מעטפות בחירות
צילום אמיל סלמן

"2020 תהיה שנה לא קלה, אבל בתקווה, תביא איתה את תחילת הריפוי"

הפרלמנט של צומת השרון עונה על שאלה אחת בשבוע, והפעם: האם 2020 תהיה טובה יותר למדינה מאשר 2019?

פורסם בתאריך: 31.12.19 12:45

עו"ד גלי עציון

צילום עמית סליקטר

"האם 2020 תהיה טובה לנו יותר מאחותה הקטנה 2019? כנראה שלא. אם וכאשר תקום כבר ממשלה, היא תצטרך לתקן את כל הקלקולים של 'אין ממשלה'. הגירעון יתגלגל כרגיל אלינו האזרחים בדמות מיסים וקיצוצים. מצב התחבורה ימשיך להתדרדר. נעמוד עוד יותר בפקקים. גם המצב הביטחוני לא נראה מבטיח טובות, לא מצפון ולא מדרום. השסע והפילוג בקרבנו מחריפים. ימין, שמאל, דתיים, חילוניים. אז תשאלו למה בכל זאת אני אופטימית? כי מאמינה שאחרי הירידה, תגיע העלייה. איך אומרים? כדי לרפא זיהום, צריך לפתוח את הכל. 2020 תהיה שנה לא קלה, אבל בתקווה, תביא איתה את תחילת הריפוי". (תושבת הרצליה עו"ד גלי עציון היא פעילה חברתית)

 

עו"ד נורית כהן

נורית כהן. צילום סיון פרג'

צילום סיון פרג'

"אומרים שהנבואה נתנה לשוטים. אינני רוצה לנבא, אך בהחלט מקווה ומייחלת ששנת 2020 תהיה טובה יותר מהשנה האזרחית המסתיימת. אני מקווה שהבחירות שיתקיימו בחודש מרץ תהיינה האחרונות, וכי סוף סוף תקום ממשלה יציבה. אני מקווה שנהיה יותר סבלניים וסובלניים האחד כלפי השני, שהממשלה תפעל במלוא המרץ לייצר שקט בדרום, שהטיפול בצרכים של הגיל השלישי יהיה שורשי ורוחבי ויעסוק בדברים שבאמת כואבים להם כמו רפואה ציבורית, בירוקרטיה מעייפת, קשיים במימוש זכויות והכרה בזכויות ילדים המטפלים בהוריהם המבוגרים. אני מקווה שלא נעסוק רק בנושאים פופוליסטיים, שאמנם חשובים ומייצרים כותרות, אך הם רחוקים מלהיות העיקר. מקווה שההשקעה בחינוך תגדל משמעותית ושתהיה מהפכה בשיטת החינוך, שיהיו פחות תאונות דרכים, שמחירי הנדל"ן ירדו ושנחייך יותר. חג חנוכה שמח ושנה אזרחית טובה". (עו"ד נורית כהן, תושבת הרצליה, היא יו"ר ועד ההורים בבית הספר בר אילן, יו"ר ועדת ביקורת בעמותות דינל'ה ומרום וחברת מועצה ציבורית באלו"ט)

 

לימור קריספין

לימור קריספין. צילום פרטי

"מדינת ישראל נמצאת דקה לפני שריקת תחילת המרוץ לשנת 2020 והיא עדיין מדשדשת בעצלות עם בזבוז מתירני של כספי הציבור בשל כניסה לבחירות שלישיות בתקופה כה קצרה. אז מה נשאר לנו עוד לשמוע? כמה גרוע יכול להיות יותר ביחס לשנת 2019? רצות שמועות על כלי הרכב יתייקרו באלפי שקלים, זיכויי מס שיפוגו, כניסה מאסיבית של רכבים חשמליים והצפת השוק ברכבי דיזל גדולים ומזהמים. ואילו בתחזית מזג האוויר, במדינתנו צפוי להיות יותר חם, יותר שרבי ופחות גשום. על פי דוח המשרד להגנת הסביבה, עד סוף העשור הבא ישראל לא תוכל לספק את צרכי המים של האוכלוסייה ללא היערכות נרחבת. ואם נסתכל על התחזית הכלכלית, הצמיחה בכלכלה העולמית צפויה להמשיך להתמתן ואילו הצמיחה בישראל צפויה להאט בהדרגה בהשפעת החולשה בייצוא ובהשקעות. הצריכה הפרטית תתמתן, אך עדיין תהיה העוגן לצמיחה. כמובן, שהיעדר ממשלה קבועה בישראל לאורך זמן עלול לפגוע מוחשית בצמיחת המשק. האינפלציה בישראל צפויה להישאר מתונה. אז בשורה התחתונה, מה נשאר לנו לומר על שנת 2020? לא הרבה יותר ממה שהיה ניתן לומר על קודמתה, לצערי". (לימור קריספין, תושבת הרצליה, היא מנהלת בתחום ההייטק)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר