אוריה חזן, תלמיד כיתה ד בבית ספר ברנדיס, יוזמה חברתית

יוזמה של תלמיד כיתה ד': להפגיש בין ילדים כדי שלא יהיו לבד

אוריה חזן, תלמיד מבית ספר ברנדיס, חיבר שאלון מיוחד אליו נכנסים עם ברקוד. המטרה: לחבר בין ילדים לשעות אחר הצהרים. "אני מקווה לפתוח אתר ושזה יתרחב לכל המדינה", הוא אומר

פורסם בתאריך: 19.6.22 08:18

להפיג את הבדידות. אוריה חזן, תלמיד כיתה ד' בבית ספר ברנדיס בהרצליה, לקח על עצמו את המשימה להפגיש בין ילדים, על מנת שכמה שפחות ירגישו לבד, בטח ובטח אחרי תקופת הקורונה המאתגרת חברתית. הוא יזם שאלון מקוון אליו נכנסים באמצעות קוד אותו ניתן לסרוק, שם יכולים הילדים לענות על מספר שאלות התאמה את מי היו רוצים לפגוש.

אוריה בן ה-10 סיפר על תהליך הגילוי: "התחלתי לחשוב ולקדם את הרעיון לפני כחודש. הכל התחיל כאשר כמה בנות החליטו למכור מדבקות. אז, עוד ילדים, וגם אני, ניסינו לחשוב על רעיונות דומים. כשבדקתי את הרעיונות שלי, הן לא עוררו עניין ואז חשבתי שצריך משהו יותר ״חיובי״. התחלתי לחשוב מה בעצם לא חיובי וכך חשבתי על חרם. זה מה שגרם לי לחשוב על היוזמה, שאחת ממטרותיה היא למנוע ולפתור חרם".

כאמור, הכניסה לשאלון מתבצעת באמצעות קוד. אוריה מסביר: "בהתחלה חשבתי לפרסם מודעה בבית הספר עם פרטי היוזמה. הכנתי מצגת וישבתי עם מנהלת בית הספר, מור תירוש, ועם מנהלת התקשוב, ליאת כהן קינן. יחד, קבענו שמודעה עם כותרת וקוד QR יעוררו יותר סקרנות ועניין וימנעו ביישנות. כשסורקים את הברקוד, מופיע שאלון ובו השאלות הבאות: שם, בית ספר, כיתה, מין מועדף, בית ספר מועדף, שכבה מועדפת, כיתה מועדפת, מספר ילדים מועדף לפגישה, זמן מועדף ומספר טלפון. חקרתי האם יש עניין, על ידי סקר שעשיתי בין חבריי והתייעצות עם הוריי. בנוסף, קראתי באינטרנט והכנתי מצגת למנהלת בית ספר והתייעצתי עם מנהלת התקשו״ב בבית הספר".

האם קהל היעד הוא תלמידי בית הספר או מעבר לכך?
"כרגע זה מיועד לילדי בית הספר היסודי ברנדיס. פנינו למנהל אגף החינוך בעיריית הרצליה, ד״ר יעקב נחום, להעביר את זה לעוד בתי ספר בהרצליה. בהמשך ארצה להרחיב את זה לגילים גדולים יותר. אני מאוד שמח וסקרן מה יהיה הצעד הבא. אני מקווה לפתוח אתר עם היוזמה ושזה יתרחב לכל המדינה".

 

 

אביו של אוריה, צחי, הודה שהופתע תחילה לאור היוזמה: "שמעתי על זה בטלפון מאוריה בחודש שעבר ולא הבנתי למה בכלל צריך את זה. מסתבר שאני כבר מבוגר מספיק כדי לומר, שזה לא היה נשמע לי הגיוני שצריך התערבות כדי להכיר אנשים אחרים, אבל עכשיו אני מבין שזה הרבה מעבר לזה. לאוריה יש רגישות חברתית גבוהה וכנראה הוא לא יכול לסבול את זה שיש אנשים שיותר קשה להם לדבר עם אחרים וליזום קשרים ובטח כאלה שילדים אחרים מעדיפים לא לדבר איתם. בנוסף, בגיל הזה מתחיל עניין בין המינים וגם כאן הייתה לו מחשבה להקל על אלו שמתקשים ומתביישים".

יו"ר הנהגת ההורים בבית ספר ברנדיס, אפרת קיסוס מכליס, שיתפה בלהט את היוזמה של אוריה: "בימים אלו של פוסט קורונה, בהם אנו אנחנו חווים משברים חברתיים, אוריה יזם רעיון של מפגשים בין ילדים אחר הצהריים במטרה להפחית את מספר הילדים שמרגישים לבד. אוריה חקר את הנושא, הציג לצוות בית הספר ויצר שאלון מקוון אשר הוצג ברחבי בי"ס. בשאלון שאלות שבעזרתן אוריה יוכל לדעת פרטים אודות התלמידים וכך להחליט מי לצוות לילד שמעוניין להיפגש ולהרחיב את מעגל החברים שלו. כל הכבוד לאוריה, גאווה גדולה. אנחנו עוד נשמע על היוזמה המדהימה. בית ספר ברנדיס נוהג לקדם יזמות ולפתח אותן עם התלמידים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר