צילומים: גיל כהן מגן, אילן אסייג, א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

"המדינה צריכה לבקש סליחה מנשים שהודרו, מהפעוטות בגנים, מבני העדה האתיופית"

שאלה אחת בשבוע לפרלמנט של צומת השרון. והפעם: מאיזה חלק באוכלוסייה צריכה המדינה לבקש סליחה?

פורסם בתאריך: 9.10.19 18:17

צורי ז'אן

צורי ז'אן

“המדינה צריכה לבקש סליחה מניצולי השואה שלא גומרים את החודש, שלא מקבלים טיפול כמו שצריך. יש הרבה חולים, יש הרבה רעבים, יש הרבה שלא מצליחים לשרוד. יש הרבה אנשים שהם לבד ואין מי שיבקר אותם. משרדי הרווחה צריכים המון כוח ותקציבים כדי לטפל במעוטי היכולת, ובגלל החוסר אין מענה לנזקקים”. (צורי ז'אן הוא הבעלים של קבוצת ז’אן נדל"ן ברחוב סוקולוב בהרצליה)

 

גלי עציון

גלי עציון. צילום עמית סליקטר

"הרשימה ארוכה. מהנשים והילדים נפגעי אלימות שעדיין, אחרי שקמה ועדה, הועברו המלצות והמדינה התחייבה לתקצב תכניות למניעה וטיפול, לא קרה עם זה הרבה. וזקנינו, ששילמו ביטוח לאומי כל חייהם ואת הקצבה שלהם איש אינו טורח להעלות, בעוד ששכר שרים, חברי כנסת וראשי רשויות רק עולה. סליחה מניצולי שואה וילדי החינוך המיוחד שלא זוכים ליחס או תקציב ראוי. והפעוטות במעונות והגנים, שהמדינה מקדמת עבורם 'חוק מצלמות' במקום לקדם תקינה ראויה, ולשפר את מעמד ותנאי הסייעות והמטפלות, בדומה למורות, גננות ועובדות סוציאליות. סליחה ענקית מכל הנשים והבנות שהודרו, הורדו מבמות, נשלחו לחלק האחורי, או סתם סתמו להן את הפה. ובני העדה האתיופית שחלקם במעצרים עולה לאין שיעור על חלקם באוכלוסייה. או לסיכום, המדינה צריכה לבקש סליחה גדולה מכל אחד ואחת מאיתנו על כך שכבר שנים מעדיפים כאן אינטרסים צרים, כמו הישרדות פוליטית, על פני דאגה אמיתית לטובת ציבור. שנה טובה". (עו"ד עציון, תושבת הרצליה, היא מומחית בדיני משפחה, זכויות נשים, ותביעות ייצוגיות, ופעילה חברתית).

 

תומר שילה

רק שאלה תומר שילה

“המדינה צריכה לבקש סליחה מכלל אזרחיה, ובעיקר מאותם 65 אחוז שהלכו להצביע בבחירות בפעם השנייה בתוך פחות משנה. סליחה שהעדפנו את האגו שלנו ולא חשבנו עליכם ועל מה שניתן לעשות עבורכם בכל אותם מיליארדי שקלים מבוזבזים שהושלכו לפח. סליחה שהתאהבנו בסיסמאות הבחירות המטופשות שלנו ובמקום לחשוב איך ממשיכים ביחד, החרמנו האחד את השני והכל למען עצמנו מבלי לחשוב עליכם ועל דור העתיד. סליחה מהחולים, מהנכים, מהקשישים ומניצולי השואה שעלות משחקי הבחירות שלנו יכולה היתה לשפר את מצבם ולא לגרום להם לחיות בתת תנאים. אני תפילה שלקראת השנה החדשה וימי הסליחות יחשבו מנהיגנו מסלול מחדש ויפעלו גם לטובת אזרחי המדינה". (תומר שילה הוא עורך דין, מומחה בייצוג חייבים בהליכי פשיטת רגל ופעיל חברתי בהרצליה)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר