הדמיית תוכנית "בין ערים" בשטח מט"ש הרצליה. הדמייה: נעמה מליס אדריכלים.
הדמיית תוכנית "בין ערים" בשטח מט"ש הרצליה. הדמייה: נעמה מליס אדריכלים.

הותמ"ל הפקידה תוכנית לשכונת ענק במקום מט"ש הרצליה. כל הפרטים

התוכנית כוללת 1,230 יחידות דיור, 53 אלף מ"ר שטחי תעסוקה ופארק עירוני במקום מתקן טיהור השפכים בעיר. היא צפויה לייצר רצף אורבני בין רמת השרון להרצליה. יש 60 יום להגשת התנגדויות

פורסם בתאריך: 7.7.19 12:28

הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל) החליטה ביום רביעי שעבר להפקיד את התוכנית להקמת מתחם מגורים, תעסוקה ומסחר גדול, וכן פארק עירוני בהרצליה, שייקרא "בין ערים", במקום מתקן טיהור השפכים בעיר. התוכנית צפויה לייצר רצף אורבני בין רמת השרון להרצליה. יש 60 יום להגיש התנגדויות לתוכנית.

התוכנית, שקודמה על ידי רשות מקרקעי ישראל (רמ"י), כוללת 1,100 יחידות דיור שאליה יתווספו לאחר תיקונים כ-130 יחידות דיור באמצעות תוספת קומות למגדל הקיים, וכן תוספת מגדל בן 35 קומות. במסגרת התוכנית ייבנו גם כ-53 אלף מ"ר שטחי תעסוקה בשילוב חזיתות מסחריות לאורך נתיבי איילון. הבינוי המוצע בתוכנית כולל מבנים בגובה של עד עשר קומות בבניה מרקמית השומרת על רצף עירוני ומשתלבת עם הבינוי הקיים כיום.

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת שטחים עבור מבני ציבור, מסוף תחבורה ציבורית, כיכר עירונית וכן פארק עירוני שישתרע על שטח של כ-106 דונם. הפארק כולל חיבורים למערך השטחים הפתוחים בתכנית וסביבתה וצפוי להוות מוקד פעילות לאזור כולו. בהיבט התחבורתי, התוכנית כוללת חיבור מדרך יבנה ברמת השרון למערב הרצליה באמצעות מעבר עילי מעל דרך 20 ומסילת הרכבת.

התוכנית צפויה לקום במקום מתקן טיהור השפכים, שממוקם בחלק הדרום-מערבי של העיר, בסמוך לשכונת גליל ים הנמצאת בשלבי הקמה. המתקן צפוי להתפנות בהתאם להסכם בין הממשלה לעיריית הרצליה. בהתאם לכך, עם פינוי המתקן, הרצליה תחובר לשפד"ן (מכון טיהור שפכי גוש דן).

נזכיר כי 11 תושבים מהרצליה, ובהם חברי המועצה איל פביאן ותמי גרוסמן, וכן צבי דותן, אושרי יניב, דליה כהן, ניר יונה, רן גולדשטיין, חובב ששון, רפאל קרמונה, אילן קרומר ועפרה כרמי, הגישו ב-21.2.2019 עתירה לבג"ץ נגד ממשלת ישראל, שר האוצר משה כחלון, ראש מטה הדיור זאב בילסקי, הוועדה הארצית לתכנון ולבניה של מתחמים מועדפים לדיור וכן הוועדה המקומית לתכנון ובניה הרצליה. התושבים מבקשים מבית המשפט להוציא צו על תנאי, לפיו יורה למשיבים להסביר ולנמק מדוע לא תבוטל הכרזת הממשלה על "הרצליה – רובע צפוני" ו" מט"ש הרצליה", שבהם מתוכננים יותר מ-12 אלף יחידות דיור – כמתחמים מועדפים לדיור. הדיון בבג"ץ יתקיים בעוד שבועיים וחצי, ב-29.7.

בתוך כך, לפני כשבוע וחצי, ב-27.6, החליט בג"ץ לדחות את עתירתה של סוזי נדב, בעלת נכס בשכונת יד התשעה ופעילה חברתית בתחום הבינוי, שהוגשה בפברואר 2019, נגד אישור תוכנית בניה וקידום הקמת שכונות במט"ש הרצליה טרם פינוי וטיהור הקרקע, שלטענתה היא "קרקע מורעלת ומזוהמת" ומבלי שיבוצע סקר לבחינת מפגעים סביבתיים באיזור.

בהחלטת בג"ץ נכתב: "המט"ש טרם פוּנה, בניית יחידות הדיור במקום לא החלה, תוכנית הבנייה טרם הופקדה אצל הוותמ"ל, וגם לאחר שתופקד, ניתן יהיה להגיש התנגדויות לתוכנית. על העותרת למצות את ההליכים מול רשויות התכנון לפני שתפנה לבית משפט זה, ולאור ההבהרה מטעם המשיבים לפיה טרם הושלמו הבדיקות הסביבתיות, אף דומה כי העתירה שלפנינו מוקדמת. לא למותר לציין, כי כל טענותיה של העותרת בנוגע לתוכנית הבנייה במתחם המט"ש, ניתוב השפכים מהמט"ש לשפד"ן בבוא העת, ויתר הסוגיות שהועלו בעתירה – שמורות לה".

נדב, שנכחה בדיון בשבוע שעבר, אמרה: "מגדילים את מספר יחידות הדיור בתוכנית מט"ש הרצליה ל-1,230 לבקשת עיריית הרצליה. להזכירכם, בתחילה דובר על 850 יחידות, אחר כך זה עלה ל-1,100 וכעת אישרו 1,230 יחידות דיור. תחילה דובר על בניינים של עשר קומות ומגדל אחד של 28 קומות וכעת, עם אישור להפקדת התוכנית ביום רביעי האחרון, אישרו בתוכנית שני מגדלים – אחד של 28 קומות ומגדל נוסף בגובה 35 קומות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני מתנגד להקמת שכונה קטנה צריכה להיול שם שכונה של לפחות 6000 יח דיור וכמובן הגדלת מסחר.חנויות קטנות ויותר מבחר. להקים שני מגדלי ענק של 80 קומות צריך להבין שהרצליה עיר ללא מסחר ויקרה מאוד

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר