מיקי גורקה. צילום: שרון בוקוב
מיקי גורקה. צילום: שרון בוקוב

"מרגיש כאילו לא עזבתי אף פעם": מיקי גורקה חוזר לבני הרצליה. ראיון

אחרי עונה לא מוצלחת עבורו באופן אישי ועבור בני הרצליה, התאחדו מיקי גורקה והמועדון שוב הקיץ, במטרה להחזיר את הקבוצה לליגת העל. בראיון ל"ספורט צומת השרון" מספר המאמן על השלד שנבנה ("כשאמרו לי שאלו השחקנים היה לי קל להגיד כן"), הקהל שנטש ("מודע שמה שהיה בעונה שעברה ישפיע") והפנטזיות על השארת כארם משעור ("סיכוי של אחד למיליון")

פורסם בתאריך: 12.9.19 10:32

נראה שאת מיקי גורקה אין צורך להציג בפני אוהדי בני הרצליה. המאמן, שחזר בסוף השבוע שעבר לקדנציה שנייה במועדון, רשום על שתי העונות האחרונות בהן העפילה הקבוצה לפלייאוף וכעת ינסה לחזור עם הקבוצה לליגת העל. החתמתו של גורקה הגיעה אחרי קיץ ארוך ללא מאמן במועדון שירד אחרי 27 שנים לליגת המשנה, כאשר רק לאחרונה הגיעה הנהלת המועדון לסיכום עם עיריית הרצליה על אופן המשך פעילות הקבוצה.
"ההרגשה לחזור טובה מאוד, אפילו מעולה. זה ממש מרגיש כאילו לא עזבתי אף פעם", פותח גורקה את הראיון ל"ספורט צומת השרון". "אני שמח לחזור לקבוצה שהייתה בית שני עבורי וכעת המטרה היא להחזיר את המועדון לליגת העל".

למרות שהיו בנפרד בעונה שעברה, גורקה ובני הרצליה עברו מסלול די דומה. בעוד שאת מעלליה של הרצליה בעונה שעברה, אחת הגרועות בתולדותיה, קשה היה לפספס, גם על המאמן עברה עונה מקצועית לא פשוטה בכלל. את העונה שעברה התחיל בעירוני נהריה, אך פוטר לאחר שהשיג מאזן של שני ניצחונות בשבעת המשחקים הראשונים. בדצמבר מונה למאמן מכבי רחובות עמוסת הציפיות מהליגה הלאומית, אך פוטר לפני סיום העונה לאחר שהקבוצה התדרדרה למקום הלפני אחרון בטבלה.

הייתה שנה לא טובה בעונה האחרונה, גם לי וגם למועדון כמובן", מודה גורקה. "זה חלק מהמקצוע וכבר הבנתי שיש שנים יותר טובות ופחות טובות. לי באופן אישי, כמו למועדון, הייתה שנה פחות טובה ואני מקווה שעכשיו ביחד נצליח לעשות עונה שתתקן את הרושם".

בתור צופה מהצד, איך אתה מנתח את מה שקרה להרצליה בעונה שעברה?
"אחד הדברים שלמדתי זה שאתה לא יכול לדעת מה קורה במערכת עד שאתה לא נמצא בה. אני כן יכול להגיד שלפעמים דברים לא מתחברים, למרות שיש כישרון. מבחוץ זה מה שנראה שקרה בהרצליה בעונה שעברה".

שלד מרשים

ביום ראשון הקרוב יפתחו גורקה ובני הרצליה את האימונים לקראת פתיחת העונה ב-29.10, כאשר לרשות הקבוצה עומד סגל ישראלי מרשים, שבהחלט אמור להוות בסיס טוב לקבוצה שתאבק העונה בצמרת. אל המתאזרח גייב לוין, אור לאומי ונועם אביבי שחזר מהשאלה בהפועל כפר סבא, הצטרף גם ניצן חנוכי (33, 1.94 מטרים) שהאריך את חוזהו בעונה נוספת. הגארד-פורוורד, שישמש גם העונה כקפטן הקבוצה, קלע בעונה שעברה 2.9 נקודות וקטף 1.7 ריבאונדים בממוצע למשחק. "תחושת המחויבות שלי למועדון עצומה, יש כאן אנשים שאני מכיר מגיל 10, וקיבלתי פה את ההזדמנות הראשונה שלי להיות שחקן משמעותי בליגת העל", אמר חנוכי. "היה לי חשוב להישאר ויש בי רצון לתרום כמה שיותר לקבוצה במשימה שניצבת בפנינו העונה – חזרה לליגת העל".

ניצן חנוכי. צילום: עודד קרני

ניצן חנוכי. צילום: עודד קרני

"ניצן חלק חשוב בפאזל שלנו", אמר גורקה על ההחתמה. "הוא מנהיג אמיתי ושחקן מנוסה שחווה כמעט הכל בכדורסל הישראלי". מי שעוד יפתח את האימונים עם הקבוצה הוא הגארד אופק מלכה (19, 1.80 מטרים), שנחשב לאחד מקלעי השלשות המבטיחים בישראל. מלכה גדל במחלקת הנוער של מכבי נתניה וקלע בעונה שעברה 4.9 נקודות ב-10.5 דקות במכבי הוד השרון מהליגה הלאומית. מתאזרח נוסף של הקבוצה העונה יהיה אנטוני פישר (33, 1.91 מטרים), ששיחק בעונה האחרונה במכבי חיפה ועלה איתה לליגת העל. פישר קלע בעונה האחרונה 11.3 נקודות בממוצע למשחק. אל השלד הישראלי הזה ינסו במועדון לצרף עוד שני זרים, בעמדה של רכז ושחקן פנים.
"כשאמרו לי שאלו השחקנים שחותמים היה לי קל מאוד להגיד כן", אומר בכנות גורקה. "כשאתה יודע שיש לך עוגנים משמעותיים כאלה בסגל זאת נקודת פתיחה מצוינת. הליגה השנייה היא ליגה לא פשוטה וחשוב מאוד שיהיו איתך שחקנים ישראלים ומתאזרחים איכותיים".

לאחרונה נפוצו שמועות שישנה אפשרות שכארם משעור ישאר. זה ריאלי?
"ריאלי זה לא, אבל הלוואי שזה יקרה. יש סיכוי בערך של אחד למיליון ואם זה יקרה כולנו נשמח, אבל אנחנו לא בונים על זה. זה יהיה בונוס נחמד מאוד בשבילנו אם זה יקרה".

להחזיר את האמון

גורקה בן ה-46 הצטרף לבני הרצליה לראשונה בעונת 2014/15 כעוזרו של מולי קצורין. במהלך העונה החליף את קצורין בתפקיד וחילץ את הקבוצה ממאבקי התחתית. המאמן המשיך לשנתיים נוספות בקבוצה, בהן החזיר את הקבוצה לפלייאוף והפסיד פעמיים למכבי תל אביב בשלבי רבע הגמר. בעונת 2017/18 פוטר מהקבוצה לאחר פתיחת עונה רעה. בקיץ היה גורקה עוזר המאמן של אריאל בית הלחמי בזכייה של הנבחרת באליפות אירופה, כאשר יואב שמיר, שהיה גם הוא בצוות ואימן בעונה שעברה את קבוצת הנוער של הרצליה, ישמש כעוזרו בקבוצת הבוגרים.

כשאתה מסתכל על הליגה הלאומית, מי לדעתך יהיו היריבות שלכם העונה?
"הקבוצות של אזור הצפון מאוד חזקות. הפועל חיפה קבוצה נהדרת שהחתימה השבוע את איגור נסטרנקו. יש גם את קרית מוצקין, גליל עליון ואליצור אשקלון שהתחזקה ברוברט רוטבארט. הולכת להיות ליגה מאוד חזקה העונה ונצטרך להיות במיטבנו".

בקדנציה הקודמת שלך אולם היובל סיפק אווירה ביתית וחמה. בעונה שעברה היציעים החלו להדלדל וגם האווירה בין האוהדים למועדון הלכה ונהייתה עכורה עם הזמן. איך משפרים את המצב הזה?
"אנחנו נצטרך להוכיח לאוהדים שכדאי להם לבוא למשחקים שלנו. מן הסתם ברור שאני זוכר את הימים שהאולם היה מלא. אני מודע למצב שלנו ומודע לכך שמה שקרה בעונה שעברה ישפיע לפחות על תחילת העונה שלנו. בסופו של דבר אני חושב שזה תלוי בנו. הקהל יבין מהר מאוד שכדאי לבוא למשחקים שלנו כי זה יכול לעשות את ההבדל עבורנו העונה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר