צילום של בן לם למגזין את, 1981
צילום של בן לם למגזין את, 1981

מדברים אופנה: הצלם בן לם מגיע ל"שישי אישי" במוזיאון הרצליה

צלם האופנה בן לם מציג במוזיאון תערוכת צילומים המתפרשים על פני יותר מחמישה עשורים של עבודה

פורסם בתאריך: 16.7.17 15:37

חובבי האמנות והאופנה שימו לב: ביום שישי (21 ביולי) יתקיים במוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית שיח “שישי-אישי” עם האמן וצלם האופנה בן לם, שמציג במוזיאון את תערוכת צילומיו “אופנה במערכת”, ועם אוצרת התערוכה צופיה דקל.

“בתערוכה מציג לם את צילומיו לאורך השנים, המשקפים את התפתחות הצילום, האופנה והתרבות במדינתנו”, נמסר מהמוזיאון. "בתערוכה מוצגים צילומים מכתבי עת וירחונים, בהם ניתן לראות את השלבים שעבר צילום האופנה בד בבד עם ההיסטוריה של עם ישראל מול העולם כולו. התערוכה מציעה קריאה חדשה של ייצוגים חזותיים שיצר לם בן ה־77 עבור העיתונות המודפסת בשלהי המאה שעברה. בתערוכה יוצג מקבץ דימויים בין-דורי, שצולם במהלך שלושה עשורים, פיסת היסטוריה חזותית ישראלית, המשמשת כבבואה של רוח הזמן המשתנה”.

לם, יליד ירושלים, החל את דרכו כצלם אופנה בתל אביב לאחר שב-1967 סיים בהצטיינות את לימודיו ב־Regent Street Polytechnic, בית הספר הראשון לצילום בלונדון במהלך השנים צילם לם עבור כתבי עת מרכזיים בארץ כמו “את”, “מוניטין”, “עולם האישה”, וכן למדורי האופנה בעיתונות היומית והשבועית במדור “גלריה” ומוסף הארץ, מוסף “סגנון” במעריב וידיעות אחרונות.

רוב החומרים הארכיוניים המוצגים בתערוכה הם מתוך הארכיון הפרטי של האוצרת, צופיה דקל כספי, מירחונים שהייתה שותפה לעריכתם בשנות השמונים כמו עולם האישה, מוניטין וירחון גלריה של עיתון הארץ אותו יזמה וערכה בין השנים 1991-1989.

השיח יתקיים ביום שישי, 21 ביולי, בשעה 10:30. אין צורך בהרשמה מראש. ההשתתפות כלולה בדמי הכניסה למוזיאון בסך 20 שקלים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר