הגדר ביציע המערבי באצטדיון בהרצליה צילום שלומי קניאס

גדר באמצע היציע: כך נראה האצטדיון בהרצליה | "המקום כמו אורווה"

אחרי שהאצטדיון נסגר כי לא נמצאו היתרים, קיבלו הקבוצות אישור לפתוח חלקית יציע אחד, ומשרדי מכבי נסגרו. מנכ"ל הקבוצה: "הלחימו דלתות בכוחניות". אלי חיו: "הזניחו אותו שנים"

פורסם בתאריך: 20.10.21 08:15

עונת 2021 בכדורגל נפתחה לפני כחודשיים בקול תרועה רמה במרבית האצטדיונים שמורקו והתחדשו לפתיחה החגיגית. חלקם אף עברו שיפוץ ושדרוג. עם זאת, זר לו היה נקלע לאצטדיון טוטו בהרצליה, היה חושב כי מדובר עדיין במאה ה-19 הקודמת מבחינת נראות המתקן ומאחר ורוב היציעים סגורים לקהל, פרט לחלק מיציע המערבי, שגם הוא גודר בגדר מכוערת.
כזכור, בחודש מאי השנה, קצת לפני תום עונת 2020-2021, סגרה עיריית הרצליה את כל יציעי האצטדיון העירוני. זה התחיל עם סגירת היציע המערבי, כולל המשרדים, חדרי ההלבשה וכל שאר המתקנים הנלווים אליו, אך לאחר מכן החליט מנכ"ל העירייה לסגור גם את שאר היציעים – הדרומי, הצפוני והמזרחי, כך שמעשית לא ניתן היה להשתמש במתקן. הסיבה לסגירה הייתה לדברי העירייה שמזה זמן רב לא נמצאו היתרי הבנייה לאצטדיון שנבנה במחצית הראשונה של שנות ה-80. במכתבה ציינה עיריית הרצליה, כי ההחלטה לסגור את היציע המערבי התקבלה מאחר ולא נמצאו היתרי הבנייה לקומה השנייה ולקומה השלישית שלו.
בתחילת אוגוסט, חלה עוד תפנית בעלילה, כאשר העירייה אישרה לפתוח את היציע המערבי בחלק התחתון שלו בלבד עם חדרי ההלבשה, אבל ללא פתיחה של תא הכבוד, המזנון ועמדת השידור במגדל, שם ישבו גם משרדי מכבי הרצליה. בקבוצות טוענים, כי המצב הנוכחי מחלחל ומשפיע גם על היכולת המקצועית, בטענה כי לא ניתן לנהל את הקבוצה ללא משרדים ראויים וללא תמיכה. בעיריית הרצליה מסבירים, כי לא נמצאו היתרים לחלק מהיציעים, אך כן אושר חלק מהיציע המערבי בכפוף לבדיקות לאישור המשטרה. בסוף החודש יתקיים דיון בבית המשפט לעניינים מנהליים בתל אביב, שצפוי להכריע בסוגיה.
למנכ"ל מכבי הרצליה, שלומי קניאס בטן מלאה: "עיריית הרצליה סגרה את האצטדיון לפני כחצי שנה בטענה שאין היתרי בנייה. כשהם הבינו שהם מסכנים את פעילות מחלקת הנוער והטניס, אז הם החליטו לפתוח רק את החלק המערבי, לו הם מצאו אישור, אבל ללא המגדל עם המשרדים ועמדת השידור. האבסורד הוא שעד לפני חודשיים החלק הזה היה סגור. כשהיינו צריכים לפתוח את העונה, אישרו לנו לפתוח את חדרי ההלבשה ואת היציע המערבי עד האמצע. את המעבר לחלק העליון סגרו עם גדרות פרוביזוריים. העירייה טוענת שאין היתר אבל גם אין לה צו סגירה. מהנדסת העיר לא חתמה על צו סגירה. כל הסיפור הוא המשרדים של מכבי הרצליה שיושבים במגדל, העירייה עושה דווקא לקבוצה, פשוט לא רוצה שישבו שם. לעירייה, לכאורה, יש משהו אישי נגד הקבוצה. הם יודעים שכאשר המשרד לא מתפקד, אז יש בעיה. חצי שנה אנחנו עובדים כמו בחנות מכולת. פשוט באו והלחימו דלתות בכוחניות. קהל לא יכול להגיע למקום שהוא כמו אורווה, זה תת תנאים. העירייה טוענת שאין היתר לכל היציעים כולל חדרי ההלבשה, אבל שם הם מאשרים פעילות. כלומר, ההחלטה על ההיתר היא שרירותית".

האצטדיון בהרצליה, היציע המערבי, צילום שלומי קניאס

אריאל שיימן, בעלי מכבי הרצליה, אמר: "בינתיים יש אישור של עיריית הרצליה רק על החלק המערבי למטה לשבת בו ויש דיון בבית משפט בסוף החודש. שיחקנו באצטדיון כבר 3 משחקים השנה, אבל עם יציע מערבי חצי סגור ועם תא כבוד וקומת משרדים סגורה. לא יכול להרחיב מעבר לכך כרגע".
אלי חיו (ג'מיל), בעלי הפועל הרצליה, אמר: "העירייה צריכה לאשר את היציעים ולהתקדם קדימה עם שיפור ושיפוץ האצטדיון. העירייה אומרת שאין היתרים? בחצי מבתי הספר אין היתרים. אין שום סכנה. אין גם שום סיבה שבנתניה ובפתח תקווה יהיה אצטדיון עם גג יפה ומשופץ ואצלנו לא. הזניחו אותו שנים והגיע הזמן לטפל בו. על עיריית הרצליה לטפל בו כמו בכל מבנה ציבורי אחרת".
מעיריית הרצליה נמסר: "לאחר שעל אף מאמץ מקיף, לא נמצאו אישורים והיתרים לחלק מהיציעים באצטדיון, החליטה הנהלת העירייה על סגירתו. מתוך היענות לפניית הקבוצות, אוהדים מתושבי העיר וההתאחדות לכדורגל, ובכפוף לבדיקת קונסטרוקטור, יועץ בטיחות, ורישוי משטרת ישראל, אושרו לאירוח קהל (בהגבלה של עד 400 איש) החלקים ביציע המערבי, להם קיים היתר. החלק המערבי התחתון בודל מהחלק העליון בגידור. כמו כן, אושר שימוש בחדרי ההלבשה המלתחות והטיפולים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ליאור בטיחות

    כל עוד אין היתרי בנייה ואישור של יועץ בטיחות, אסור לפתוח את האצטדיון במלואו.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר