דניאלה אוחנה בראיון עם שאי סון יון

"להרגיש כמו בחלל": תלמידים מהרצליה ראיינו אסטרונאוטים מרחבי העולם

חמישה תלמידים מתוכנית שחפים זכו לחוויה מיוחדת במסגרת שבוע החלל. דניאלה אוחנה, שראיינה את האסטרונאוטית הקוריאנית הראשונה שאי סו-יון: "בשיחה איתה הרגשתי שאני ממש נמצאת איתה בחלל. היא לבשה את החליפה שלה וזו הייתה חוויה מאוד נעימה"

פורסם בתאריך: 14.2.21 15:58

חמישה תלמידים מתוכנית 'שחפים' – במרכז לתלמידים מחוננים ומצטיינים בהרצליה בניהולה של יפעת מרקפלד, לקחו חלק במפגשים אונליין של אסטרונאוטיות ואסטרונאוטים מכל רחבי העולם – עם הקהל הישראלי, שהתקיים במסגרת שבוע החלל העולמי. התלמידים ראיינו את האסטרונאוטית הקוריאנית הראשונה שאי סו-יון, את אנדרו פיוסטל, אסטרונאוט וגיאופיזיקאי אמריקאי-קנדי שהיה בשלוש משימות בחלל, ואת צ'ארלס בולדן, מנהל סוכנות החלל האמריקנית נאס"א לשעבר. התלמידים שאלו אותם שאלות על השהות שלהם בחלל, הניסויים אותם הם עורכים, למה הם מתגעגעים ועוד.

אלרוי אלדד

נויה גן אור

"התלמידים לוקחים חלק במסגרת קורס מסע בין כוכבים העוסק בהתיישבות בחלל, לוויינים, חקר החלל העמוק ומגמות עתידיות בנוגע לחלל", מסבירה אורטל פלח מדריכת הקורס. "אני שמחה על ההזדמנות לאפשר לתלמידים להיפגש עם אסטרונאוטים, ללמוד, לפגוש בערכים חשובים לחיים, התמדה, כוח רצון, ובעבודת צוות כשהמסר הוא שאם אתה מתמיד במשהו, אתה מצליח".
התלמידים מהעיר הם דניאלה אוחנה תלמידת כיתה ה' 1 מבית הספר נוף ים שמשמשת גם כיו"ר פרלמנט הילדים בעיר; אלרוי אלדד תלמיד כיתה ה' 6 מבית הספר לב טוב; נויה גן אור תלמידת כיתה ה' מבית הספר אלון; גיא (ביקש לא לציין שם משפחה) תלמיד כיתה ה 3 בבית ספר יוחנני; ויוני יגור תלמיד כיתה ו' מבית הספר ברשפון.

גיא

יוני יגור

"החוויה הייתה מרגשת ביותר", שיתפה אותנו דניאלה אוחנה. "בשיחה איתה הרגשתי שאני ממש נמצאת איתה בחלל. היא לבשה את החליפה שלה וזו הייתה חוויה מאוד נעימה. האסטרונאוטית סיפרה לי שבזמן שהותה בחלל היא הכי הכי התגעגעה למשפחתה, לחבריה ולארוחות המשפחתיות. היא סיפרה שכשהיא בחלל היא הכי מתגעגעת לדברים הפשוטים ובעיקר לחפוף את השיער עם מים זורמים ושמפו, מפני שבחלל זה בלתי אפשרי". דניאלה הוסיפה מהחוויה האישית שלה: "שאי סו יון מקסימה ומסבירת פנים ומאוד התרשמתי מהאישיות המיוחדת במינה שלה. לדעתי כנראה זו הסיבה שהיא נבחרה להיות האסטרונאוטית הקוריאנית הראשונה. אני מאושרת שניתנה לי ההזדמנות לשוחח איתה ואני חולמת להיות האסטרונאוטית הראשונה מהרצליה ולהגיע לחלל", היא סיכמה בחיוך.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר