ניתאי עומייסי, צילום אפרת עזרא

כבוד: ניתאי עומייסי מהרצליה זכה בתחרות הנואם הצעיר

עומייסי בן ה-12.5 זכה בתחרות של אשכול השרון, אותה מקיים ארגון רוטרי, והעפיל לגמר הארצי. הזוכה הצעיר, שנאם בנושא "ארץ ישראל סיפור הצלחה", אמר: "גדלתי על ציונות, אהבת הארץ ואהבת אדם"

פורסם בתאריך: 27.3.22 17:27

נואם מצטיין. ניתאי עומייסי, תלמיד כיתה ו' בבית ספר רמב"ם בהרצליה, הוא הזוכה הטרי בתחרות הנואם הצעיר של ארגון רוטרי. ניתאי בן ה-12.5 זכה בתחרות המחוזית של אשכול השרון, מה שהקנה לו את ההעפלה לגמר הארצי שייערך ב-31.3. תלמיד בית הספר היסודי הממלכתי-דתי רמב"ם בהרצליה נאם בנושא ״ארץ ישראל סיפור הצלחה״. למקום השני הגיעה, קרני גמליאל, תלמידת כיתה ו׳ מבית הספר ״לב טוב״, שנאמה בנושא ״אומנות כמחאה״.

ניתאי עצמו התקשה להסתיר את התרגשותו: "זאת הייתה תקופה שלא תחזור על עצמה, כל כך הרבה התרגשות ותחושה של סיפוק וכיף גדול. הציפיות שלי כרגע הן סבירות, כי אני תמיד אוהב להיות באמצע, לא להתרגש יותר מידי ולא להיות רגוע מידי. האמת, כולם אמרו לי שאני בטוח מגיע לגמר, אבל הייתי מוכן לכל תרחיש". ניתאי הסביר מדוע בחר את נושא ההרצאה שלו: "תחום אהבת הארץ זה משהו שרץ בבית שלנו הרבה מאוד שנים, ואני גדלתי על ציונות, אהבת הארץ ואהבת אדם. תודה לכל מי שעזר לי להגיע להישגים האלה".

ניתאי עומייסי צילום אפרת עזרא

אימו של ניתאי, יעל, התרגשה עם בנה: "זה מאוד מרגש, הוא מאוד מאושר, כל שלב שעבר הוא לא האמין. כל מה שהוא עושה זה עד הסוף, והוא כבר ארבעה חודשים בתוך זה. הוא דיבר על ארץ ישראל כסיפור הצלחה, והרשים את השופטים. ניתאי מאוד אוהב לקרוא על ארץ ישראל של פעם. הוא לוקח את התחרות מאוד ברצינות".

אביו של איתי, אבנר, הוא בן דודו של יניב עומייסי ז"ל, מי שהיה הבעלים ב-'הפלאפל של יניב' בשכונת נווה עמל ונפטר בחודש דצמבר האחרון מקורונה. יעל עומייסי מספרת כי שתי המשפחות נמצאות בקשר הדוק. עוד היא אומרת, כי אביו של יניב משמש ה-"מורי" של ניתאי, ומלמד אותו תורה.

 

תחרות הנואם הצעיר נוסדה ב-2005. התחרות הנוכחית לשנת 2021/22 החלה לפני כארבעה חודשים, במסגרת תחרות בית ספרית, משם עברה לשלב התחרות יישובית ועד שלב המחוזות. הגמר הארצי, כאמור, יתקיים ביום חמישי הקרוב. התחרות הנה מיזם לקידום תרבות הדיבור בקרב הנוער ומשתתפים בה סך הכל כ-25,000 תלמידים בכ-60 יישובים ברחבי הארץ. מטרתו העיקרית של המיזם הנה קירוב הנוער אל ערכי תרבות הדיבור – הן של הנואם עצמו והן של ציבור המאזינים.

אורית צדוק, מנהלת בי"ס רמב"ם, אמרה: "בנאום המרתק של ניתאי הוא דיבר על ההצלחות של מדינת ישראל ונתן טיפים ועצות טובות מה כל אדם יכול לעשות כדי להצליח. ניתאי דיבר על חלום, אמונה, הגשמה, ושכנע אותנו בדוגמאות רבות שהתחילו מחלום והפכו למציאות. הקשבנו לנאום שלו והשתכנענו שהכל אפשרי. ביה"ס רמב"ם חרט על דגלו טיפוח מצוינות אישית ולימוד עצמאי. כיף לראות את הפירות".

זיו עומר, יו"ר הנהגת ההורים העירונית בהרצליה: "כל הכבוד למשתתפים בתחרויות, ובמיוחד לניתאי על הישגיו היפים עד כה. ללא ספק הישג כזה מצריך יותר מכישרון ומחשבה חדה, וניתאי עבד קשה בהכנות, אשר נשאו פרי. אני מאחל בשם כלל הורי הרצליה הצלחה לניתאי בתחרות הארצית. אחת המיומנויות החשובות למאה ה-21 היא עמידה מול קהל, בניית טיעון והצגתו בצורה רהוטה. אני שמח שנושא הנאום-דיבייט מגיע לילדי העיר, ואף היינו רוצים שלימוד הטכניקות השונות יתרחב ויגיע לכלל ילדי העיר. אני מודה למועדון רוטרי בעיר על ארגון התחרות והסיוע בהכנת הילדים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר