סופגניות. צילום רמי שלוש
סופגניות. צילום רמי שלוש

"תחשבו כמה יעלה לארח משפחה להדלקת נרות כשהסופגניות כאלה יקרות"

במילוי מסקרפונה, עם קרם תותים, סופגנייה במאה שקל, ובתכל'ס הפושטיות עם הריבה הכי טובות. אז כמה הייתם משלמים על סופגנייה? הפרלמנט של הרצליה עם התשובות

פורסם בתאריך: 7.12.17 14:58

אלי חיו-חמו

אלי חיו חמו. צילום עזרא לוי

אלי חיו חמו. צילום עזרא לוי

אחד השמות שנוספו לחג החנוכה בשנים האחרונות הוא ״חג הסופגניות״. מראה הסופגניות והריחות מהקונדיטוריות והמאפיות מבשרות על בוא החג ולמרות הערך הקלורי הרב שלהן רובנו לא נוותר עליהן במהלך החג. אם פעם ניתן היה למצוא היצע מצומצם של טעמים קלאסיים- ריבת תות, בלי ריבה, שוקולד וריבת חלב, כיום יש מגוון רחב של סופגניות בגדלים שונים, טעמים שונים וסוגי אפייה שונים שמתחילות להימכר במאפיות והקונדיטוריות כבר אחרי חג סוכות. השנה עלינו שלב והושקה אפילו סופגנייה מזהב במחיר של כ-100 שקלים ליחידה. המחיר המקסימלי שאני מוכן לשלם לסופגנייה הוא עד 12 שקלים לסופגנייה ״מיוחדת״. המגוון והשפע של הסופגניות מבורך ומאפשר לכל אחד לצרוך וליהנות מהסופגנייה המושלמת בשבילו, אך בעיני אין כמו הסופגנייה הקלאסית עם הריבה שהפכה לסמל החג. חג אורים שמח.

אלי חיו חמו (ג'מיל) הוא בעלי קבוצת הכדורגל הפועל הרצליה ובעלי מסעדת מפגש השרון בעיר

 

תומר שילה

תומר שילה

תומר שילה

בשנים האחרונות התפתח מאוד ענף הסופגניות המיוחדות לחנוכה. בניגוד לעבר, בו נמכרו סופגניות עם ריבה ואבקת סוכר בלבד, התפתחות הקולינריה בכלל והקונדיטורית בפרט, יצרו מגוון רחב מאוד של סופגניות במילויים שונים ומיוחדים. מחירי הסופגניות השנה ינועו בין 2.5 שקלים לכ-12 שקלים. סופגניות במילוי שוקולד, סופגנייה במילוי מסקרפונה, תות עם גלייז, וניל וצמר גפן מתוק, סופגנייה במילוי קרם וניל וריבת חלב, סופגניית Ice Cream – במילוי קרם גלידת וניל, סוכריות צבעוניות וכדור וופל בלגי ועוד מגוון כיד הדמיון הטובה… למרות שלא זו היתה הכוונה, נראה שמחירן הגבוה של הסופגניות המיוחדות, מוביל גם להפחתת הצריכה של המאפה המטוגן וזה כשלעצמו, צעד מבורך.

תומר שילה הוא עורך דין, מומחה בייצוג חייבים בהליכי פשיטת רגל ופעיל חברתי בהרצליה.

לימור קריספין

לימור קריספין. צילום פרטי

לימור קריספין. צילום פרטי

איך אפשר לדבר על חג החנוכה בלי להזכיר סופגניות – המאכל האולטימטיבי של החג עם שלל מילויים, ציפויים, קישוטים וגדלים. ההיצע מטורף ומבלבל וגורם גם לחזקים ביותר להתקפל ולצאת מהמאפיה עם נזק גדול יותר מהמתוכנן. למרות המיתון בשוק המזון, מחירי הסופגניות גם השנה גבוהים בקרב "השחקנים המרכזיים" בתחום. השחקנית הגדולה יותר בתחום היא "רולדין", שמייקרת כמעט בכל שנה את סופגניות ה"צ'ייסר" שלה. ועדיין, קשה לפספס את התורים הארוכים שמשתרכים בקופה. ומצד שני יש את רשתות השיווק שמציעות סופגניות במחיר נמוך למדי. אני תמיד שואלת את עצמי – מה שונה סופגנית ריבה מאותה רשת שיווק לעומת סופגניית ריבה של רולדין? שלא תגידו הטעם! הן זהות בטעמן וזהות בקלוריות. אז כדי להתפנק אפשר לטעום סופגנייה יקרה ומיוחדת אחת, אבל אל תיפלו שוב ברכישה שלהן.

לימור קריספין היא מנהלת בתחום ההייטק

 

שני אבידן

שני אבידן

שני אבידן

המחיר הכספי שאנחנו משלמים עבור סופגנייה פחות מטריד אותי מאשר המחיר הבריאותי שאנחנו משלמים על אכילתה. אולי במקום לדבר על המחיר המקסימאלי לסופגנייה וכמה אנחנו מוכנים לשלם עבורה, כדאי שנשאל את עצמנו קודם: מה המחיר הקלורי, הסוכרתי, השומני, והפחמימתי שאנחנו משלמים? לבריאות שלנו אין מחיר!

שני אבידן היא עורכת דין לענייני משפחה, המתמחה בגישור ובגירושין בשיתוף פעולה

 

 

 

 

טלי למדן

טלי למדן. צילום פרטי

טלי למדן. צילום פרטי

סופגנייה עגלגלה ושמנמנה וחשוב שתהיה פריכה ומלאת ריבת תות ואבקת סוכר ללקק. והכי חשוב לדעתי שתימכר במחיר שקלים בודדים. כל הסופגניות הטבולות בשוקולד, מצופות בסוכריות, כל המזרקים וההפתעות זה נפלא ומיוחד, אבל יקר, ותחשבו כמה יעלה לארח משפחה להדלקת נרות כשהסופגניות כאלה יקרות. למה שלא נשאר אותנטיים ונשמור על המסורת היהודית, כשהמאכל המסורתי לחנוכה מעורר התרגשות וציפייה שבועות לפני החג? סופגניות ריבה פשוטות, בטעם של פעם עליו גדלנו, ותשמרו את הכסף לדברים טובים אחרים. חג שמח ומלא אור

טלי למדן היא יועצת נדל״ן ברימקס סטאר הרצליה ופעילה חברתית למען קשישי העיר

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר