מסעדת נאמוס, צילום פרטי

כישלון לפדלון: התקבלה עמדתה של אורן ינאי לגבי ההיתר החורג למסעדת נאמוס

חרף רצונו של ראש עיריית הרצליה לאישור ההיתר החורג למסעדה במרינה, אומצה הצעתה של דנה אורן ינאי לקיים סיור בשטח טרם ההחלטה. ההצבעה נדחתה

פורסם בתאריך: 29.11.21 08:20

כישלון לראש העירייה משה פדלון בוועדת המשנה לתכנון ובנייה: הוועדה דנה בישיבתה בבקשת החברה לפיתוח התיירות בעיר להיתר שימוש חורג למסעדת נאמוס שפועלת במרינה. בישיבה נשמעו התנגדויות ועד שייטי המרינה, שטוענים, כפי שכבר פרסמנו בצומת השרון, כי לפי התב"ע המקורית יש להם זכות למועדון שיט במקום. ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, המשמש גם כיו"ר הוועדה, שאף לאשר את ההיתר לאישור חורג למסעדה. מנגד, דנה אורן ינאי, חברת הוועדה, ביקשה לקיים סיור במקום טרם קבלת החלטה, ולבקשתה הצטרף במפתיע סרג' קורשיא, חבר הוועדה וראש מועצת כפר שמריהו. פדלון אימץ את הצעתה של אורן ינאי וההצבעה נדחתה. אורן ינאי אמרה: "משה פדלון היה בהלם. היה באפשרותו להעביר את ההחלטה, אבל הוא לא הצליח, כי הוא הבין שיפסיד בהצעה".

עו"ד רון שלם המייצג משפטית בהתנדבות את השייטים והגיש התנגדות לבקשה להיתר לשימוש חורג למסעדה אמר: "עפ"י תכנית מתאר העירונית  הר/2003 "מעגנה מרינה הרצליה" ולתכנית מפורטת מס הר/2003 א' ולסעיף 11.2 מהתקנון שלה הוצא רישיון בנייה לבניין מינהלת המרינה בתנאים מסוימים אותם יש לקיים. אחד התנאים הוא "הקמת מועדון לשייטים". לתכנית המפורטת לעיל צורפו תסריטים הקובעים את המיקום והשטח של משרדים שונים, לרבות זה של המועדון לשייטים. מרינה הרצליה מנוהלת ע"י החברה העירונית לפיתוח התיירות בהרצליה שהיא זרועה הארוכה של העירייה. כאן הייתה עליהם חובת תום הלב המוגברת החלה על עיריות, מועצות מקומיות וחברות עירוניות, לתת גילוי נאות בחוזה, שלעוגן החותם עליו ישנה זכות לשימוש במועדון שיוחד לשייטים ורק לשייטים. במשך 10 שנים נוהלה המסעדה במקום. בתי המשפט קבעו לא אחת שתב"ע גובר אף על רישום בטאבו. החברה העירונית מנסה לחדש את הוצאת ההיתר לשימוש חורג במועדון ואת זה אנחנו מבקשים למנוע בכל מחיר, מתוך רצון וכוונה לעצור את ההתנהלות הבלתי תקינה לכאורה הזאת ולהשיב לנו את המועדון שנועד מלכתחילה עבורנו ולרווחתנו".

מאיה כץ, יו"ר האופוזיציה וחברה בוועדת המשנה לתכנון ובנייה, אמרה: "בוועדת המשנה התנגדתי להצבעה בנוגע למסעדת נאמוס. המסעדה פועלת ללא מכרז כמה שנים, ורק בזכות לחצי האופוזיציה התחילו תהליך של מכרז. השאלות שצריכות להישאל הן: מדוע המסעדה פועלת ללא מכרז? מדוע הוחלט ללכת על שיטה של הארכות תוקף רק לעסק הזה? האם יש עוד עסקים שקיבלו אופציה לתהליך כזה בעיר? ועדת המשנה הייתה צריכה להחליט על שינוי ייעוד ממועדון שייטים למסעדה, תהליך שהיה צריך להתבצע לפני התהליך המכרזי, אך זה לא טופל. ובעצם, זכתה מסעדת נאמוס במכרז שאמור להיות מועדון שייטים בניגוד לייעוד הקיים היום. אין קשר בין המסעדה למועדון שייטים שאמור לתת מענה לשייטים הרבים שפעילים במרינה. הפגיעה בשייטים ובעוגנים היא רבה. הבקשה מחברי ועדה, עכשיו אחרי שכל התהליך הושלם לטובת המסעדה, היא לשנות את הייעוד ממועדון שייטים למסעדה. מדובר בתהליך תכנוני לקוי מיסודו, תהליך מכרזי לקוי מיסודו וכל ההתנהלות סביב מסעדת נאמוס מעלה תהיות רבות. את כל זה מבקשים עכשיו שחברי הוועדה לתכנון ובניה יאשרו בדיעבד. נשאלת השאלה – מה יקרה אם חברי הוועדה לא יאשרו את שינוי הייעוד? מי ייקח על זה אחריות?".

תגובת דנה אורן ינאי: "ועדת המשנה הינה ועדה מקצועית שבה שמים פוליטיקה והסכמים בצד ופועלים למען טובת העיר והתושבים. אני שמחה מאוד שחברי הוועדה בחרו לצאת לסיור מקצועי בשטח טרם ההחלטה על עתיד מועדון השייטים, זאת על מנת ללמוד את המצב הקיים, ללמוד מקרוב על ההתנגדויות ורק לאחר מכן לקבל החלטה שקולה ועניינית".

תגובת איל פביאן: "במרינה בהרצליה ישנם כ-800 שייטים אשר מעוניינים במועדון שייטים אשר עומד לרשותם בכל עת, כפי שיש בכל מרינה בעולם, מועדון הכולל מסעדה ושתייה. באופן טבעי, כאשר עלה הנושא לדיון בוועדת המשנה, לפני החלטה, ביקשה חברת הוועדה אורן-ינאי לקיים סיור במרינה ורק אז לחזור ולקבל החלטה. פדלון התעקש משום מה לקיים מיידית הצבעה בנושא ללא סיור מקדים. רק כאשר נוכח שאין לו רוב בישיבה להעביר את ההחלטה, לאחר שרק הוא וצבי וייס התכוונו לתמוך בה ללא קיום סיור , נסוג בו בכעס והסיר את הנושא מסדר היום של הישיבה. שוב נתקלנו בחוסר סובלנות ובכעס מצד יו"ר הוועדה וראש העירייה ושוב הוא גילה שהוא במיעוט בוועדה, אשר מגלה שיקול דעת עצמאי ואחראי. כך נמשיך גם בעתיד לפעול".

מעיריית הרצליה נמסר: "סיורים באתרים הם חלק משגרת פרקטיקת העבודה של הוועדה. כך גם במקרה הזה – הוגשה בקשה לקיים סיור בטרם קבלת החלטות וכך נעשה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר