צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

הדתה בהרצליה: הכירו את הנוהל שיסדיר את שילוב העמותות התורניות בבתי הספר

בעירייה גיבשו מסמך המסדיר שילוב תכניות חינוכיות חיצוניות. בין היתר נקבע כי ההשתתפות בפעילויות אלו אינן חובה

פורסם בתאריך: 10.10.17 10:57

ראש אגף החינוך בעיריית הרצליה, יעקב נחום, פרסם נוהל חדש המתייחס לשילוב תכניות חינוכיות חיצוניות במסגרת הלימודים בבתי הספר בהרצליה. נוהל חדש זה נועד להגביר את השקיפות והבקרה באשר לפעולתן של עמותות וארגונים תורניים הפועלים להעמקת הזהות היהודית במוסדות חינוך ממלכתיים.

במסגרת המדיניות שגובשה ונועדה להיות מיושמת, בין היתר, בקרב מנהלי מוסדות החינוך וארגוני המגזרים השונים הפועלים במערכת החינוך, הוקם מאגר ממוחשב המבדיל ומבחין בין התכניות החינוכיות החיצוניות השונות. כמו כן נקבע על פי הנוהל כי "ההשתתפות בפעילות הנתמכת אינה מטלת חובה מטעם בית הספר שבו לומדים הילדים ובני הנוער, ומוסד הציבור ובית הספר יבהירו זאת בכתב להורי התלמידים". כן מבהיר המסמך שפורסם: "רצוי להוציא הודעה להורים באשר לשילוב כל התכניות החיצוניות המופעלות במסגרת תכנית הלימודים בבית הספר והנושאים שיילמדו".

המסמך מבהיר גם כי מחנכי הכיתות צריכים להיות נוכחים בשיעורים: "על המחנך לשהות בשיעור, כצופה, כמלווה וכאחראי על תלמידי כיתתו".

בנוסף צוין במסמך המפרט את המדיניות שנקבעה כי "אגף החינוך רואה בחיוב שילובן של תכניות העשרה חיצוניות בכלל ובנושא זהות יהודית ומורשת ישראל בפרט, זאת בתנאי שהתכניות והתנהלותן עומדות בתבחינים המוזכרים בחוזרי מנכ"ל".

הנוהל החדש פורסם בעקבות פעילות הורי 'הרצליה חופשית', קבוצת הורים מהרצליה אשר התארגנה בחודש יולי האחרון במטרה לדרוש מהעירייה שלא לאפשר לעמותות דתיות ולגרעינים תורניים להעביר שיעורים בגנים ובבתי הספר הממלכתיים בעיר.

בפגישה שנערכה בחודש אוגוסט בין גורמים בעירייה ובהם ראש העיר, משה פדלון, לנציגי ארגון "הרצליה חופשית", הסכימה העירייה, לדברי פעילי הארגון, כי נדרשת שקיפות מול ההורים בנושא העמותות והארגונים התורניים המלמדים בבתי הספר. אך הפתרון שניתן לא סיפק את אנשי "הרצליה חופשית" והם דרשו נוהל שיסדיר את שילוב תכניות הלימוד החיצוניות בלימודי בתי הספר בעיר, בדומה לזה שמנהיגה עיריית גבעתיים. כתוצאה מכך פורסם הנוהל הנוכחי.

מקבוצת הורי 'הרצליה חופשית' נמסר בתגובה למהלך, כי הם מצפים שההודעה להורים באשר לשילוב פעולת עמותות בבית הספר תינתן מראש ולא בדיעבד, וכי ייכלל בה מידע באשר לתכנים ובאשר לזהות הגורמים החיצוניים האחראים על העברת התכנית ועל הפיקוח עליה. אם הפעילות אמורה להתקיים במהלך שעות הלימודים, ההורים מצפים כי תוצע לילדים אשר לא משתתפים בה פעילות פדגוגית חלופית.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. דידי

    לאיזה מצב אבסורדי הגענו שהחינוך החילוני, במדינת ישראל, שהוקמה על טהרת החילונים – צריך להלחם נגד קשקושי הדת???

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר