ליקויים בגן ילדים בהרצליה, צילומים פרטיים

זמן רב ההורה מתריע בעירייה על ליקויים מסוכנים בגנים: "אל תחכו לאסון"

ארז כתריאל מתלונן כבר חודשים על ליקויים מסוכנים במתחם גנים חדש ברחוב אבן עזרא: "הזוי. הם ממשיכים הלאה ולא מעניין אותם"

פורסם בתאריך: 28.3.22 08:48

כמה זמן צריך להמתין אחרי פנייה לעיריית הרצליה כדי שליקויים בטיחותיים ותברואתיים במתחם גני ילדים בעיר יטופלו? אם תשאלו את ארז כתריאל, הורה מוטרד לילד בגן, הוא יאמר לכם שלפחות ארבעה חודשים.

מדובר במבנה חדש שנפתח בחודש ספטמבר 2021 של ארבעה גני טט"ח (טרום טרום חובה), טרום חובה וחובה ברחוב אבן עזרא בהרצליה. סך הכל לומדים בגנים מעל 100 ילדים. כתריאל פנה למוקד העירוני מספר פעמים כבר בתחילת חודש דצמבר האחרון, להתריע על מספר ליקויים משמעותיים, אולם במקרה הטוב נענה כי הנושא יטופל, וברוב המקרים לא זכה לתגובה כלל. בין הליקויים עליהם הצביע היו פסי הדבקה לא תקניים על מדרגות הכניסה למבנה שהתקלפו, ולפיכך המדרגות חלקות ומסוכנות, כשהוא טוען כי ישנו חומר ייעודי הנקרא דורה גריפ, אך במקרה הזה מדובר בצביעה מסוג אחר. בפועל, המדרגות חלקות לדבריו ומסוכנות.

ברזל חד בכניסה לגן ילדים בהרצליה, צילום פרטי

ליקויים נוספים עליהם הצביע הם כבלי חשמל שהושארו במקום, כניסה מוצפת לגן, כאשר הגננות נאלצות לנקז ולהוציא את המים בעצמן, חתיכה של ברזל חדה המוצבת על דלת הכניסה למבנה למניעת אפשרות להכניס יד מבין הסורגים לכפתור הפתיחה מבחוץ. בשני מקרים כתראיל טוען כי נחתך מהברזל הלא מגולוון.

ב-7.12.21 הוא פנה בפעם הראשונה לעירייה, תוך שהוא מעלה את הנושא למודעות ציבורית, כששיתף ברשת. הוא תיאר את הכניסה הראשית למתחם, תוך שהוא מפרט כי פנה רק בשבוע אחד לפחות ארבע פעמים למוקד העירוני ודיווח על כבל חשמל זרוק ללא שום קיבוע במספר הזדמנויות. גם שבוע לאחר מכן נראה כבל חשמל באותו מקום.

 

בתחילת חודש ינואר הוא החל לפנות בכתב לעירייה – ללשכת ראש העירייה משה פדלון, וללשכת סגנית ראש העירייה, איה פרישקולניק, בניסיון לטפל סוף סוף בליקויים ולתאם סיור במקום. ב-5.1.22 הוא קיבל תשובה מעוזר סגנית רה"ע, כי עקב תחלואת הקורונה לא יתאפשר סיור בגנים. כתריאל לא ויתר. ב-27.1 הוא שלח עוד מכתב וכתב: "לצערי הרב שום דבר לא התקדם ולא בגלל אילוצי קורונה. הילדים שלנו מגיעים לגן שהמבנה שלו מזוהם, מלוכלך ומסוכן. לצערי הכנסתם את הקורונה כתירוץ". עד לפני שבועיים, ההורה המוטרד המשיך לחכות למענה. ב-10.3 פנה שוב במכתב: "הזדעזתי היום כשהבאתי את בני לגן , שום דבר לא נעשה. כל הליקויים קיימים בעינם, לא מנקים, לא מטפלים".

באותו היום השיבו לו מלשכתה של איה פרישקולניק: "מיד עם קבלת הדיווח על ההצפה בגן נשלח למקום קבלן הביצוע ונציגי אגף החינוך נמצאים איתו בקשר כדי לפתור את הנושא. בנוגע למדרגות, הן עומדות בתקן הבטיחות, בקשתך לקבלת האישור הועברה לגורמי המקצוע".

הצפה בגן ילדים בהרצליה, צילום פרטי

דעתו של כתריאל לא נחה בעקבות התשובה: "פניתי לאחראי על בינוי מוסדות חינוך בעירייה, שאמר לי כי עשה סיור והמדרגות תקינות. אמרתי לו שיראה לי את אישור מכון התקנים שהמדרגות בטיחותיות ועומדות בתקן מניעת החלקה. אישור שכזה לא הוצג עד היום". במכתבו האחרון עד כה לעירייה, כתב ארז: "עוד שבועיים עברו חלפו להם ושום דבר לא קורה. לא סיור, לא התעניינות ואפילו לשכת ראש העיר מגיבה בתשובות מוכנות מראש. אל תחכו לאסון שיבוא, מנעו את האסון. פניתי היום גם לתקשורת ולמשרד החינוך אולי משם תגיע הישועה".

בקצב הזה, עוד מעט מסתיימת השנה, מה דעתך?
"הזוי. הם ממשיכים הלאה ולא מעניין אותם".
תגובת עיריית הרצליה תובא כשתתקבל.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר