רחוב רוטשילד בתל אביב (צילום תומר אפלבאום), רחוב אחוזה ברעננה (צילום עזרא לוי), רחוב סוקולוב בהרצליה (צילום עזרא לוי)

איפה הכי טוב לגור? "מקום כזה קיים כנראה רק באגדות, אז בינתיים אנחנו מסתפקים בהרצליה"

הפרלמנט של צומת השרון עונה על שאלה אחת בשבוע. והפעם: איזה איזור בארץ הכי טוב למגורים?

פורסם בתאריך: 14.10.19 17:40

אלי חיו חמו (ג’מיל)

אלי חיו חמו (ג'מיל). צילום עזרא לוי

“ראשית, האיזור הכי טוב למגורים עבור רוב האנשים נקבע על ידי קרבה למקום העבודה וקרבה למשפחה הקרובה. יחד עם זאת, ישנם אילוצים שונים שכל אדם צריך לשקול בבחירת מקום המגורים בהתאם למצב והסטטוס הכלכלי והמשפחתי בו הוא נמצא בחיים. כך, עבור זוגות צעירים ואנשים מבוגרים, כדאי יותר לגור באיזור המרכז שם רמת החינוך וההשקעה בילדים גבוהה יותר, ישנן יותר אפשרויות תעסוקה וישנים ומרכזי תרבות ופנאי רבים. מי שמעוניין בשקט ושלווה יכול לבחור לגור באיזור הצפון, בישובים קטנים וקיבוצים. לצעירים כמובן שכדאי לגור במקומות הקרובים לאיזורי בילוי (למשל תל אביב), ועבור סטודנטים, בקרבת מקום הלימוד שלהם וחבריהם לספסל הלימודים”. (אלי חיו חמו (ג’מיל) הוא בעלי קבוצת הכדורגל הפועל הרצליה ובעלי מסעדת מפגש השרון בעיר)

 

גלי עציון

צילום עמית סליקטר

“גילוי נאות, אני עירונית בנשמה. מצפה בצפון הוא רעיון מדהים, אבל לא בבית ספרנו. אז אם הייתי היום ממש ממש צעירה או ממש מבוגרת (שכל הילדים כבר התעופפו מהקן), הייתי כנראה מתעופפת לתל אביב. לא יעזור, בכל זאת יש בה משהו בעיר הזו. אבל, גרה רק בבתים ישנים. מגדלים ואני לא מסתדרים. מרגיש לי יותר מדי קר ומנוכר. כהורה לילדים ממש צעירים נחמד יותר לגור במקום קצת קהילתי, או ‘שכונתי’, עם דגש על חינוך. הרצליה היתה יכולה להיות כזו, אבל החינוך בה לא מספיק לטעמי. מצד שני, הדשא של השכנים תמיד נראה ירוק יותר. כשהילדים כבר יותר גדולים (כמונו היום), צריך מקום מספיק קרוב לעיר הגדולה, ועם תחבורה ציבורית ממש טובה, רצוי קרוב לים. מקום כזה קיים כנראה רק באגדות, אז בינתיים אנחנו מסתפקים בהרצליה (לפחות הים כאן). כמאמר העדה, יושבים לנו בשקט בחושך ומקטרים, בעיקר בפקקים שבדרך. העיקר שתהיה לכולנו שנה נהדרת”. (עו”ד עציון, תושבת הרצליה, היא מומחית בדיני משפחה, זכויות נשים, ותביעות ייצוגיות, ופעילה חברתית)

 

לימור קריספין

לימור קריספין. צילום פרטי

“לא פעם אני שומעת שעולות השאלות בקרב בני הזוג הצעירים או לבעלי משפחות עם ילדים באיזו עיר הכי כדאי לגור. האם להתרחק לפריפריה ולצמצם את עלויות המחייה הכבדות, או אולי דווקא לבחור בעיר גדולה וסואנת שבה האפשרויות רבות ומגוונות יותר, אך מחירי הדיור גבוהים יותר? זאת שאלה קשה שצריך ורצוי להשקיע בה מחשבה לעתיד ומה בכוונות לתא המשפחתי. עולות התהיות האם לבחור בעיר התל אביבית המרכזית והסואנת, שלעניות דעתי, מתאימה יותר לזוגות צעירים וסטודנטים, או אולי לבחור בהרצליה בעיר שמתפתחת, גדלה ומעלה את תחומי העניין הרבים עבור ילדי המשפחות ובמקביל גם מייצרת תעסוקה עם אזור תעשייה מתפתח ובין הנחשקים בארץ. ראוי לציין את גבעתיים, שבשנים האחרונות מגיעים אליה יותר ויותר צעירים, ולצד הפיכתה לעיר שוקקת חיים מקפידה העירייה להשקיע רבות גם בחינוך ובביטחון האישי של התושבים. כאשה ואמא בוגרת אני יכולה להצהיר כי הננו מתכוונים להישאר ולגור בהרצליה כי היא אכן עיר עם הימור בטוח יחסית מבחינת הפוטנציאל ומבחינת רמת החיים הכללית וזאת על אף מחירי הדיור הגבוהים ויוקר המחייה”. (קריספין, תושבת הרצליה, היא מנהלת בתחום ההייטק)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר