עמית גסול, צילום: משרד החינוך ומרכז מדעני העתיד
עמית גסול, צילום: משרד החינוך ומרכז מדעני העתיד

כבוד: עמית גסול מהרצליה ייצג את ישראל באולימפיאדת הביולוגיה

זו הפעם הראשונהה שישראל השתתפה באולימפיאדה זו, גסול, תלמיד תיכון ראשונים, היה אחד מארבעת חברי הנבחרת הישראלית. "זה מאוד מהנה ושונה מכל דבר אחר שעשיתי", סיכם

פורסם בתאריך: 1.8.22 14:56

הישג. עמית גסול, תלמיד כיתה י' בתיכון ראשונים בהרצליה, הוא בין ארבעת חברי נבחרת ישראל בביולוגיה שהשתתפה באולימפיאדה הבינלאומית בביולוגיה וקצרה הישגים, כולל מדליות כסף וארד. מדובר בהשתתפות ראשונה אי פעם של נבחרת כחול לבן באולימפיאדה בתחום זה. בנוסף, השתתפו עוד שלוש נבחרות מישראל באולימפיאדות בתחומי פיזיקה, כימיה ומתמטיקה, וגם שם חזרו עם לא פחות מ-18 מדליות, שלוש מזהב, שמונה כסף ושבע מדליות ארד. בלטו רויטל ולך מנבחרת הפיזיקה, המתגוררת במושב מורשת, התלמידה הראשונה שזוכה במדליית זהב ודורגה כתלמידה עם ההישג הגבוה ביותר בתחום הפיזיקה ונגה פרידמן מרחובות, מנבחרת המתמטיקה, שזכתה במדליית כסף והוכרזה כתלמידה המצטיינת בכל יבשת אסיה

גסול סיכם את החוויה: "היה נהדר, כולנו עבדנו ממש קשה כדי להגיע לשם. זה מאוד מהנה ושונה מכל דבר אחר שעשיתי. רוב התחומים העיקריים בביולוגיה שנבחנו בהם היו ביולוגיה של התא, גנטיקה, פיזיולוגיה אנטומיה של בעלי חיים, פיזיולוגיה של צמחים, ואקולוגיה". תלמיד ראשונים הודה כי ציפה למדליה והסביר: "במהלך היום של המעבדות לא הרגשתי טוב, אז זה פגע לי מאוד בציוני המעבדות. אני שמח מאוד שזכיתי בחוויה הזאת, אך אני כן מאוכזב מהתוצאה".

מימין לשמאל נדב קוויט, רון אילון, הלל ברנדל, עמית גסול, צילום: משרד החינוך ומרכז מדעני העתיד

מימין לשמאל נדב קוויט, רון אילון, הלל ברנדל, עמית גסול, צילום: משרד החינוך ומרכז מדעני העתיד

עמית הצטנע, ואף שהיה בין ארבעה בודדים שייצגו את ישראל בביולוגיה, הוא פרגן גם לחבריו שנותרו מאחור: "סך הכל התחרות מכוונת לסט קישורים ספציפיים שאני טוב בהם, אבל יש לי חברים רבים שאוהבים ביולוגיה וטובים בזה שלא ניסו להתחרות. זו הייתה השנה הראשונה שישראל השתתפה באולימפיאדה בביולוגיה, ובאופן אישי אני מתכנן לחזור ולהתחרות גם שנה הבאה".

מידי שנה מתחרות נבחרות ישראל במדעים באולימפיאדות הבינלאומיות, כאשר השנה לראשונה, כאמור, ייצגה את ישראל באולימפיאדה נבחרת ישראל בביולוגיה. נבחרת ישראל במדעי המחשב צפויה לייצג את ישראל באולימפיאדה בחודש אוגוסט. חברי הנבחרת נדב קוויט ממשגב, הלל ברנדל מת"א, רון אילון מהכפר הירוק וכאמור עמית גסול, ייצגו את נבחרת הביולוגיה וקצרו סה"כ 3 מדליות, מדליית כסף ו-2 ארד.

שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון בירכה: "ברכות חמות לחברות וחברי נבחרות ישראל במדעים, שהגיעו להישגים יוצאי דופן והביאו כבוד גדול למדינת ישראל באולימפיאדת הפיזיקה, המתמטיקה, הביולוגיה והכימיה. אני בטוחה שעוד נכונו להם גדולות, ושבעוד מספר שנים הם יהיו חלק משדרת המדענים שיהוו את חוד החנית של המדע הישראלי".
נבחרת ישראל בביולוגיה הוכשרה באוניברסיטת תל אביב לנוער והפקולטה למדעי החיים באוניברסיטת תל אביב בהובלת המנהל האקדמי: פרופ' עבדאלסלאם עזאם (דיקאן הפקולטה למדעי החיים), המאמנים הראשיים ד"ר יאיר פוזניאק וד"ר יובל נש וצוות המאמנים רים אבו ראס, דבשה שר, שי אדר, אורן גוזלן ושירה לנדמן. משרד החינוך ומרכז מדעני העתיד של קרן מיימונידיס מובילים את הכשרת נבחרות ישראל במדעים להשתתפות באולימפיאדות הבינלאומיות במסגרת מיזם משותף, כאשר כל נבחרת מוכשרת במוסד אקדמי שונה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר