תלמידי יוחנני הבוקר
תלמידי יוחנני הבוקר

הדרכה בבית הספר: נתנו לתלמידים מכונית על שלט, וביקשו מהם לסמס תוך כדי

מתנדבי עמותת אור ירוק קיימו הבוקר הפנינג זהירות בדרכים בבית הספר יוחנני, שכלל גם נסיעה במסלול קארטינג מיוחד. "הילדים שאנו מחנכים היום לבטיחות בדרכים, הם הנהגים של מחר", אומרים בעמותה

פורסם בתאריך: 8.12.19 15:11

מתנדבי עמותת הבטיחות בדרכים אור ירוק הגיעו הבוקר לבית הספר יוחנני בהרצליה והעבירו, יחד עם מדריכי תנועת הצופים, הפנינג בנושא זהירות בדרכים ל-650 תלמידי בית הספר, באמצעות תחנות הפעלה מתקדמות.

אחת התחנות היא "רוכב בסרט", בה התלמידים הצעירים יותר בבית הספר נכנסים לאוהל, מתיישבים על שרפרף, מחזיקים בכידון אופניים וצופים בסרט במהלכו עליהם לזהות סכנות מתקרבות מנקודת מבטו של רוכב האופניים. תחנה נוספת היא תחנת "נהגים זהירים", במהלכה התלמידים נוסעים במכוניות קארטינג במסלול מיוחד, שמוצבים בו קונוסים המדמים מכשולים כמו הולכי רגל ומכשולים נוספים בכבישים. מטרת התחנה היא להראות לילדים כיצד נראית הנסיעה מנקודת מבטו של הנהג.

עוד תחנה חדשנית היא "מסלול הקשב", בה התלמידים הבוגרים יותר מתחלקים לזוגות ומקיימים ביניהם תחרות מכוניות על שלט. התלמידים עוברים שני מקצים: מקצה אחד רגיל, ומקצה שני בו הם מתבקשים לכתוב הודעת טקסט תוך כדי הפעלת הרכב. מטרת הפעילות היא להדגיש להם בצורה הנכונה ביותר עד כמה שליחת הודעות טקסט בזמן הנהיגה היא מסוכנת. תחנה נוספת היא "המסלול הירוק", שמטרתה להדריך את הילדים להליכה בטוחה בדרכים. בתחנה מוצב משטח ענק שמעוצב כמערכת דרכים מפותלת ועליה כלי משחק גדולים וקובייה. הילדים מתקדמים לפי המספר שיוצא בקובייה כאשר בדרך, הם נשאלים שאלות הנוגעות לבטיחות בדרכים.

את הציוד המתקדם להפעלת התחנות רכשו שבעמותה במקומות שונים בעולם, בסיוע בנק מזרחי. בסיום הפעילות קיבל כל תלמיד מחברת מיוחדת, בהתאם לגילו, הכוללת מגוון של דפי הפעלות ומשחקים בנושא זהירות בדרכים.

מאור ירוק נמסר: "בשנת 2018 נהרגו בתאונות דרכים 32 ילדים בני פחות מ-14. אנו מאמינים, כי חינוך לבטיחות בדרכים כבר בגיל צעיר יוביל להפחתה משמעותית במספר תאונות הדרכים בישראל. הילדים שאנו מחנכים היום לבטיחות בדרכים, הם אחרי הכל, הנהגים של מחר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר