אירוע עצמאות לילדי הגנים בפארק הרצליה ב-2017. צילום עיריית הרצליה

כעס בקרב הורי הגנים: העירייה מקיימת אירוע המוני על חשבון יום לימודים

העירייה מארגנת אירוע לכבוד יום העצמאות בהשתתפות כלל ילדי גני הילדים בהרצליה. הילדים יצטרכו להגיע לאירוע עצמאית ולא יתקיימו לימודים באותו יום בגנים. חלק מההורים מתלוננים: נאלץ לקחת חופש מהעבודה

פורסם בתאריך: 12.2.20 08:05

בסוף השבוע שעבר נודע להורים לתלמידי הגנים העירוניים בהרצליה כי השנה יתקיים אירוע לכבוד יום העצמאות לכל הגנים ביום שישי, 24.4, בשעה 8:00 בבוקר בפארק הרצליה. נציין כי ביום זה לא יתקיימו לימודים בגנים וההורים מתבקשים ללוות את ילדיהם לאירוע. זאת בניגוד לשנה שעברה, אז התקיים האירוע הנהוג בכל שנה במתנ"סים הקהילתיים. כעת, מהרגע שנודע להורים על קיום האירוע בפארק הרצליה החלה מהומה בקרב חלק מההורים.

ההורים המתנגדים לקיום האירוע בפארק הרצליה מתלוננים על כך שהאירוע נקבע ליום שישי, ושחלקם ייאלצו לקחת חופש מהעבודה. עוד הם טוענים כי גם אם הם אינם מעוניינים שילדיהם ישתתפו באירוע, אין מסגרות באותו היום. בנוסף היו הורים שציינו כי לפני שנתיים, כאשר האירוע התקיים בפארק הרצליה, המתקנים היו עמוסים והתורים היו ארוכים מאוד, לא היתה מספיק הצללה ובשל הצפיפות הילדים לא הצליחו לראות את ההופעה על הבמה. עוד טענו שמדובר בבזבוז של כסף, ושהיו מעדיפים שיטפלו בצרכים השוטפים של הגנים, שחלקם מוזנחים מאוד. חלק מההורים הודיעו כי הם מתכוונים לוותר על האירוע השנה ולא להשתתף בו. גם הורים לתלמידים בגני התקשורת טענו כי האירוע לא מותאם לילדיהם בשל הרעש והצפיפות. בתוך כך, בתחילת השבוע הופץ מכתב בקבוצות ההורים של נציגי הורים שמתנגדים לקיום האירוע במתכונת הנוכחית. בהנהגת ההורים טענו שהם לא יודעים מי עומד מאחורי המכתב שהופץ והביעו תרעומת על כך שכותבי המכתב יצרו מצג שווא כאילו המכתב מגיע מהנהגת ההורים, שכאמור לא הוציאה שום מכתב שכזה.

"הילדים שלי מאוד נהנו בשנה שעברה באירוע יום העצמאות לגנים שהיה במתנ"סים", מספר אחד ההורים, "זה היה מאוד דומה לפעילויות שהיו בפארק הרצליה שנה קודם לכן רק בלי הברדק והרעש, עם יותר פרצופים מוכרים ולא הפסדנו יום עבודה וגם לא יום בגן כי האירוע היה אחר הצהריים. יש גנים שזקוקים לשיפוץ דחוף, חסרות סייעות רפואיות לילדים שהוכרו כזכאים, חסר בגנים ציוד מפה ועד הודעה חדשה והגננות משוועות לדברים בסיסיים כמו גינון ותיקונים. כל הכסף הזה על מה? על טל מוסרי ומתנפחים? זה ראוי וערכי? אנחנו לא מתכוונים להגיע לאירוע, אנחנו עובדים ואנחנו זוכרים את הסבל מלפני שנתיים. הרבה מההורים לא מביעים את דעתם ופשוט לא מגיעים עם הילדים. אין מה לתלות את העניין בזה ש'כולם רוצים' אם הרבה מאוד בכלל לא באים. יש הורים שמדברים בנוסטלגיה על האירועים ליום העצמאות של הגנים שהיו בילדותם. אז היו 40-30 גנים בכל העיר והאירוע היה בבסיס חיל האוויר הסגור והגנים יצאו לשם עם הצוותים ועם הורה או שניים שליוו את הגן. זה לא דומה בכלל לאירוע השנה שבו אמורים להשתתף כ-3,800 ילדי גנים. מרתיח שהיה פוסט בעמוד של ועד הגנים שכלל סקר שהעלו ההורים ונשמעו שם הרבה דעות נגד האירוע, והוא הוסר".

אמא לילדים בגנים העירוניים טענה: "אני לא מבינה איפה השוויוניות פה. אתם יכולים לעשות איזה אירוע שתבחרו ואני אבחר לבוא או לא, אבל לא על חשבון יום לימודים. האירוע המוני ומסוכן עבור ילדים כל כך צעירים. יש לא מעט אימהות יחידניות ומפרנסות יחידות שעובדות ביום שישי, כמו מחצית מאוכלוסיית ההורים, וביטול עבודה גורם לפגיעה בפרנסה שלהן ומעמיק את הקושי והפערים החברתיים. ביטול יום לימודים לא יכול לבוא כהנחתה על ההורים, צריכים לעשות הצבעה של כל ההורים בנושא ולפי הרוב להחליט".

שמוליק ניסים, הורה לילד בגן עירוני, מספר: "בשנה שעברה זו הפעם הראשונה שלקחתי את הילדים לאירוע יום העצמאות בשל הקרבה לבית שלנו. יכולתי ללכת ברגל ולא הייתי צריך לנסוע לשם. לא מעט הורים ביד התשעה וגם הורים במצב סוציואקונומי כזה שהם לא יכולים להרשות לעצמם לקחת יום חופש מהעבודה ואין להם כלי תחבורה להגיע לאירוע. מאוד נהנינו בשנה שעברה והיה כיף. זה לא היה צפוף והמוני כמו האירוע בפארק. הופתעתי מאוד שהחזירו את האירוע השנה לפארק לאחר שבשנה שעברה נציג עירייה בכיר אמר לי שאחרי שעשו סקר בקרב ההורים החליטו להעביר את האירוע למתנ"סים כי ההורים התנגדו. לפארק יכולים להגיע כל מי שרוצה מערים שכנות ובמתנ"סים זה לא קורה כמעט. אני חושב שההורים לא צריכים להפסיד יום עבודה או לקחת בייביסיטר ולהוציא על זה עוד כסף. העירייה צריכה להחליט אם זה אירוע פוליטי או אירוע לילדים. ראוי שהאירוע יהיה במתנ"סים ובשעות אחר הצהריים. אני לא אקח את הילדים שלי השנה לאירוע".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "המועד, המתכונת ואופי האירוע נקבעו על ידי העירייה בשיתוף מלא יחד עם הנהגת ההורים העירונית".

בהנהגת ההורים סירבו להגיב.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. ליהי

    ארוע מבורך ומהנה מאד לילדים.
    חבל מאד שבגלל קומץ הורים שלא מוכנים לוותר על הקפה שלהם ביום שישי, ארוע זה יבוטל.

  2. בן

    אני בעד אירוע מושקע, יום בילוי עם הילדים. לא נורא אקח יום חופש ואהנה עם הילדים. לא מבין את אלה שמתלוננים, אם הם במצב כלכלי קשה אז שייקחו את האירוע הזה בשתי ידיים ויצאו לבלות עם הילדים שלהם. מקווה שהעיריה תשקיע כמה שיותר בילדים שלנו. תמיד אפשר להגיד תוותרו על זה ותוותרו על עדלאידע וכו וכו ותנו את הכסף לאחרים. ממש לא! אמורים להיות תקציבים לכל דבר

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר