גינה ציבורית ביד התשעה ליד מעון ויצו צילום פרטי

גם להם מגיעה גינה: יוזמה חדשה של אמא לילדה עם אלרגיה מסכנת חיים

למרות שישנם מאות ילדים עם אלרגיות למזון, חלקן מסכנות חיים, אין אפילו גן שעשועים אחד בהרצליה המספק סביבה בטוחה עבורם. יוזמה של אמא לילדה בת שנתיים וחצי מנסה לשנות את המציאות

פורסם בתאריך: 11.7.21 09:26

לפי עמותת יה"ל, העמותה לאלרגיות מזון, 8,000 ילדים בשנה נולדים עם אלרגיות למזון. 2,424 ילדים אושפזו כבר בשנת 2017 בגין תגובה אלרגית/אנפילקטית. אלו נתונים חלקיים המספרים את סיפורם של הילדים והוריהם המתמודדים עם האלרגיות של ילדיהם, חלקן ברמות מסכנות חיים. קרן לוסטיג טננבאום, תושבת הרצליה הירוקה, היא אמא לילדה עם אלרגיה מסכנת חיים. קרן פנתה לאחרונה לחברת המועצה דנה אורן-ינאי במטרה לקדם רעיון של גני שעשועים לילדים בעיר הסובלים מאלרגיות. את הרעיון היא שאבה מערים אחרות בהן קיימת גינה ייעודית כזו, כמו ברעננה השכנה, רמת גן, ראשון לציון, תל אביב, יבנה ונס ציונה. חברת מועצת העיר הרימה את הכפפה והגישה בקשה לשאילתה לקראת ישיבת המועצה הקרובה ביום שלישי.
קרן, אמא לאביב בת ה-2.5, גילתה שבתה רגישה לשומשום ובוטנים עוד כשהייתה בת שנה בלבד. היא מספרת על הקושי בהתמודדות, התהפוכה בחייה וחוסר שיתוף הפעולה לעיתים מהסביבה: "אני הייתי חסרת מודעות לחלוטין בנושא", היא מציינת, "גילינו שאביב אלרגית לשומשום בגיל שנה, היא החזיקה שקית של חטיף ושפשפה את העין, שהתנפחה והתמלאה בשלפוחיות. הלכנו לעשות בדיקות ומאז עולמנו השתנה. לפני מספר חודשים, הילדה יצאה לגינה עם המטפלת וכנראה נגעה באוכל שמישהו זרק בגינה ולא אסף אחריו. הם חזרו מהגינה והיא הייתה כולה נפוחה בפנים עד רמה שהאוזניים שלה הזדקרו – הכל היה אדום עם תפרחת על כל הבטן, הגב והמפשעות. נתנו טיפות פניסטיל וזה לא עזר, נסענו למוקד חירום של מכבי שם נתנו לה עוד טיפות וסטרואידים ובגלל שהמצב לא השתפר הם שלחו אותנו למיון. בעקבות התגובה רשמו לנו מזרק אפיפן ואמרו שאסור לנו להסתובב בלעדיו. מאז יש לאביב תיק צמוד שמכיל שני מזרקי אפיפן. תמיד שניים, למקרה שאחד לא יעבוד או שאחד לא יספיק. זה משנה לך את החיים מקצה לקצה, אתה לא יכול להכניס את הילד לגינה. כל אחד עלול לגרום לסכנה, אפשר להגיע לבית חולים עם סכנת חיים. דבר בסיסי כמו ללכת לגן השעשועים זה סכנה גדולה, מספיק שהילד ייגע במשהו אחר, אפילו לא יאכל. הסביבה לא תמיד אמפתית, יש כאלה שמבינים ויש הרבה שמגיבים בכעס ואמרו לי שאם לא לי אז שאלך לגינה אחרת. אולי זה מחוסר הבנה או חוסר מודעות לנושא".
יש לא מעט גינות עירוניות, היוזמה היא עבור כל גינה או רק לגינה אחת?
"האידיאל היה שכולם היו מבינים שבגינה משחקים, אבל אוכלים מחוץ לגינה. אני ריאלית, קשה לבקש מכולם בקשה זו. הורים באים עם הילדים ואוכל זה חלק מהעניין. יש המון הורים בקבוצות שלנו שלא הולכים עם הילדים שלהם לגני שעשועים, או שהולכים מאוד מוקדם או מאוחר בערב וממש מנקים את המתקנים, כדי שהילדים שלהם יוכלו לגלוש ולשחק. איזו ילדות זו לא ללכת לגן שעשועים?".
חברת המועצה דנה אורן ינאי: "המודעות לילדים בעלי אלרגיה מצילה חיים ומאפשרת לילדים ליהנות מהרגעים היפים והפשוטים שילדים זקוקים להם. מדובר ביוזמה כל כך פשוטה שהגיעה מהורים לילדים אלרגיים, הצעה שקוראת לרשות להכריז על גני שעשועים שמיועדים לילדים אלרגיים ולחבריהם. זאת פעולה פשוטה ומהירה שניתן לעשות למען ילדים אלרגיים. אני פונה אל חבריי למועצה, אופוזיציה וקואליציה, לקבל את הבקשה של ההורים ולאפשר להם לבלות בגני השעשועים הנהדרים שיש לנו בעיר. שלט פשוט והימנעות מצריכת מאכלים מסכני חיים הם כל מה שצריך בכדי לאפשר לילדים האלרגיים להגיע אל גני השעשועים".
מעיריית הרצליה נמסר: "עיריית הרצליה מפעילה מאמץ עירוני מקיף על מנת לסייע לילדים הסובלים מאלרגיה קשה ומסכנת חיים. במסגרת זו, החל מיום ראשון הקרוב (11.7) העירייה, ביוזמת יו"ר ועד הגנים, רפי לוי, ענת לובלינג מעמותת יה"ל, ובהובלת אגף שאיפה ומחלקת הבריאות העירונית, תציב בכל הגינות הציבוריות בעיר שלטים הקוראים להימנע מהכנסת חטיפים ומאכלים. זאת לאחר פעולות איתור גינות ציבוריות בעלי מתקני שעשועים שנעשו בחודשיים האחרונים, על מנת שגם ילדים עם אלרגיות שונות יוכלו לשחק בביטחון והנאה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. יוליה

    או שאפשר פשוט לשים לב מה הילד הפרטי שלנו מכניס לפה, לוודא שלא יאכל מהרצפה או מהמתקנים ופשוט להשגיח עליו

  2. צוף

    לא רק בגינה. בבית ספרנו הורים קיבלו בקשות מהורים אחרים לא לתת לילדים כריכים עם מוצרי חלה, ביצים. נוטלה. חמאת בוטנים, מיונז ועוד. הכי פשוט לא לדלוח גם את הילדים..

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר