תלמידי תיכון היובל הרצליה בלונדון. צילום תיכון היובל
תלמידי תיכון היובל הרצליה בלונדון. צילום תיכון היובל

תלמידים מתיכון היובל ותיכון מכפר קאסם טסו יחד ללונדון

במסגרת שיתוף הפעולה בין התיכון מהרצליה לתיכון חדש מכפר קאסם, זכו התלמידים בפרס ראוי. "היה חיבור טוב, התנהלנו כקבוצה אחת"

פורסם בתאריך: 28.11.17 21:27

תלמידי תיכון היובל מהרצליה ותלמידי תיכון חדש מכפר קאסם הידקו את הקשרים ביניהם בטיול משותף בלונדון, במסגרת פעילות שקיימו בבתי הספר.

תיכון היובל מקיים כבר למעלה מעשר שנים פעילויות משותפות עם בתי ספר מהמגזר הערבי וזאת כבר השנה השלישית שמקיים שיתוף פעולה עם תיכון חדש מכפר קאסם. זאת במסגרת הפרויקט "תקווה ישראלית בחינוך" מטעם בית הנשיא, שמטרתו קירוב והיכרות בין מגזרים שונים בחברה הישראלית.

"בשנה שעברה נפגשנו לראשונה עם התלמידים מתיכון חדש כאשר הם הגיעו אלינו לבית הספר לפגישת היכרות באולם הספורט", מספרת מאיה תדמור, תלמידת כיתה יא' במגמת ערבית בתיכון היובל. בהתחלה היה לנו קשה לגשת אחד לשני כי ישנם קשיי השפה ופערים תרבותיים כאלה ואחרים, אבל בסופו של דבר התגברנו, מצאנו את התחומים המשותפים והצלחנו לעבוד ביחד. כבר באותו היום התחברתי עם שתי בנות מכפר קאסם והפכנו לחברות ממש טובות. גילינו ששלושתנו ממש אוהבות מתמטיקה והיום אנחנו מדברות בכל יום בוואטסאפ ובסנאפצ'ט. בנוסף לחברות בינינו, אני עוזרת להן בשיעורים שלהן בעברית והן עוזרות לי בערבית".

בשנה שעברה חבר בית הספר לעמותה מלונדון אשר עוסקת ביוזמות המקרבות בין ערבים ויהודים. במסגרת זו התקיימה בשנה שעברה פעילות משותפת, ולאחר יומיים בחרה העמותה את התלמידים שזכו בפרס – נסיעה ללונדון.

"בפעילות בלונדון היה ממש מדהים", מספרת תדמור. "ביקרנו באתרים שונים מוכרים בלונדון ונהנינו מטיול חוויתי. היה בין כולם חיבור טוב והתנהלנו כקבוצה אחת. בהתחלה אולי הייתה מעט הפרדה, אבל זה נעלם מהר מאוד. הכרתי שם חברה נוספת שגם איתה נוצר קשר קרוב מאוד".

תלמידות תיכון "חדש מכפר קאסם בתיכון "היובל" בהרצליה

תלמידות תיכון חדש מכפר קאסם בתיכון היובל בהרצליה

 

בזמן הטיול עלו ביניכם, התלמידים, גם נושאים הקשורים בערבים ויהודים?

"בלילה מסוים ישבנו בחדר אני והחברות שלי ונכנסנו לשיחה עמוקה על כך. יצא לנו לדבר על זה שאנחנו באמת רוצות שיהיה שלום, שתהיה שיתופיות, שלא יהיו את כל ההבדלים וההפרדה בינינו".

את חושבת שהפעילות המשותפת ביטלה סטיגמות שהיו לכם אחד כלפי השני?

"מבחוץ זה נראה נורא קשה ליצור קשרים עם ילדים ערבים ששונים ממך, אבל כשבאמת מנסים להתחבר זה הרבה יותר קל ממה שחושבים, כי דווקא הדברים השונים בנו הם הדברים שעושים את זה הרבה יותר מעניין. אנחנו באמת חברים מאוד מאוד טובים עכשיו".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר