חטיבת סמדר. צילום עזרא לוי

שריינו: נקבע מועד ליום חשיפה לבית הספר הדמוקרטי החדש בהרצליה

כפי שפורסם לראשונה בצומת השרון בית הספר הדמוקרטי ייפתח בשנה הבאה בחטיבת סמדר. הורים לילדים העולים לכיתות א'-ב' מוזמנים להגיע ליום החשיפה שמארגנת העירייה

פורסם בתאריך: 19.2.20 17:41

בעוד שבועיים, ביום רביעי (4.3), בשעה 19:00, יתקיים במרכז פסג"ה בהרצליה יום חשיפה לבית הספר הדמוקרטי הראשון בהרצליה, להורים לילדים תושבי העיר העולים לכיתות א' ו-ב'. כפי שפורסם לראשונה בצומת השרון בחודש דצמבר, בשנה הבאה יחל לפעול, לראשונה בעיר, בית ספר יסודי דמוקרטי. בית הספר יפעל במבנה של חטיבת הביניים סמדר במערב העיר במתכונת של בית ספר צומח, כאשר בשנת הלימודים הבאה יהיו בו שתי שכבות גיל בלבד: שתי כיתות א' ושתי כיתות ב', כשבכל כיתה יהיו עד 30 תלמידים. לאחר סיום ההרשמה בית הספר יקיים הגרלה ולפיה ייקבע מי ילמד בו בשנה הבאה.

פרסום ראשון: בית ספר דמוקרטי ייפתח בהרצליה בשנה הבאה, ההגרלה בקרוב

האדריכל וכל הגורמים המקצועיים המעורבים הכינו את כל התוכנית לשיפוץ החטיבה, שככל הנראה יתבצע בקיץ הקרוב, לקראת פתיחתו של בית הספר, שיופרד באופן מוחלט מהחטיבה. השאיפה היא להקים בית ספר ל-12 שנות לימוד שיפעל במתחם אחד ולכן לאחר שלוש שנים בית הספר צפוי להפוך לעל-איזורי ולעבור למבנה חדש שיוקם ליד המרכז הבינתחומי, בהתאם לביקוש שאחריו תעקוב העירייה.

מהעירייה נמסר שבית הספר הדמוקרטי החדש יתבסס על ערכים של כבוד האדם, חירות, שוויון וקהילה ותתקיים בו למידה פלורליסטית וחוויתית, המאפשרת תהליכי התפתחות אישיים, המתקיימים במרחבים רב גיליים. "בית הספר גם יכבד את הייחודיות של כל תלמיד וייתן לה ביטוי במרחב הבית ספרי. תתקיים בו מעורבות ואחריות קהילתית של תלמידים בחיי הקהילה הבית ספרית. ברוח זו התלמידים יהיו שותפים אקטיביים, בוחרים ואחראים לעיצוב מטרות הלמידה ולעיצוב סדר היום והעולם החברתי שלהם. כמו כן, הם יהיו שותפים ומעורבים בתהליכי קבלת החלטות בוועדות ביצועיות, בטיפול בשמירה על החוקים ובסוגיות משמעת וכן במנגנוני בקרה", מסרה העירייה.

ראש עיריית הרצליה משה פדלון אמר: "הרצליה ממשיכה להוביל חדשנות חינוכית והפעם עם בית ספר שיאפשר לילדי העיר להבין לעומק ולהעריך את חשיבות הדמוקרטיה והערכים שנלווים אליה".

מ"מ וסגנית ראש העיר הממונה על החינוך איה פרישקולניק: "זוהי בשורה של ממש. הפדגוגיה של בית הספר, המבוסס תעל ראיית הילד כאדם שלם, מתן חופש בחירה וחופש למידה, תעשיר את מערכת החינוך העירונית".

מנכ"ל העירייה יהודה בן עזרא: "מערכת החינוך העירונית המצוינת שלנו ממשיכה לגוון ולהעשיר את אפיקי הלמידה עם דגש חשוב על ערכים כגון דמוקרטיה, כבוד האדם, זכויות יסוד ושוויון הזדמנויות".

מנהל אגף החינוך ד"ר יעקב נחום: "מדובר במהלך של שינוי מערכתי ייחודי שמוביל אגף החינוך בעיריית הרצליה, תוך שימת דגש על יצירת מצוינות אישית ומתן מענה לשוויון הזדמנויות בחינוך לכלל אוכלוסיית התלמידים בעיר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר