עיריית הרצליה. צילום דוברות העירייה
בניין עיריית הרצליה. צילום דוברות העירייה

הורים בהרצליה כועסים: העירייה חייבה אותם עבור חוגים באפריל שכלל לא התקיימו

חוגי הספורט של בני הרצליה לא מתקיימים מאז אמצע מרץ, אבל מההורים נגבה כסף גם עבור אפריל. הורים אחרים עדיין ממתינים להחזר עבור חוגים וצהרונים של החברה למרכזים קהילתיים שגם הם לא התקיימו מאז אמצע החודש שעבר. העירייה: "אין לנו כוונה לגבות כסף ללא תמורה למשתתפים"

פורסם בתאריך: 22.4.20 19:09

הורים לילדים המשתתפים בחוגי ספורט עירוניים שמפעילה העמותה העירונית בני הרצליה, ובצהרונים שמפעילה החברה למרכזים קהילתיים, מתרעמים על כך שהללו גבו תשלום בעבור חוגים ופעילויות שלא התקיימו מאז תחילת משבר הקורונה. יותר מזה, בקשותיהם לקבל החזרים טרם נענו. לדבריהם מדובר ב"חוסר רגישות", במיוחד לאור המצב הכלכלי בקרב משפחות רבות בימים אלה של משבר הקורונה.

בעיריית הרצליה אומרים בתגובה כי הם מבינים את הקושי ועושים כמיטב יכולתם לבצע החזר במהירות האפשרית. לדבריהם, במידה והיו עוצרים את מלוא החיובים של אפריל לא היה באפשרותם לשלם שכר לעובדים לפני היציאה לחל"ת וחג הפסח.

ההורים טוענים כי על החוגים של חודש מרץ גבו בני הרצליה תשלום מלא, במקום רק על חצי חודש, שכן במחצית השנייה של חודש מרץ לא התקיימו חוגים בגלל הנחיות הממשלה שהגבילו התכנסויות. לא רק זאת, אלא שבעמותה גבו תשלום גם על חודש אפריל, תשלום שלא אמור היה להיגבות כלל. גם בחברה למרכזים קהילתיים גבו מההורים תשלום עבור כל חודש מרץ במקום רק על מחצית החודש.

בהודעה להורים שפרסמה החברה למרכזים קהיליתיים ביום ראשון השבוע נכתב כי החל מתאריך ה-15 במרץ הם נאלצו להפסיק את כל פעילות המרכזים הקהילתיים בעיר, בתחומי התרבות, הפנאי, החוגים, צהרוני יול"א ומעונות היום. "גם בתקופה קשה זו, עשינו את המתבקש ונהגנו בהגינות מלאה מול כל לקוחותינו. לאור זאת לא גבינו כל תשלום בגין חודש אפריל. כרגע וכל עוד לא נעדכן אחרת, לא נגבה גם את תשלום חודש מאי עד שיתקבלו הוראות ברורות, לגבי מועד החזרה לפעילות. לגבי זיכוי מחצית חודש מרץ, נקבל את ההחלטות יחד עם הגורמים המוסמכים ונעדכן בהקדם".

בבני הרצליה כתבו להורים בתחילה כי לא יגבה כל תשלום בגין חודש אפריל וקיטנות הפסח וכי ידונו באשר לזיכוי מחצית חודש מרץ. אולם בסופו של דבר התברר כי נגבה תשלום אפריל מהורים אשר שילמו מראש בכרטיס אשראי.

לטענת ההורים אף שנמסר להם שחלק מהחיובים יוחזרו, לא היתה צריכה עמותת בני הרצליה לגבות קודם ואז לבצע החזר. בין השאר חוששים ההורים שהסכום על חוגי הספורט ששולמו ולא התקיימו יוחזר להם באמצעות פיצוי על חוגים אחרים, שלא בטוח שירצו, במקום להחזיר כסף מלא.

"כל הטענות שלהם זה קשקוש", אומרת אם לילד המשתתף בחוגי בני הרצליה, "זה תירוץ שלהם לגבות את הכסף למרות שלא הייתה שום סיבה. לחלק מההורים באפריל הם לא אמורים היו לקחת בכלל ולקחו. גם על מרץ היו צריכים לגבות רק על חצי חודש. אני אישית משלמת 900 שקלים לחודש בעבור החוגים של שני ילדים. איזו סיבה יש למסגרת עירונית לחייב את כולם באופן גורף? זו חוצפה וחוסר רגישות".

אם נוספת, שילדיה רשומים בחברה למרכזים קהילתיים הביעה כעס על המתרחש: "בשעה שמשפחות רבות כל כך בעיר איבדו את מקור הכנסתן וגם המדריכים הוצאו לחל"ת, לא ייתכן שהעיר תגזור קופון על חשבון תושביה. השירות שעליו שילמנו לא ניתן, אי אפשר להחזירו באופק הקרוב ולכן חייבת לצאת הודעה ברורה שהתשלום עבור מחצית מרץ יוחזר גם הוא – ובקרוב".

תגובת עיריית הרצליה: "משבר הקורונה הפתיע את בני הרצליה וחייב אותנו להוציא את החלק הארי של עובדינו לחל"ת, כולל את מרבית עובדי המטה. אנו מבינים את הקושי השורר בימים אלו ועושים כמיטב יכולתנו לבצע את ההחזר במהירות האפשרית ולענות לכל הפניות בעזרת הצוות החיוני והמצומצם שנשאר לעבוד. חשוב לנו להבהיר את עמדתנו בנוגע לטענות שהעלו: גבייה מלאה בגין חודש מרץ – בעקבות מורכבות האירוע הוחלט כהחלטה משותפת לכל התאגידים העירוניים בהרצליה שהטיפול בנושא יקבע לאחר חזרה לשגרה. טרם נקבעה דרך הפיצוי, בין אם פיצוי בהשלמת אימונים בסוף התקופה או פיצוי כספי בגין מחצית חודש. חשוב לנו להבהיר שאין לנו כוונה לגבות כסף ללא תמורה למשתתפים. בנוגע לטענה שהועלתה: 'חוסר רגישות לגבות ואז לבצע החזר', אנו מבינים את המצב במשק והפעולה לא נבעה מחוסר רגישות או חלילה ניצול המצב. בפועל מרבית המשלמים משלמים באפריל בגין חודש מרץ על כן במידה והיינו עוצרים את מלוא החיובים של אפריל לא היינו יכולים לשלם שכר לעובדינו לפני היציאה לחל"ת וחג הפסח. אנחנו מתחייבים שהמשתתפים שמגיע להם זיכוי יקבלו אותו ועושים את המיטב במגבלות הצוות שנשאר לבצע את הזיכויים בהתאם".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אורלי

    ולמה רק תושבי הרצליה חושבים שהם משלמים???
    גם בראשון לציון גובים. והשיקים ממשיכים לרדת….. וגם אנחנו משלמים יקר על חוגים וצהרונים
    אז תירגעו . כולם באותה סירה

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר