מכבי הרצליה נגד עירוני נשר. צילום: מכבי הרצליה
מכבי הרצליה נגד עירוני נשר. צילום: מכבי הרצליה

לא מוצאים חלק מהיתרי הבנייה: העירייה סגרה היום את האיצטדיון בהרצליה

"על רקע התאונות הקשות לא ניקח אחריות": העירייה הודיעה כי היציע המערבי באיצטדיון ייסגר לחלוטין, ושאר היציעים ייסגרו עד אישור מחודש מקונסטרוקטור. מכבי הרצליה בתגובה: "העירייה רוצה לפרק את הכדורגל בעיר ולסגור את האיצטדיון"

פורסם בתאריך: 18.5.21 18:08

עיריית הרצליה הודיעה היום לאריאל שיימן, יו"ר מכבי הרצליה, ולאלי חיו חמו (ג'מיל), יו"ר הפועל הרצליה, כי החליטה לסגור את האיצטדיון העירוני. הודעת העירייה מדברת על סגירת היציע המערבי, כולל המשרדים, חדרי ההלבשה וכל שאר המתקנים הנילויים אליו, אך בתוך כך החליט מנכ"ל העירייה לסגור בשלב זה גם את שאר יציעי האיצטדיון – הדרומי, הצפוני והמזרחי, כך שמעשית מהיום ב-16:00 לא ניתן להשתמש באיצטדיון. ניתן להמשיך ולהשתמש במגרשי האימונים שמצויים בחלק המזרחי של המתחם. הסיבה לסגירה היא שמזה זמן רב לא נמצאו היתרי הבנייה. האיצטדיון נבנה במחצית הראשונה של שנות ה-80. 

במכתבה ציינה העירייה כי ההחלטה לסגור את היציע המערבי התקבלנה מאחר ולא נמצאו היתרי הבנייה לקומה השנייה ולקומה השלישית שלו. מסתבר שאישורים אלו לא נמצאו מזה זמן רב,  והאירועים הטראגיים בהר מירון ובגבעת זאב זירזו את ההחלטה.

בתוך כך החליט מנכ"ל העירייה, אהוד לזר, על סגירת שאר היציעים עד לקבלת אישור קונסטרוקטור ובטיחות, בעירייה אמרו היום כי לשלושת היציעים הנוספים קיים אישור קונסטרקטור אך החליטו לסגור אותם ולבצע בדיקה נוספת.

במכתב עליו חתום מנכ"ל העירייה נכתב: "נוכח העובדה שלקומה השניה והשלישית ביציע המערבי לא נמצאו היתרי בניה, למרות מאמצים עצומים לאתר כאלה, ועל רקע התאונות הקשות שגבו חיי אדם ושאירעו בארץ לאחרונה, אין העירייה מוכנה ויכולה עוד לקחת אחריות ולאפשר פעילות כלשהי במבנים שלא נמצא להם היתר בניה. על כן החליטה עיריית הרצליה, לסגור לאלתר, והחל מהיום18.5.21 בשעה 16:00 את היציע המערבי של האצטדיון, לכל פעילות ושימוש שהם. בכלל זה ייסגרו לאלתר כל המתקנים המפורטים להלן ויאסרו כל פעילות או שימוש בהם: משרדי האצטדיון העירוני, משרד בשימוש "מכבי הרצליה", מתחם חדרי ההלבשה והמלתחות בשימוש מכבי הרצליה, מלתחות משרד וחדרי הלבשה בשימוש הפועל הרצליה, חדר השופטים, מגדל המעלית, חדר הבקרה, מתקנים נוספים אחרים ביציע המערבי. כר הדשא – ניתן להמשיך ולהשתמש בו, בכפוף למגבלות הנ"ל. הכניסה לכר הדשא תתאפשר משערי החירום הצפוני, מזרחי וצפון מערבי. ג. תתאפשר הוצאת הציוד – בתיאום עם מנהל האצטדיון – במהלך הימים הקרובים. לשימת הלב – כל הדלתות והשערים ליציע המערבי יינעלו היום וייפתחו אך ורק בתיאום ואישור מראש.
עיריית הרצליה תעשה כל מאמץ להעמיד לרשות הקבוצות והשופטים מתקנים חלופיים, על מנת לאפשר קיום משחקי הליגה הסדירים בעונת 22-2021 ,ו/או לאתר מגרשים מתאימים
חלופיים למשחקי קבוצות הבוגרים. עיריית הרצליה מקדמת שימוש במגרשי המשק (מזרח הפארק) לשימוש הקבוצות לצורך אימונים.

מזה מספר חודשים מתנהל הליך משפטי בעקבות כוונת העירייה לסגור את האיצטדיון, כאשר מכבי הרצליה הגישה בקשה לצו מניעה.

ממכבי הרצליה נמסר: "עיריית הרצליה שמה לה כמטרה לסגור את הכדורגל בעיר ולפרק את האיצטדיון, כל יום באמתלות שונות. היום החליט ראש העיר לסגור את האיצטדיון מהרגע להרגע לאחר שהתחייב לבית המשפט לפני כחודש וחצי שעד ה-31.7 לא תיעשה שום פעולה מצד העירייה באיצטדיון. חשוב לציין שלאיצטדיון יש את כל האישורים, הן של משרד התמ"ת, הן רישיון עסק מהעירייה והן של כיבוי אש ואישורי הבטיחות, וכולם בתוקף עד סוף יולי 2021".

תגובת הפועל הרצליה תובא כאן כשתתקבל.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר