צילום אילוסטרציה. רינת אברג'יל
צילום אילוסטרציה. רינת אברג'יל

האירוע האלים בחטיבה: התוקף והמותקף יחזרו ללמוד באותה כיתה

כך עלה בפגישה סוערת ומתוחה בין המנהלת להורים בעקבות מקרה האלימות החמור בחטיבה בהרצליה. המנהלת להורים: "בשגרה בבית הספר שורה אווירה נעימה ובטוחה והאקלים הבית ספרי מספק לילדים סביבה מוגנת"

פורסם בתאריך: 30.1.20 16:43

תלמיד חטיבת הביניים בהרצליה, שהותקף באופן חמור בראשית השבוע על ידי תלמיד אחר ואושפז בבית החולים עם קרע בלבלב, והתלמיד שתקף אותו, יחזרו ללמוד באותה כיתה. כך לדברי הורים עלה בפגישה עם מנהלת החטיבה שהתקיימה אתמול בערב לאחר חשיפת האירוע בצומת השרון.

ההורים מספרים כי הישיבה נערכה כשעתיים והיתה מאוד סוערת ובאווירה מתוחה. לדבריהם, כשביקשו לדעת מה עושה בית הספר למיגור תופעות של אלימות הסבירה המנהלת ששוטר קהילתי הגיע בעקבות האירוע לדבר עם הכיתה שבה היה האירוע ושבבית הספר ממשיכים בתוכניות הקיימות נגד אלימות שמועברות בבית הספר.

"אחד הדברים העיקריים שעלו בישיבה היה העניין של מה קורה כאשר התלמיד שהותקף יחזור לבית הספר. הצגנו את הפרדוקס שבהחזרת התלמיד התוקף לבית הספר ביום שישי, לאחר שלושה ימים שהושעה, ולאותה כיתה יחד עם הילד הנפגע", אומרים ההורים, "שאלנו אילו בטוחות יש שאירוע כזה לא יקרה שוב. המנהלת השיבה שיש תוכנית פסיכולוגית-פדגוגית. היו הורים שאמרו שהפתרון צריך להיות העברת הילד התוקף לבית ספר אחר והמנהלת השיבה שהם פועלים בהתאם להנחיות וחוזר מנכ"ל ועל ידי ועדה הכוללת גורמים ממשרד החינוך והרווחה. המנהלת הוסיפה כי בין שני הילדים יש היסטוריה והיו ישיבות של ועדות שונות עם כל אחד מהם ותוכנן מראש בלי קשר לאירוע ישיבה של ועדה מאוד רחבה עם כל מיני גורמים פיקוח ורווחה לשבוע הבא עם שני הילדים".

במהלך הישיבה התרעמו ההורים על כך שלא קיבלו דיווח על האירוע לפני יום שלישי בערב, על אף שיו"ר הנהגת ההורים בבית הספר טען כי עודכן על האירוע ביום ראשון וביקש להוציא הודעה להורים. "המנהלת סיפרה כי היתה בהשתלמות באותם ימים ולכן נשלחה להורים הודעה רק ביום שלישי בערב. כאשר נשאלה מדוע לא הגיעה לבקר את הילד מאז האירוע אמרה שהיתה בהשתלמות מנהלים".

במכתב ששלחה הבוקר הנהגת ההורים של בית הספר להורים נכתב: "לבקשת הנהגת ההורים כונסה אתמול בערב ישיבת חרום בנוכחות הנהגת בית הספר והורים רבים נוספים, במטרה לדון בארוע האלימות החמור שאירע ביום א', ולהתעדכן באופן הטיפול בו ובהתנהלות ביה"ס באירועים דומים בעת האירוע ולאחריו. בפתח הדיון פירטה המנהלת, במגבלות החיסיון המחייבות, את פרטי המקרה והפעולות שננקטו וינקטו בעקבותיו בהתאם לנהלי משרד החינוך והחוק, אליהם כפוף בית הספר. בטיפול מעורבים כל הגורמים המקצועיים בתוך בית הספר ומחוץ לו (משרד החינוך, עירייה ועוד). בנוסף ציינה כי בשגרה בביה"ס שורה אוירה נעימה ובטוחה והאקלים הבית ספרי מספק לילדים סביבה מוגנת. מדיניות ביה"ס הינה ל'אפס סבלנות' לאלימות מכל סוג שהוא וכאשר מתרחשים אירועים, הנהלת ביה"ס נוהגת לטפל בכל האמצעים העומדים לרשותה על מנת לצמצם ולמגר תופעות אלה.

"הנהגת ההורים העבירה להנהלת בית הספר את דרישת ההורים, כי כל אירוע משמעותי וחריג בבית הספר (לטוב ולרע) יתוקשר להורים ישירות או באמצעות הנהגת ההורים בסמוך לאחר הארוע ובאופן מפורט ככל שניתן למניעת חרושת שמועות מיותרת וכדי שההורים יוכלו לדעת שהדברים אכן מטופלים וגם לשם יצירת דו שיח ישיר ופרודוקטיבי לתועלת כלל ההורים והילדים. בהקשר לארוע הנוכחי ההורים הביעו את דעתם, כי מדובר בארוע חריג וקיצוני שדורש טיפול צמוד והרתעתי לבל ישנה ותחזור תחושת המוגנות לילדי בית הספר. במקביל נדרשת פעילות הסברתית לילדים בנושא אלימות בבית הספר. ההנהגה והורי בית הספר נחושים לחזק את בית הספר ולהצעידו קדימה וקוראים לסגל בית הספר לרתום את ההנהגה לסייע בכל הדרוש. אנחנו מבקשים להודות לכל ההורים שהגיעו ולקחו חלק בדיון הארוך והטעון, ובטוחים שהמסר החשוב, לפיו בטחון ילדינו מעל הכל, הועבר להנהלה, והיא פועלת ותפעל בהתאם לו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הבעיה היא משרד החינוך. ההנחיות וחוזר מנכל. מי שיושב במשרד החינוך מנותק מהשטח ומקצץ את כנפי המורים. משרד החינוך צריך להתמקד במשמעת הרופפת בכיתות. ילדים צריכים להיות מורחקים. ילד כזה צריך להיות מורחק חודש ולא 3 ימים !!!!

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר