צילום אילוסטרציה: מוטי מילרוד
צילום אילוסטרציה: מוטי מילרוד

הצעה נגד הדתה: ההורים בכפר סבא יאשרו כניסת עמותות חיצוניות לבתי הספר ולגנים

חברי מרצ דורשים לגבש נוהל שיסדיר את פעילות העמותות במוסדות החינוך, שכולל גם פעילות חלופית לילדים שהוריהם אינם מעוניינים בפעילות

פורסם בתאריך: 17.10.17 12:28

חברי מועצת עיריית כפר סבא מסיעת מרצ שבאופוזיציה, עילאי הרסגור-הנדין ופליאה קטנר, הגישו הצעה לסדר לקראת ישיבת המועצה שתתקיים מחר (ד'), לפיה אגף החינוך בעיריית כפר סבא יגבש נוהל לכניסת עמותות וארגונים חיצוניים לבתי ספר וגנים. לפי ההצעה, בין השאר, תנאי לפעילות כזו יהיה אישור של מליאת הנהגת ההורים העירונית.

"בשנים האחרונות מתקבלים עוד ועוד דיווחים על מגוון עמותות שנכנסות לבתי הספר והגנים הממלכתיים ומחליפות או מתגברות את השיעורים הרגילים", כתבו חברי המועצה בהצעה, "בעוד חלקן של העמותות מגיע מתוך כוונה אמיתית לסיוע, חלקן מגיעות באופן מוצהר על מנת לשנות את דעות התלמידים ואורח חייהן של משפחותיהם. פעולת עמותות כאלה נעשתה ברוב המקרים ללא יידוע של כלל ההורים ושיתוף מלא של תכניהן. השיעורים המדוברים נערכים על ידי מדריכים ובנות שירות לאומי ולא על ידי מורים מוסמכים. ברוב המקרים פעילות העמותות מתגלה בדיעבד על ידי ההורים. בחלק מהמקרים, פעילות העמותות ממומנת מכספי ההעשרה שמשולמים על ידי ההורים, ללא שקיפות". עוד כתבו כי "בערים שונות בישראל הבינו את הבעייתיות של פעילות זו ופעלו ברמה העירונית להסדרתה. בין הערים הבולטות בנושא זה ניתן למצוא את תל אביב, גבעתיים והרצליה. בערים נוספות מתנהל דיון בימים אלו על נוהל דומה".

עילאי הרסגור הנדין. צילום זיו שדה

עילאי הרסגור הנדין. צילום זיו שדה

הרסגור-הנדין וקטנר מציעים כי הנוהל שיגבש אגף החינוך בעיריית כפר סבא יתבסס על "חובת שקיפות כלפי כלל הורי בית הספר על כל כניסה של גוף חיצוני לבית הספר כולל היקף השעות, דרכי המימון והפעילות המוצעת; התניית פעילות מסוג זה באישור מליאת הנהגת ההורים – לא רק יו"ר הנהגת ההורים; אזכור חובתו של הצוות החינוכי להיות נוכח ולפקח בכל שעות הלימוד המועברות על ידי גופים חיצוניים; וכן מתן אפשרות להורים שלא מעוניינים בהשתתפות ילדיהם בפעילויות אלו להוציא את ילדיהם, כך שבית הספר ידאג להם לפעילות חלופית".

פליאה קטנר. צילום עזרא לוי

פליאה קטנר. צילום עזרא לוי

הרסגור-הנדין: "אחרי כל המקרים שנתקלנו בהם, ברור שישנה תופעה נרחבת של הדתה בארץ בכלל ובכפר סבא בפרט. ישנם הורים חילונים רבים בכפר סבא שאינם מעוניינים שבבתי הספר ילמדו את ילדיהם על כך שאורח חייהם הוא פסול. זוהי זכותם הבסיסית לחנך את ילדיהם לפי דרכם. לא יתכן שדרך עמותות וארגונים שונים ומשונים יקבלו הילדים חינוך הסותר את השקפת העולם של ההורים. כמו כן, כמעט בכל המקרים בהם נחשפים הילדים לדת מדובר בעמותות אורתודוכסיות ולא רפורמיות או קונסרבטיביות, שלא לדבר על חינוך יהודי חילוני. הבעיה הגדולה היא שההורים אינם מקבלים מידע על הגורמים שנכנסים לתוך בתי הספר ולכן אינם יכולים להתמודד עם התופעה. הצעתנו לסדר מקדמת שקיפות בנושא".

תגובת העירייה: "עיריית כפר סבא פועלת על פי חוזר מנכ"ל של משרד החינוך, המגדיר בצורה ברורה אילו עמותות יכולות להיכנס למוסדות החינוך בעיר ובאיזו תדירות. הנהלות בתי הספר בשיתוף ועד ההורים מחליטים יחד לגבי התכנים שיועברו והעמותות הרלוונטיות. יש להדגיש כי עיריית כפר סבא מחנכת לסובלנות, פלורליזם וקירוב לבבות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר