משה וליאורה שמואל. צילום באדיבות בית החולים מאיר
משה וליאורה שמואל. צילום באדיבות בית החולים מאיר

"פעולות ההחייאה הבסיסיות הצילו את חיי האם ומנעו נזק מוחי"

משה שמואל התעורר בשבת לפנות בוקר ומצא את אשתו שרועה על הרצפה. ההחייאה שביצע בה יחד עם בתו הצילה את חייה

פורסם בתאריך: 12.2.18 15:14

כשמשה שמואל מהרצליה הירוקה התעורר לקול חבטה בשעה 5.30 בשבת, הוא לא חשב שכשיקום לבדוק מה קרה יראה את אשתו ליאורה שרועה על הרצפה. "מיד צעקתי לבת שלי, שגרה בחו"ל וישנה אצלנו שתגיע, והתחלתי בפעולות החייאה בסיסיות", הוא מספר. "בדקתי האם הלשון נפלה אחורה והתחלתי להנשים את ליאורה עם בתי. כשהתעייפתי, היא החליפה אותי ובמקביל התקשרתי למד"א. הם הדריכו אותי כיצד לעשות לה עיסויי לב. האמבולנס הגיע תוך כעשר דקות".

צוות מד"א זיהה שמדובר בדום לב וטיפל בליאורה במכת חשמל. ליאורה פונתה לבית החולים מאיר, ליחידה לטיפול נמרץ לב ועברה צנתור לב דחוף עם פתיחה של עורק חסום.

גם משה עצמו עבר אירוע דומה לפני כשלוש שנים בעת שהיה מאושפז ביחידה לטיפול נמרץ לב. "הכינו אותי לצינתור ותוך כדי ההכנה חטפתי דום לב", הוא נזכר. משה טופל במכת חשמל מהירה, נלקח לצנתור לב דחוף ובהמשך השתחרר מבית החולים במצב טוב.

ד"ר דודי פרג, מנהל היחידה לטיפול נמרץ לב מספר: "ליאורה סבלה מהתקף לב חריף שהביא בעקבותיו מצב של דום לב. מדובר במצב שבו יש הפרעה בקצב הלב, ואם לא תקבל החייאה ומכת חשמל, הוא עלולה למות תוך דקות. הלב מפסיק את פעולת הכיווץ, וגורל האדם מוכרע למעשה בשניות הראשונות. העובדה שמשה והבת התחילו בפעולות של החייאה בסיסית מיד החזירה את ליאורה לחיים ללא נזק מוחי".

 

לסיום, מספר משה על תאונה משותפת שאירעה לו ולאשתו ב-2003: "בשבת היינו צריכים לצאת לטיול עם הילדים. גרנו אז בבית פרטי בנוף ים. אשתי הלכה למחסן ואני עמדתי ליד חלון שמשקיף למחסן. ראיתי אותה הולכת בתוך המחסן ופתאום נעלמת לי. רצתי החוצה והתברר שהרצפה של המחסן היתה למעשה גג של בור ספיגה ישן שהיה בחצר. המחסן נבנה על בור ספיגה בעומק של בערך חמישה מטרים והרצפה שקעה לתוך הבור. מרוב שמיהרתי החוצה, נפלתי גם אני לבור, אם כי לחלק פחות עמוק שלו. צעקנו שנינו לעזרה והשכן שלנו, שירד לקומה ראשונה כדי לשמוע מוזיקה, שמע קודם לכן את הצעקות שלנו. אם היה מפעיל את המוזיקה, אף אחד לא היה שומע אותנו. הוא בא מיד לעזור, הזעיק מכבי אש והוציאו אותי בקלות יחסית. כדי להוציא את אשתי היה צורך להביא מנוף, כי התקרה נפלה בסמוך אליה ובמזל לא פגעה בה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר