כיתה ריקה. צילום אילן אסייג
צילום אילן אסייג

משרד החינוך אישר את המתווה של הרצליה: 17 מצלמות כבר הותקנו בכיתות. היעד: 200

היוזמה של מנהל אגף החינוך וראש העירייה תאפשר לתלמידים בקבוצת סיכון או בבידוד ללמוד מרחוק. בהמשך, יאפשרו המצלמות למחצית הכיתה ללמוד בבית הספר כשהמחצית השנייה תצפה בשיעור מהבית בשידור חי. פדלון: "אנחנו מזהים עלייה במצוקות של התלמידים בעקבות הקורונה"

פורסם בתאריך: 16.11.20 08:24

מעכשיו יוכלו תלמידי כל בתי הספר בהרצליה שנבצר מהם להגיע לשיעור לצפות בשיעורים הפרונטליים המתקיימים בכיתה ולקחת בהם חלק פעיל. זאת לאחר שאתמול שונה חוזר המנכ"ל והסדיר את העניין בעקבות פנייתם של ראש עיריית הרצליה משה פדלון ומנהל אגף החינוך ד"ר יעקב נחום, שיזם את הרעיון, למנכ"ל משרד החינוך עמית אדרי. בכך תתאפשר למידה משולבת מהכיתה ומרחוק בו-זמנית, כאשר המצלמה החכמה מצלמת אך ורק את המורה ומאפשרת בעיקר לתלמידים שאינם יכולים להגיע לבית הספר – תלמידים בסיכון בריאותי או שבני משפחתם בסיכון, תלמידים חולים ותלמידים שנמצאים בבידוד – להשתתף בשיעורים מרחוק בצורה אינטראקטיבית. בהמשך, עם חזרת תלמידי ה'-י"ב ללימודים, המצלמות יאפשרו גם לפצל את הכיתות כך שמחצית מהתלמידים בכיתה ילמדו בבית הספר ומחצית יצפו בשיעור מהבית בשידור חי.

נציין כי עיריית הרצליה ערכה פיילוט עוד לפני תחילת שנת הלימודים הנוכחית בכיתת משפטים בשכבת י"א בתיכון חדש. מאז רכשה עיריית הרצליה רכשה 57 מצלמות חכמות שיותקנו בכל בתי הספר בעיר ו-17 כבר הותקנו בכיתות בעלות של 76,500 אלף שקל, כאשר כל מצלמה עולה 4,500 שקל. בעירייה מתכננים להתקין כ-200 מצלמות בכל בתי הספר.

"מי שהציע את הרעיון של המצלמות החכמות למשרד החינוך ברמה הלאומית זה אנחנו", אומר ראש עיריית הרצליה משה פדלון לצומת השרון, "הצגנו את זה למנכ"ל משרד החינוך והוא מאוד התלהב. אנחנו נתנו להם מתווה שהכנו לכיתות א' עד י"ב אבל בשלב זה אנחנו הולכים לממש את זה רק בכיתות י"א ו-י"ב בכל התיכונים בעיר. תוך ימים ספורים אנחנו נתקין את המצלמות החכמות בכיתות י"א ו-י"ב ויהיה אפשר לעבוד איתן. בכל יום מגיעה לכיתה קפסולה אחת, שהיא מחצית מהכיתה והמחצית השנייה, שהיא הקפסולה השנייה, נשארת בבית והן מתחלפות ביניהן. התלמידים בבית רואים על המסך את המורה בגודל מלא ורואים את כל הלוח וכל התלמידים מהכיתה ומהבית משתתפים בדיאלוג שמתקיים בכיתה. כך מתקיימת למידה אינטראקטיבית של כל התלמידים. יש שלושה תלמידים שהם בסיכון בריאותי בכיתות א'-ד' וגם להם דאגנו והתקנו מצלמות בכיתות שלהם. אנחנו גם ערוכים לכיתות ו' עד ח' אבל אנחנו ממתינים למתווה החזרה של משרד החינוך לשאר הכיתות. קנינו 57 מצלמות חכמות, כשכל אחת עולה 4,500 שקל. התקנו 17 ואנחנו ערוכים להתקין כ-200 מצלמות בכל בתי הספר.

משה פדלון. צילום עזרא לוי

"כתוצאה מהקורונה ומהחוסר במסגרות לימודיות וחברתיות לילדים יש נזקים רגשיים ונפשיים וזה לא פשוט. אנחנו מזהים עלייה במצוקות של התלמידים. חשוב שכל התלמידים יצאו מהבית. בשבוע שעבר הוצאו תלמידים למרחב הציבורי, לפעילות של 'חפש את המטמון' וריקודים של התיכונים ברחבות, וזה היה תענוג. זה נתן להם הרגשה של חופש. אנחנו כל הזמן חושבים איך אנחנו עושים עוד ועוד למען הילדים. במשבר כזה אנחנו צריך סביבי אנשים יצירתיים ויוזמים ואני שמח שיש לי אותם לידי.

מנהל אגף החינוך בעיריית הרצליה ד"ר יעקב נחום. צילום דוברות העירייה

"ראש אגף החינוך שלי בא עם הרבה מאוד יצירתיות ועם הרבה מאוד יוזמות ורק שיאפשרו לנו לעשות אותן. יש לנו פתרונות לכל דבר. ברוך השם גם התחלואה בבתי הספר ובגנים היא מאוד נמוכה עכשיו. בהתחלה היו שני גנים ומאז הכל שקט. הילדים הם לא הגורם לעליה של התחלואה. אפשר לתת פתרון לכיתות ו'-ח' ולכיתות ה'-ו'. אפשר לנצל את 150 החללים שיש לי ברחבי העיר – במתנ"סים, בתיאטראות ועוד ולאפשר לכל התלמידים ללמוד בקפסולות. גם אם התלמיד לא ילמד לפחות הוא יקח חלק בפעילות תרבותית וערכית. העיקר להוציא אותם מהבית. אני הצעתי שהרצליה תשמש כפיילוט לכל מיני פתרונות יצירתיים לחזרה לשגרה ולא נצטרך לחכות למדרג השביעי או השמיני וחבל שלא איפשרו לנו. למשל אפשר גם לעשות בדיקות לכל התלמידים והצוותים בבתי הספר ואז כולם יכולים ללמוד. אין טעם להמתין לינואר או פברואר כשאפשר לתת פתרונות כבר עכשיו. אנחנו רק צריכים שבממשלה יאפשרו לנו חופש פעולה ואנחנו ניתן את הפתרון. אנחנו ערוכים לכל תרחיש".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. איילה

    רעיון מעניין אך המורה כיום אינה נמצאת ליד הלוח אלא מסתובבת ברחבי הכיתה, כמובן בשמירת מרחק מספק בימינו. כמו כן, בשיעורים רבים אין שימוש בלוח כלל אלא באמצעי לימוד אחרים.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר