קורונה, צילום אילוסטרציה pixabay

סערה בהרצליה: סייעת לא מחוסנת שנדבקה בקורונה הגיעה לעבודה. הגן נכנס לבידוד

רצף של החלטות שגויות הוביל לסגירת גן. למרות שהסייעת לא התחסנה ולא חשה בטוב, היא נקראה לעבודה על ידי הרכזת. נשקלים הליכים משמעתיים

פורסם בתאריך: 4.10.21 07:40

סייעת בצהרון של גן בעיר לא התחסנה נגד קורונה, לא חשה בטוב, אך למרות זאת התייצבה לעבודה. בדיעבד, התברר שחלתה בקורונה. עשרות ילדים יחד עם הוריהם נכנסים לבידוד, ימים ספורים בלבד אחרי שובם של הילדים מחופשות החגים. יש לציין, כי מפעילת הצהרונים היא החברה למרכזים קהילתיים.
מתברר, כי מדובר ברצף החלטות שגויות ושיקול דעת מוטעה של רכזת הצהרונים והסייעת עצמה. גורמים המעורבים בפרטים מסרו, כי אותה סייעת התבקשה להגיע לגן מפאת מחסור בכוח אדם. מנהל החברה למרכזים קהילתיים בהרצליה פרסם מכתב להורים בו הוא מודה כי נעשו טעויות בשיקול הדעת הן של הסייעת והן של הרכזת מעליה. הוא הוסיף ואמר כי ההורים יפוצו באופן מלא על ימי הבידוד וייערך תחקור לעובדות עם אפשרות לנקיטת הליכים משמעתיים.
יש להדגיש, כי החל מהיום 3.10 בהתאם להנחיות המעודכנות, מחויבים צוותי החינוך וההוראה בתו ירוק או לחילופין בבדיקת pcr שלילית כתנאי כניסה.
זאת לשון ההודעה של מנהל החברה למרכזים קהילתיים בהרצליה, יעקב חרל"פ: "תקופת הקורונה מזמנת לכולנו התנסויות לא רגילות, אשר אנו עומדים בהם באחריות ובאומץ, אך לעיתים גם טועים כבר פגשנו מקרים בהם ילדים הדביקו בקורונה עובדות מבוגרות שלנו הנמצאות בסיכון, מה שהקשה עלינו יותר במציאת כוח אדם לעבודה בצהרונים, מחשש של עובדות אחרות להידבק מילדים אשר חזרו מטיולים עם הוריהם בחו"ל. אך תקופת הקורונה לימדה אותנו גם להכיר במסירות של עובדות אשר לא ויתרו על ילדי הצהרונים וליוו אותם לאורך שנה וחצי של קורונה, גם כשלעיתים בשעות הבוקר, הילדים פעלו עם צוותים לא קבועים וכל הפעילות בין הסגרים ובמהלכם, הסתמכה דווקא על הצוותים שלנו, אשר לא החסירו אפילו יום אחד בצהרון. תקופת הקורונה גם מזמנת לנו סוגיות מוסריות של עובדים וילדים לא מחוסנים, והעובדה שרק עתה המדינה מקבלת החלטות לגבי חובת החיסונים לעובדים ואף נותנת אמון בהורים בבדיקה עצמית של הילדים, זאת ללא צורך בהגעה לנקודות הבדיקה הרשמיות. ולאורך כל התקופה הזאת, לא חסכנו במשאבים. במקרה נוכחי זה, בתחקיר ראשוני שקיימנו, התברר מעל לכל ספק כי נעשתה טעות בשיקול הדעת הן של הסייעת המובילה, אשר למרות שלא התחסנה, הגיעה לגן ללא בדיקה תקפה, כפי שהיא מחויבת וכפי שביצעה בעבר באופן סדור. כמו כן, נעשתה טעות של הרכזת, אשר לא הכריחה אותה להיבדק, או שהייתה מעכבת את פתיחת הצהרון עד למציאת עובדת מחליפה. ההורים כמובן יקבלו פיצוי על ימי הבידוד, ע"פ הנוהל המיטיב הנהוג בהרצליה מאז פרצה הקורונה, ואשר אין לו אח ורע באף עיר בארץ, כאשר על בידוד של כל קבוצת הצהרון, ההורים מקבלים זיכוי מלא והעירייה ואנחנו נושאים בהוצאות. בהמשך, לאחר חזרת העובדת מחופשת מחלה, ייערך תחקור נוסף, גם לרכזת וגם לעובדת, ואם יהיה צורך יתקיימו גם הליכים משמעתיים, על מנת שהלקחים יופקו. כבעבר, ניידע גם את ההורים על תוצאות התחקיר".
מהעירייה נמסר בתגובה: "אנו רואים בחומרה רבה את הארוע. ההורים יפוצו על ימי הבידוד וכנגד הגורמים המעורבים ייפתחו הליכים משמעתיים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אסנת

    איזה שטויות!
    אני רוצה לראות שלא היו פותחים את הגן בגלל מחסור בצוות…ההורים היו אוכלים את צוות הצהרון ודורשים שתתייצב סייעת לעבודה באש ובמים!
    חבל שלא הרגישה טוב…היתה צריכה להישאר בבית.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר