מרוץ הרצליה 2022, צילום דוברות העירייה

מחדל במקצה 10 ק"מ במרוץ הרצליה: המרחק קוצר בטעות, התוצאות לא ייחשבו

בשל טעות הוצבה נקודת האמצע במיקום לא נכון, מה שקיצר את המרחק לפחות מעשרה קילומטרים והותיר רצים שהתכוננו אליו מאוכזבים ועם תוצאות טובות שלא ייחשבו

פורסם בתאריך: 1.5.22 15:27

פדיחה ספורטיבית: מרוץ הרצליה במקצה 10 ק"מ, שהתחיל אתמול בבוקר (שבת) בקול תרועה רמה, התברר ככזה שתוצאות הרצים לא נחשבו, מאחר והייתה טעות במסלול. לטענת הרצים, המרוץ היה קצר בכמה עשרות מטרים, מאחר ובהפקת האירוע הציבו את נקודת הסיבוב, היא נקודת האמצע לאחר 5 ק"מ, במיקום לא נכון. אביעד אברהמי, בן 44, רץ מ-2009, ממושב אשתאול, התאמן למרוץ הרצליה כחודש ימים. הוא אומנם הגיע למקום ה-41 עם תוצאה של 35:56.33 דקות, שהייתה אמורה להיחשב לשיא אישי עבורו, אך עקב הטעות במרוץ, התוצאה שלו, כמו של רצים רבים אחרים, לא נחשבה.

אברהמי פרסם ברשת פוסט זועם: "מרוץ הרצליה הבוקר קצר בכמה עשרות מטרים. התוצאות נפסלו ולא מוכרות כשיאים. איזו בושה! איזה ביזיון! רצים רבים מגיעים אליו כמרוץ מטרה לשבירת שיא. המרוץ עם תו איגוד, והוא נמדד ע"י מודד מקצועי ביותר. זה ביזיון שאין כדוגמתו, ופאשלות כאלה לא מקובלות ב-2022. שום דבר לא יכול לפצות על פאשלות בדיוק של המסלול, ולא ניתן להפריז בחשיבות העניין".

בשיחה עם 'צומת השרון', הבהיר אברהמי את פני הדברים: "קבעתי שיא אישי שלא מוכר בגלל הטעות במסלול. התכוננתי למרוץ הזה כמה שבועות, כשזו הייתה תחרות מטרה. זה קריטי מאוד, מפני שהתוצאה שלי, ושל כל מי שקבע שיא אישי – לא מוכרת. בגדול זה אומר שרצתי בשביל הכיף. גם התוצאה של המנצח, שקבע את הזמן השלישי בטיבו בישראל בכל הזמנים ל-10 ק"מ כביש, לא מוכרת וירדה לטמיון. זה לא אמור לקרות בשום פנים ואופן, בעיקר במקרה הזה, כשהמסלול נמדד היטב ברמת הסנטימטר על-ידי המודד המקצועי והקפדן ביותר בישראל, אבל זה קורה יותר מדי פעמים לצערנו. שכונה".

הרץ המנוסה תיאר את המחדל: "מישהו בהפקה הציב את נקודת הסיבוב כמה מטרים לפני המקום שאותו קבע מודד המסלול, מוקדם מדי. לא ברור למה. זה מרוץ הלוך-חזור. 5 ק"מ לכל כיוון על איילון. יכול להיות שלמי שלא רץ זה נשמע זניח, אבל לרצים תחרותיים (גם כלפי עצמם), שבאו לקבוע שיא, המשמעות היא אדירה. התוצאה היא ששיא אישי של מאות אנשים לא מוכר.

מתי הבנת את המחדל?
"אתמול אחה"צ. חשדתי כשסיימתי, אבל האסימון נפל סביב השעה 16:00. אני מניח שאיגוד האתלטיקה יוציא הודעה רשמית שהזמנים לא מוכרים. שוחחתי עם המודד, שופט בכיר באיגוד העולמי, והוא אמר שככל הנראה התוצאות תיפסלנה. בנוסף, באתר מרכזי שמרכז תוצאות מרוצים – השיאים לא מוכרים".

אביעד אברהמי מספק זווית נוספת לזמן התוצאה והמיקום שלו: " אכן סיימתי במקום ה-41. את המרחק, שככל הנראה נמצא סביב 9,950 מטרים, סיימתי במקום ה-41 ובזמן שנמדד, אבל זה לא 10 ק"מ, ולכן זה לא שיא אישי ל-10 ק"מ. התוצאות שפורסמו נכונות רק מבחינת המיקום ולא הזמן. הזמן הוא מה שחשוב. שיפור של 49 שניות לשיא הקודם שלי. כמוני יש עוד עשרות".

מי שאחראי על הפקת האירוע היא חברת 'ריל טיימינג', המתמחה במדידת זמנים וארגון מרוצים. אברהמי טוען שמחדל דומה היה במרוץ אחר שפיקה החברה, ב-17.6.21 במרוץ קריית גת במקצה 5 ק"מ. "כנראה שלא הפיקו לקחים", הוא אומר. עוד הוא מציין באכזבה: "אני נמצא כרגע בסדרת מרוצים, כשזה היה אמור להיות האחרון. למרוץ הרצליה אני מתאמן אליו ספציפית בערך חודש".

מרוץ הרצליה 2022 התקיים אתמול בהשתתפות למעלה מ-3,500 משתתפות ומשתתפים, זו השנה ה-16. המרוץ הוזנק בסמוך לפארק הרצליה והמשתתפים רצו לאורך נתיבי איילון, במסלול מהיר ומישורי. המרוץ התקיים במקצים של 10, 5 ו-2 ק"מ.
התוצאות – מקצה 10 ק"מ: מקום 1- גשו איילה בתוצאה 28:21 דקות, מקום 2 – איימרו עלמיה 29:32 דקות, מקום 3 – דניאל מולושט 30:42 דקות.
מקצה 5 ק"מ: מקום 1 – איתמר לבנון בתוצאה 15:09 דקות, מקום 2 – מעין גלנץ 15:42 דקות, מקום 3 – עומרו חוסיין 16:01 דקות.
במקצה 2 ק"מ (נערים וילדים): במקום הראשון והשני זכו שני אחים תאומים, המתאמנים במועדון בני הרצליה, מקום 1 – שליו סופר בתוצאה 6:54 דקות, מקום 2 – עדי סופר 6:57 דקות, מקום 3 – ליאם גנס 7:10 דקות.

 

מעיריית הרצליה נמסר: "מרוץ הרצליה ידוע בסטנדרטים הגבוהים שלו, ויעידו על כך אלפי הרצים המצביעים ברגליים בכל שנה. לצערנו, עקב טעות אנוש, נקודת הסיבוב של מקצה ה- 10 ק"מ מוקמה כ-30 מטרים לפני המיקום הייעודי. אנו מתנצלים בפני הרצים ונשים על כך דגש מוגבר להבא".

תגובת חברת ריל טיימינג: "באשר למקצה ה-10 ק"מ בהרצליה, לאחר בדיקה התברר שמיקמנו את נקודת הסיבוב  במרחק של כ-30 מטרים מהנקודה המיועדת, מה שגרם לקיצור מסלול ה-10,0000 מטרים  בכ-60 מ'. כרצים בעצמנו, אנו מבינים  את גודל החשיבות של נושאים  שכאלו ומקפידים על כך באופן תדיר.  אנו מתנצלים על טעות זו  ונוקטים בצעדים על מנת להבטיח שזה לא יקרה שנית".

מאיגוד האתלטיקה נמסר: "לצערנו, בשל מיקום לא נכון של נקודת הסיבוב וקיצור מסלול ה-10 ק"מ, לא נוכל לאשר את התוצאות במקצה זה במרוץ הרצליה. להבא, האיגוד יוודא כי המרוץ ייפתח ויסתיים בצורה תקינה. לבנו עם הרצים שרשמו שיאים, אך לא נוכל לאשר את תוצאותיהם. נחדד, כי תוצאות מקצים 5 ק"מ ו-2 ק"מ מאושרים ותקינים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר