מתוך "חיים קלים" של דינו ריזי, 1962
מתוך "חיים קלים" של דינו ריזי, 1962

בסינמטק הרצליה שמים פוקוס על קומדיות איטלקיות

בסינמטקים בארץ יערכו השבוע מחווה לקומדיות האיטלקיות ובסינמטק הרצליה, במסגרת "פוקוס קומדיות איטלקיות", יוקרנו קומדיות קלאסיות לצד חדשות

פורסם בתאריך: 16.10.17 20:23

בסינמטקים ברחבי הארץ יתקיימו בשבועות הקרובים מחוות מיוחדת לקומדיות האיטלקיות, מאז שנות השישים ועד היום. סינמטק הרצליה לוקח חלק במחווה ים תיכונית זו, עם שש הקרנות של קומדיות איטלקיות משובחות תחת הכותרת "פוקוס קומדיות איטלקיות", החל מיום חמישי הקרוב, 19.10.

"זה משהו שקורה בכל הסינמטקים בארץ", מסביר ניר נאמן, עורך תכניית סינמטק הרצליה. "בארץ עורכים שני אירועי קולנוע איטלקי. הראשון, סינמה איטלריה, מתרחש בחודש אפריל ומוקדש לדרמות וקלאסיקות. ובחודשים אוקטובר ונובמבר עולה המהדורה הקלילה של הקולנוע האיטלקי, הכוללת גם מחווה לבמאי או קומיקאי איטלקי".

השנה יזכה לכבוד דינו ריזי (dino risi), מגדולי במאי הקומדיות באיטליה בשנות ה-50' וה-60' ובין אלו שהניחו את הבסיס לקולנוע הניאו ריאליסטי האיטלקי. בשונה מהקומדיות הקלאסות, הקומדיות של ריזי, ושל זרם קולנועי זה, לא חיפשו רק להצחיק אלא מתחו ביקורת על החברה והמשטר באיטליה, וזאת באמצעות כלים קומיים ששילבו מבט משועשע עם טון אירוני וסאטירי. הסרטים החדשים שיוקרנו במהלך "פוקוס קומדיות איטלקיות" שואבים מן הקומדיה האיטלקית הניאו ריאליסטית ואף הם משלבים מבט נוגה משהו על המציאות דרך משקפיה הוורודים של הקומדיה.

בשבת ב-18:00 יוקרן סרטו המפורסם "Il Sorpasso" מ-1962, שנקרא בארץ "חיים קלים", המתאר את משיכתו של סטודנט לחייו הריקים של פלייבוי מקומי.

"מחווה נוספת תיערך לקומיקאי פאולו ביאג'יו, שהיה גם אינטלקטואל איטלקי, ובמהלך 'פוקוס קומדיות איטלקיות' יוקרן הסרט בכיכובו, "פנטוצי השלומיאל", שנעשה בנוסח של קומדיה עממית, וזו סיבה לחגיגה של ממש", מציין ניר נאמן. "פנטוצי השלומיאל" מ-1975 כבר הפך לסרט פולחן ולסדרת קומדיות מצליחה שבמרכזה דמותו של אוגו פנטוצי, רואה חשבון שמסמל את הדמות היומיומית הפשוטה והאפרורית, הנאבק במציאות שרירותית ואינו יכול לכוחות החברתיים החזקים ממנו.

את "פוקוס קומדיות איטלקיות" בסינמטק הרצליה יפתח ביום חמישי (20:30) הסרט "בכיף!" (!Scialla) מ-2011 של הבמאי פרנצ'סקו ברוני, זוכה פרס הסרט האיטלקי בפסטיבל ונציה באותה שנה. ברונו עובד כסופר צללים עבור אחרים ועובד כמורה עם צעירים משועממים. חייו השלווים מתערערים כשנודע לו סוד הנוגע לו ולאחד מתלמידיו.

מתוך הסרט "בכיף"

מתוך הסרט "בכיף"

ביום שישי (21:30) תוקרן הקומדיה "אם ירצה האל" (Se Dio vuole) מ-2015, של הבמאי אדוארדו מריה פלקונה, אודות תומאסו, מנתח אתאיסט שרואה באלוהים תסביך. בתו חיה חיים שטחיים וחסרי אמביציה ודווקא בנו המבריק בוחר לחיות כקתולי ורוצה להיות כומר. עולמו של תומאסו מתהפך עליו והוא יוצא למעקב אחרי הכומר מתוך ביטחון גמור שבנו עובר שטיפת מוח.

"אם ירצה האל"

"אם ירצה האל"

את סרטי אוקטובר במסגרת "פוקוס קומדיות איטלקיות תחתום הקרנת הסרט "סליחה שאני קיימת" (Scusate se esisto) מ-2017, העוסק במשחק זהויות בין המינים נוסח "חמים וטעים", "טוטסי" ו"ויקטור ויקטוריה". במאי: ריקרדו מילאני. שבת, 20:30.

מתוך "סליחה שאני קיימת"

מתוך "סליחה שאני קיימת"

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר