יפה בן דויד. צילום ירדן יוסף לוי
יפה בן דויד. צילום ירדן יוסף לוי

יפה בן דויד בוועידת החינוך של הרצליה: "לעת עתה שנת הלימודים לא תפתח". צפו

מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד משתתפת בוועידת החינוך של הרצליה שמתקיימת בשעה זו

פורסם בתאריך: 21.8.19 18:24

"אנחנו רוצים לפתוח את שנת הלימודים כסדרה אבל בסך הכל אם לא יענו על הדרישות המוצדקות שלנו לעת עתה שנת הלימודים לא תיפתח. מישהו באוצר צריך להתעשת ולתת את מה שצריך. אנחנו רוצים תמורה בעד העבודה שלנו". כך אמרה מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד בוועידת החינוך עיתון צומת השרון המתקיימת בשעה זו בבר בעיר בהרצליה.

צפו:

"אני חוזרת מהאוצר, מישיבות מרתוניות", אמרה, "לצערנו, עד עכשיו אנחנו לא יכולים להודיע על פתיחת שנת הלימודים כסדרה. עדיין לא הגענו להסכמות", אמרה בן דויד, שהצביעה על שלוש דרישות של הסתדרות המורים שעומדות על הפרק במשא ומתן מול האוצר: פנסיית המורים, ימי המחלה שלהם והרפורמה של משרד החינוך בחינוך המיוחד.

ועידת החינוך של הרצליה. צילום ירדן יוסף לוי

"בכל מקום עבודה במדינה מתוקנת, אחרי שעובד מסיים את עבודתו המעסיק קורא לו והעובד יודע איך הוא יכלכל את עצמו. משרד החינוך לא יודע לחשב את הפנסיה. אנחנו לא בטוחים ויודעים שהם מקבלים את המאה אחוז. רציתי לקבל הצהרה שהם יקבלו את המאה אחוז ולא קיבלתי. משרד החינוך עושה טעויות בשכר".

לגבי ימי המחלה אמרה בן דויד: "בכל מקום עבודה מנכים לעובד יום מחלה אחד. אבל הניכוי לעובדי ההוראה הוא בממוצע 1.4. אנחנו מבקשים להקים קרן לתשלום עבור ימי מחלה ולתקן את הנוסחה כך שכאשר הוא נעדר ממחלה ממושכת ישולם לו שכרו באופן מלא. אנחנו במו"מ מאוד אינטנסיבי. כולם באים ברוח טובה. אנחנו רוצים לראות מעשים ושהעוולות יתוקנו".

היא הוסיפה: "אנחנו בעד השילוב של ילדים בחינוך המיוחד בחינוך הרגיל. זה דבר שצריך להיעשות בצורה מיטבית. הרפורמה בחינוך המיוחד היא למעשה רק קיצוץ. מי שהוביל אותה זה בכלל אגף התקציבים במשרד החינוך. כל ילד שנמצא היום בחינוך המיוחד מקבל את כל מה שהוא צריך לקבל. עכשיו רוצים להעתיק את הילד הזה לחינוך הרגיל כשהמורות לא הוכשרו לכך. תתחילו את ההכשרה במכללות. תעשו רפורמה במחוז אחד בצפון ותלמדו מזה. בסוף כולם ייפגעו וההורים והילדים הם אלה שישלמו את המחיר.

"אמרתי לשר החינוך שהחינוך הוא ביטחון של המדינה. אם אין אמון למערכת בעובדי ההוראה שישימו את המפתחות. חייבים לתת אמון בעובדי ההוראה".

בן דויד פנתה להורים ואמרה: "לפי הלמ"ס יותר מ-28 אחוזים מהמורים עוזבים את המערכת, והסיבה הראשית לדבריהם היא התערבות ההורים. השכר, תופתעו, היה רק במקום השני. כמובן שאנחנו הולכים לעשות הסכם שכר מהטובים שהיו. שכרו של מורה מתחיל צריך להתחיל ב-9,000 שקל. כמובן שנדאג לכולם, לא נזניח אף אחד, כולל המורים הוותיקים, המנהלים, הסגנים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר