בית הספר יוחנני. צילום ניר קידר
בית הספר יוחנני. צילום ניר קידר

ההורים בבעיה: עיריית הרצליה ביטלה צהרוני כיתות ג' בבתי ספר רבים בעיר

בניגוד לתקנות הקורונה החדשות שפרסם משרד המשפטים, החליטה העירייה שהצהרונים יפעלו רק תוך שמירה על אותן קפסולות מלימודי הבוקר, ולא תתקיים פעילות בכיתות צהרון שבהן פחות מ-12 ילדים. העירייה: "את תלמידי כיתות ג' לא ניתן, על פי משרדי הבריאות והחינוך, לערבב בין קפסולות"

פורסם בתאריך: 24.11.20 08:31

הורים בכמה בתי ספר יסודיים בהרצליה מתרעמים על החלטת העירייה לבטל החל מהיום (שלישי) כמה צהרוני כיתות ג', שאליהם נרשמו פחות מ-12 ילדים, בעקבות חזרתם ללימודים היום בבתי הספר של תלמידי כיתות ה'-ו'. לפי מידע שהגיע לצומת השרון מדובר בין השאר בצהרונים בכיתות ג' בבתי הספר יוחנני, ויצמן וגורדון, וככל הנראה בוטלו צהרוני כיתות ג' בבתי ספר רבים אחרים בעיר.

נסביר שילדים שנרשמו לצהרונים באותן כיתות ג' שבהם פחות מ-12 ילדים, גובשו עד כה יחד לכיתת צהרון אחת. לטענת העירייה, עם חזרתם ללימודים של תלמידי כיתות ה'-ו' החליט גם קבינט הקורונה שפעילות הצהרונים תתקיים באותן קפסולות של לימודי הבוקר ולא יתאפשר חיבור בשעות הצהרון של כמה כיתות שונות. יחד עם זאת, במסמך רשמי של משרד המשפטים עבור משרד הבריאות, מהתאריך 23 בנובמבר (אתמול), ובו התקנות החדשות להתמודדות עם נגיף הקורונה, מצויין במפורש בסעיף 24א' (ב') כי "ניתן לצרף יחד תלמידים לקבוצת צהרון קבועה משתי כיתות אורגניות ככל האפשר, ולכל היותר משלוש כיתות אורגניות, ובלבד שמספר התלמידים בקבוצה זו לא יעלה על 28 תלמידים". למרות זאת, לפי החלטת עיריית הרצליה, מספר המינימום של תלמידי כיתת צהרון יהיה כאמור 12, תוך שמירה על אותן קפסולות מלימודי הבוקר, כך שבכיתות שבהן מיעוט יחסי של נרשמים לצהרון הפעילות לא תתקיים.

בהודעה ששלחה אתמול (שני) מנהלת הצהרונים בבית הספר יוחנני, סימה דודמן, להורים לתלמידי כיתה ג' שרשומים לצהרון בבית הספר, נכתב כך: "הורים יקרים שלום רב, לאור החלטת המדינה על מעבר ללימוד בכיתות האם ואי חיבור ילדים מכיתות אחרות, אנו נאלצים לפרק קבוצות שבהן היה חיבור ממספר כיתות ג'. לפי החלטת העירייה ככל שבכיתה יש 11 ילדים או פחות כמו ביוחנני, לצערנו לא תתקיים בה קבוצת צהרון החל ממחר, יום שלישי, 24 בנובמבר. בכיתה ג'2 שבעה ילדים, בכיתה ג'3 חמישה ילדים, בכיתה ג'4 שבעה ילדים. זוהי החלטה לא פשוטה כלל, לכן היא נדונה בדיונים ארוכים עם ועד ההורים העירוני ואגף החינוך בהרצליה ששקלו אל מול קיום הצהרונים גם את הרצון להימנע מהפיכתה של העיר כתומה על ידי גידור וצמצום הסיכון להידבקות בנגיף הקורונה. עם כל הצער והכאב היום שחר יפרד מהילדים. עמכם הסליחה. נקווה לימים טובים".

"כבר יותר משלושה שבועות ששלוש כיתות ג' ביחד בצהרון וזה עובד מצוין", אומרת אמא לתלמידה בכיתה ג' ביוחנני, "ביום חמישי שלחו לנו מכתב ממנהל אגף החינוך בעירייה, ד"ר יעקב נחום, שמחזירים את כיתות ה'-ו' ואת כיתות א' ללימודים בלי קפסולות והצהרונים לכיתות ג' יבוטלו. ראש העירייה משה פדלון אישר שיהיו קבוצות בצהרונים שמורכבות מ-12 ילדים ויותר. ברוב בתי הספר בעיר אין 12 תלמידים בצהרון ולכן לא יהיו לרוב תלמידי כיתות ג' בעיר צהרון, פרט לשלוש כיתות – אחת בבית הספר ברנר, אחת בלב טוב ואחת בויצמן. אצלנו בכל כיתה יש שבעה תלמידים שנמצאים בצהרון, ומה שזה אומר זה שנשארנו בלי צהרונים.

"עכשיו הילדים יסיימו בשעה 12:30 במקום 16:30. אני חסרת אונים ולא יודעת מה לעשות. אם הייתי יודעת בחודש וחצי שהילדה שלי היתה בבית בגלל הסגר, שלא יהיה צהרון אחר כך, הייתי מוצאת פתרון. אבל למצוא פתרון עכשיו תוך יומיים זה בלתי אפשרי. כ-200 משפחות בעיר יצטרכו למצוא פתרון לילדים. אלה ילדים בגיל שמונה שלא יכולים לעבור כביש לבד ובטח לא להיות לבד בבית. חלק מההורים ייקחו בייביסיטר וחלק יקצצו בשעות העבודה. בשבילי זה אסון וכמוני יש עוד הרבה. זה גזר דין מאוד גרוע בשבילנו. גם כך הקורונה פגעה בנו. מה הפתרון? לא לעבוד בשעות האלה ואז עוד חצי שנה לבוא לעירייה ולהגיד להם שאין לי כסף לאוכל?

"שלחתי, כמו הורים רבים, מיילים לרבים בעירייה, כולל ראש העירייה פדלון, וענו לי תשובות לקוניות שהם מפחדים שהתחלואה תעלה. במשך שלושה שבועות הילדים לומדים באופן הזה ולא היתה שום תחלואה. אז דווקא עכשיו הצהרונים של כיתות ג' הם שיהרסו את העיר? לקיים חוג כדוריד עם תלמידים משמונה בתי ספר זה בסדר כי זה תחרותי? ממש לא ברור למה זה בסדר שבצופים, שחוזרים לפעילות השבוע, יתערבבו תלמידים מכמה בתי ספר כמו גם בחוגי הספורט התחרותיים שהתחילו כבר. אני מאוד מקווה שבעירייה ישנו את ההחלטה ויחזירו לנו את הצהרונים".

אמא לתלמיד כיתה ג' מבית הספר היסודי ויצמן שלכיתתו לא יהיה צהרון הוסיפה: "לא הוגן שבערים אחרות יש צהרון לכיתות ג' וגם ערבוב של קפסולות בדיוק כמו שהיה עד עכשיו. מה השתנה? למה עד היום היה אפשרי ופתאום ממחר אי אפשר? למה מנחיתים הודעה כזו מהיום למחר? מדוע עיריית הרצליה החליטה בניגוד לערים אחרות לפעול בצורה כזו? מה ההורים שעובדים אמורים לעשות? להפסיק לעבוד?! זו החלטה שרירותית ולא הוגנת ואני מצפה מפדלון ומועד ההורים העירוני שישנו את ההחלטה".

אם אחרת מויצמן אמרה: "זרקו על ההורים לנהל את המלחמה ההזויה הזאת. לא לכולם יש סבתא ליד הבית. ואין צהרונים פרטיים. נשארה רק האופציה לתת לילד בכיתה ג' לחצות לבד שלושה כבישים בדרך הביתה, לחמם לעצמו אוכל ולהיתקע מול המסכים. אפילו מחלקת הרווחה צריכה להתערב פה ולא לאפשר לדבר הזה לקרות לאף ילד בעיר. ממש מרגיז".

אתמול (שני) הפגינו תלמידי כיתות ג' בבית הספר היסודי גורדון שרשומים לצהרון, לאחר הלימודים בחצר בית הספר, נגד הפסקת הצהרון. הם החזיקו שלטים וקראו "דיכאון בלי צהרון" ו"רוצים צהרון תמצאו פתרון".

שלטי המחאה שהכינו תלמידי הצהרון של כיתות ג' בבית הספר גורדון

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "את תלמידי כיתות ג' לא ניתן, על פי משרדי הבריאות והחינוך, לערבב בין קפסולות, לכן במקום בו ההרשמה היא של פחות מ-12 תלמידים לא ניתן היה לפתוח קבוצה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. יושבת בבית במקום לעבוד

    לא יאומן איך עירייה יכולה לא לראות את האנשים…. צריך להיות עשיר כדי לצאת לעבוד..מי ישלם לבייביסיטר?? ומי שלא יכול יסכן את הסבים שישמרו על הנכדים.

  2. עירייה פח

    עירייה פח תעשו מה שבא לכם בלי טיפת מחשבה כי אתם יכולים מה עם ימי שישי למה ביטלתם את הגנים? לא מספיק שאנשים נלחמים עכשיו על העבודה שלהם עכשיו גם צריכים להתממודד עם העירייה החמודה שדואגת לכסתח את עצמה ולא מעניין אותה מהתושבים. אחלה פדלון

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר