תלמידי תיכון דור בסיור במלון דן אכדיה. צילום: גיא ברדן, רכז המגמה
תלמידי תיכון דור בסיור במלון דן אכדיה. צילום: גיא ברדן, רכז המגמה

במגמה החדשה בתיכון דור התלמידים לומדים ממנטורים

תיכון דור בהרצליה הוא אחד מתשעה תיכונים בלבד בארץ שפתחו מגמת לימודים שבמסגרתה יוצאים התלמידים ליום בשבוע עם בעל מקצוע המלמד אותם את עבודתו

פורסם בתאריך: 2.11.17 12:35

תיכון "דור" בהרצליה נבחר להיות בין תשעה תיכונים בלבד בארץ אשר קיבלו היתר לפתיחת מגמה חדשה, "מנהיגות ויזמות בסביבה עסקית". במסגרת הלימודים במגמה, מתחברים התלמידים למנטור בעיר, איש מקצוע בתחום מסוים אותו הם בוחרים, ולומדים ממנו במשך יום שלם בכל שבוע.

המגמה "מנהיגות ויזמות בסביבה עסקית" התחילה לפעול השנה בתיכון הטכנולוגי ניסויי, במסגרת מודל חדשני ופורץ דרך בשם התחל"ה (התמחות, חונכות ולמידה). התפיסה מתבססת על כך שלמידה אינה חייבת להיות בהכרח בתוך הכיתה או בהובלת מורה, אלא יכולה להיות רלוונטית ואף מחוברת יותר אם היא מתחוללת בשדה של עולם המקצועות. מטרת המגמה החדשנית היא להתאים את הלמידה למאה ה-21 ולאפשר לתלמידים היכרות עם עולם העבודה המתפתח והדינמי אותו יפגשו בסיום הלימודים. המגמה מעוגנת כתוכנית רשמית וייחודית של משרד החינוך.

לימודים במגמה מזכים את התלמידים בעשר יחידות לימוד. לאחר למידה עיונית בתחילת השנה, מגיעים התלמידים בימי שלישי אל בעל המקצוע בו בחרו, על חשבון שעות בית הספר. מקומות ההתנסות יכולים להיות תזונאית, מעצב שיער, שף, עובדי היי-טק, מעצב אופנה, חשמלאי, אדריכלית, שחקנית תיאטרון, גנן, מאמן כושר וכו'.

סיור בחדרי המלון. צילום: גיא ברדן

סיור בחדרי המלון. צילום: גיא ברדן

"התלמידים נחשפים כעת לתחומים שונים ובעלי מקצועות שונים על מנת להבין מה מעניין אותם, מהי התשוקה שלהם", מסביר מנהל תיכון "דור", רון פולק. "אתמול, למשל, הם היו בסיור במלון דן אכדיה שם נפגשו עם בעלי תפקידים שונים, בהם מנהל המלון, שף המלון, רכזת משאבי אנוש ועוד. בקרוב מתוכנן להם סיור בחברת הייטק. יש לנו תלמיד שכבר יודע שהוא רוצה להיות מעצב שיער ובחר אחד כזה כמנטור, או תלמידה אחרת שיודעת כי היא רוצה להיות מדריכת רכיבה טיפולית. החניכה של המנטורים היא בהתנדבות ומתוך רצון לשלב את הנוער בהרצליה בקהילה העובדת בעיר. הגמול עבורם בא לידי ביטוי בסיפוק ובמשמעות של חניכת התלמיד ומתן הזדמנות עבורו להיחשף לתחום בו הוא מתעניין ושבו הוא בחר מתוך תשוקה אמיתית".

מה הניע את תיכון דור להצטרף למגמה החדשה?

"אנו מאמינים שדרכי הלימוד צריכות להשתנות והלמידה צריכה להיות הרבה יותר רלוונטית עבור התלמידים. הדבר בו אנחנו מאמינים ומנסים להנחיל בתיכון במהלך השנים היא למידה המבוססת יותר על בחירה ותשוקה לתחום, למידה שמביאה לידי ביטוי אינטיליגנציות שונות ובאמצעותה התלמידים יכולים להביא לידי ביטוי את החוזקות שלהם, כי אנחנו הרי כבר יודעים, שאם אנחנו עושים את מה שאנחנו אוהבים, הלמידה היא אחרת ומשמעותית יותר".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר