נזילה ברחוב, פיצוץ צינור. צילום א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
נזילה ברחוב, פיצוץ צינור. צילום א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

שוב זה קורה: רכבי ניקוי של העירייה מבזבזים מים והתושבים משלמים

שערורייה: רכבי הניקוי של העירייה מתחברים לברזי המים ברחובות, והתושבים נאלצים לשלם על כך בחשבון החודשי. ויש גם בקשה לתביעה ייצוגית

פורסם בתאריך: 18.12.17 10:05

חיים מזרחי, תושב העיר, מספר כי בחודש האחרון הוא הבחין ברכבי ניקוי מטעם עיריית רעננה שממתחברים לברז כיבוי ברחוב בו הוא גר על מנת לנקות. מזרחי פנה למוקד העירוני ושם נמסר לו כי הנושא בטיפול והובטח כי לא יקרה יותר אך בכל זאת ראה מזרחי עוד מספר פעמים את רכב הניקוי לוקח מים מאותו הברז. כשהגיע חשבון המים החודשי מזרחי ראה  כי ישנה חרגיה בשימוש המים והוא נאלץ לשלם תשלום כפול מהרגיל.

"בדרך כלל השימוש שלי הוא 25/26 קוב", אומר מזרחי, "בחודש האחרון ראיתי את רכב הניקוי של העירייה ממלא את המיכל שלו בברז הרחוב. התקשרתי למוקד מספר פעמים ואמרתי להם שנראה לי שהם לוקחים מים מאיתנו ושם אמרו שזה יטופל ולא יחזור על עצמו. היום במקרה התקשרתי לתאגיד המים לבדוק את הסכום שעלי לשלם ואמרו לי שישנה חריגה בשימוש המים שלי  ושנראה שיש שימוש של פי 2 מהחודש הקודם. בכל אופן אני לא מתכוון לשלם את זה".

המקרה של מזרחי הוא לא המקרה הראשון בו רכבי הניקוי של העירייה משתמשים במים על חשבון התושבים ובאוגוסט האחרון אף הוגשה בקשה לתביעה ייצוגית בנושא מטעם תושב העיר, עו"ד אלמוג חכמון. בדומה לסיפור של מזרחי גם עו"ד חכמון, הבחין ברכבי ניקוי מטעם העירייה משתמשים במים על ידי התחברות לברז הכיבוי ברחוב בו הוא גר. חכמון שם לב שכאשר הדבר קורה שעון המים בביתו מראה כאילו מתבצע שימוש במים מתוך ביתו. לאחר שיחה עם חבר הבין חכמון כי הדבר קורה גם במקומות אחרים בעיר ושלפחות במקרה אחד פיצו "מי רעננה" לקוח שפנה אליהם בגין גביית יתר כתוצאה ממקרה דומה. מתוך כך הגיש חכמון בקשה לתביעה ייצוגית נגד תאגיד "מי רעננה", על סך כשני מיליון שקלים לבית המשפט המחוזי בלוד באמצעות עו"ד נופר טל. הסיבה לתביעה היא גביית יתר של מים מתושבי העיר, וזאת בשל שימוש של העירייה בברזי כיבוי האש המפוזרים ברחבי העיר.

בתגובה לדבריו של מזרחי אמר היום עו"ד חכמון כי "מצער לראות שתאגיד מי רעננה  לא חדל מגביה עודפת מהתושבים עבור מים שהתושבים לא צורכים בפועל, בפרט שמתנהל הליך משפטי בבית משפט בנושא זה".

עו״ד אלמוג חכמון

עו״ד אלמוג חכמון

מעיריית רעננה ותאגיד המים "מי רעננה" טרם התקבלה תגובה. לכשתתקבל נעדכן כאן.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר