חוף התכלת. צילום: אופי קראוס
שטח תוכנית חוף התכלת. צילום: אופיר קראוס

"הזכויות אמורות להיות שיוויוניות": בעלי קרקעות בחוף התכלת מתכוננים להגשת התנגדויות

לטענת עורכי הדין המייצגים את בעלי הקרקעות, התוכנית חולקה לשבעה מתחמים שונים שבכל אחד מהם זכויות שונות למגורים. "כולם צריכים לקבל את זכויותיהם בצורה שוויונית", הם אומרים

פורסם בתאריך: 5.9.19 15:11

בעלי קרקעות פרטיים במתחם תוכנית חוף התכלת בהרצליה קוראים לעצור את הפקדת התוכנית בוועדה המחוזית לקראת סוף השנה. בכוונתם להתנגד לתוכנית כשתופקד, בטענה כי תוכנית האיחוד והחלוקה לוקה בבעיות מהותיות ומנוגדות לחוק התכנון והבניה.

התוכנית מתפרסת על פני כ-2,000 דונם המצויים על המצוק בדרום הרצליה, צפונית למלון מנדרין שבצפון תל אביב. התוכנית מונה 11,950 יחידות דיור בגובה של שש עד 25 קומות ועוד כ-70 אלף מ"ר המיועדים למסחר ו-512 מ"ר המיועדים לתעסוקה בבניינים עד 30 קומות. התוכנית מציעה צפיפות נמוכה של כשמונה יחידות דיור לדונם. התוכנית מחולקת לשבעה מתחמים. שני מתחמים שבמערב השטח ייכללו פארק חופי, מלונאות ואלפי דירות. חלקו המרכזי של השטח יכלול בעיקר בנייה למגורים ואילו החלקים המזרחיים בתוכנית ייכללו אזורי תעסוקה. כן תכלול התוכנית קו של הרכבת הקלה, מסוף אוטובוסים ומחלף.

לדברי עורכי הדין יוסי מוסרי ומורן חביב, המייצגים כאלף בעלי זכויות במתחם, הצפיפות הנמוכה של כשמונה יחידות דיור לדונם אינה מתאימה לתוכנית מודרנית ובייחוד לאחר שמגבלת הגובה לאחר פינוי שדה דב בוטלה. לדבריהם, לקחו חלקות וגושים והתאימו אותם גיאוגרפית למתחמים וכך יוצא שקיים שוני משמעותי ברמת הצפיפות בין המתחמים כאשר אחד מהם כלל לא מקבל זכויות למגורים.

"מוזר שהצפיפות בתוכנית כה נמוכה בהשוואה לתוכניות שכנות כמו שדה דב ו-3700, בהן הצפיפות היא של 10 יחידות דיור לדונם, כאשר כל חלקה קיבלה את זכויותיה במתחם תכנון אחד או יותר, והיא אינה עושה איפה ואיפה בין בעלי הזכויות", מסרו עורכי הדין מוסרי וחביב, "על פי תקן 15 המתווה את עבודת השמאי בהליך איחוד וחלוקה הקצאה מלאכותית למתחם סותרת את הוראות החוק. מצב שבו כל מתחם מקבל זכויות באופן שונה ממשנהו לא יעמוד במבחן ההתנגדות".

עוד טוענים מוסרי וחביב כי "החלוקה למתחמים היא מלאכותית ובפועל מוציאה מ'המשחק' מאות בעלי קרקעות פרטיים. מדובר בדבר לא הגיוני ולא פרופורציונלי שכן מדובר במתחם של בעלי זכויות שווים ברמתם לבעלי זכויות אחרים ואף גבוהים מהם ברמה התכנונית. לא אמורה להיות קורלציה בין הקרבה לים והקניית זכויות, שכן מדובר בתוכנית איחוד וחלוקה במסגרתה כולם אמורים לתת את חלקם ולקבל במסגרת החלוקה מחדש את זכויותיהם בצורה שוויונית. לא יעלה על הדעת שלוקחים מצב של בעל קרקע שהוא שווה לאחר ואומרים לו שזכויותיו לא שוות כלום".

לדבריהם, במתחם חוף התכלת יש חלוקה מאוד ברורה בין חברות המחזיקות מאות דונמים לבין בעלים פרטיים שקרקעותיהם מפוזרות בשטח התוכנית. לטענתם, דווקא מאות בעלי חלקות פרטיים עלולים למצוא את עצמם ללא יחידות דיור. "אם כל בעלי הקרקעות הפרטיים יתאגדו לצורך הגשת התנגדות כוללת וקבלת זכויות שוויוניות יש סיכוי להקטנת הנזק, שכן רק איחוד בעלי מגרשים (או בשמו החדש "איגום זכויות") יסייע בהקטנת הנזק".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר