים יותר.
    כדאי שפדלון יסע מרחק של 5 קילומטרים ללמוד מערים אחרות כיצד מצטיינים בחינוך.

  3. מייק לבנובסקי

    חבורת ליצנים. בסוף לפני מבחן כהורה אני אצטרך לתרגל את הילדה. הזוי. מופע הקרקס של הנהגת ההורים

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר