מורה בכיתה צילום טס שפלן בית הלחמי
אילוסטרציה. צילום טס שפלן

הרצליה תעניק מלגות בסך 10,000 שקל למשתתפי התוכנית העירונית להסבה אקדמית להוראה

מטרת המענק היא לסייע לסטודנטים שמתקשים לעמוד בתשלום הנדרש לתוכנית ומוותרים עליה מסיבה זו. בתמורה למלגות יתחייבו המשתתפים לעבוד בהרצליה במשך שנתיים לפחות

פורסם בתאריך: 31.12.20 08:23

17 משתתפי התוכנית העירונית של הרצליה להסבה אקדמית להוראה יקבלו מלגה בסך 10,000 שקלים כל אחד. כך אישרה מועצת העיר בישיבתה בשבוע שעבר. היוזמה למפעל המלגות הייעודי למשתתפי התוכנית היא של ממלאת מקום וסגנית ראש העירייה, הממונה על החינוך בעיר איה פרישקולניק. המטרה העיקרית של המלגות היא לסייע לסטודנטים שמתקשים לעמוד בתשלום הנדרש לתוכנית ומוותרים עליה מסיבה זו.

בשלב הראשון הוחלט על הקצאת תקציב של 300 אלף שקל למיזם, כשבתמורה למלגות יתחייבו המשתתפים לעבוד בעיר הרצליה במשך שנתיים לפחות בהיקף של 80 אחוז משרה. במידה והמשתתף בתוכנית אינו תושב הרצליה תינתן לו המלגה העירונית בתמורה להתחייבות לעבוד במערכת החינוך העירונית, בדומה לשאר משתתפי התוכנית.

נציין כי אגף החינוך בעירייה החל השנה לקיים תוכנית הסבה אקדמית לתושבי העיר המעוניינים להשתלב במערכת החינוך העירונית. התוכנית פועלת בשיתוף פעולה עם מכללת לוינסקי ובמסגרתה לומדים כיום 17 סטודנטים, כולם בעלי תואר ראשון ומעלה, כשבמסגרת ההסדר מול המכללה התוכנית מיועדת לכ-30 משתתפים. בעירייה צופים כי במחזורים הבאים יגיעו לכ-30 משתתפים.

נכון להיום שכר הלימוד הבסיסי שמשלמים המשתתפים בתוכנית עומד על סך של 13 אלף שקל. המשתתפים יכולים לקבל סיוע שהינו הלוואה מותנית ממשרד החינוך על סך 5,800 שקל וכן מלגת מפעל הפיס על סך 5,000 שקל עבור 40 שעות התנדבות, או 10,000 שקל עבור 80 שעות התנדבות. מבדיקה שנערכה באגף החינוך, עלה כי רוב המשתתפים נדרשים לבצע השלמות, עליהן הם מחויבים בסכומים כספיים נוספים, כך ששכר הלימוד בפועל יכול להגיע עד ל-26 אלף שקל. מכאן, במצב הנוכחי רוב המשתתפים נאלצים לגשר על פער של 10,000 שקל לפחות על חשבונם.

איה פרישקולניק. צילום עיריית הרצליה

פרישקולניק אמרה: "אני מודה לראש העירייה ומועצת העיר על ברכתם למיזם חשוב זה. צעד זה מבטא פעם נוספת את מחויבותה של עיריית הרצליה להשקעה בחינוך איכותי למען ילדי העיר. לצד זאת המהלך יעגן את המחויבות של המשתתפים בתוכנית לעבוד במערכת החינוך העירונית במשך שנתיים לפחות, ויבטיח כוח אדם איכותי ומחויב".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר