התקרה בקרוואן בתיכון הנדסאים
התקרה בקרוואן בתיכון הנדסאים

בפעם השלישית תוך חודש: לוח מתקרה נפל בקרוואן בתיכון הנדסאים הרצליה

הגשם שירד בסוף השבוע גרם לנפילת פאנל בתקרה אקוסטית במבנה יביל המשמש ככיתה. "רואים את הכבלים החשופים, אלוהים ישמור איזה אסון יכול לקרות"

פורסם בתאריך: 18.2.18 20:02

פאנל מתקרה אקוסטית שהורכבה בקרוואן המשמש ככיתת לימוד בתיכון הנדסאים, קרס היום (א') במהלך הלימודים בבית הספר. אף תלמיד או מורה לא נפגעו ומדובר בתקרה הבנויה מחומר קל, אבל המקרה מעורר כעס רב אצל הורים לתלמידים בבית הספר. מדובר בקריסת תקרה שלישית תוך פחות מחודש המתרחשת במתחם הקרוואנים בתיכון. הקריסות אירעו בשלושה מבנים שונים במתחם בתיכון בו נמצאים ארבעה קרוואנים, בגלל חדירת מי גשם למבנה.

"ב-28 בינואר קרתה הקריסה הראשונה, ב-1 בפברואר אירע המקרה השני והיום קרס עוד חלק, והיום קרס חלק נוסף", מספרת אמא לתלמידה בתיכון הנדסאים. "בעקבות שני האירועים הקודמים, ההורים של שכבת י', שכמובן לא רצו שילדיהם ילמדו בקרוואנים, לחצו על בית הספר, והפתרון שנמצא הוא רוטציה – כיתות י' יצאו מהקרוואנים וכיתות ט' ייכנסו".

לדברי האם, בין הילדים שלומדים כיום בקרוואנים ישנם גם כאלה אסתמטיים, הסובלים מהלחות ומתקשים לשהות במבנים בשל העובש והמחנק השורר במבנים שאליהם חדר הגשם. "הרופא המטפל בבתי, שהנו מומחה בעל שם עולמי בתחום הריאות, כתב מפורשות לבית הספר כי אסור לבתי לשהות בקרוואן, אך נאמר לנו כי הקרוואנים משופצים ומתוחזקים", ציינה האם.

התקרה שקרסה בקרוואן בתיכון הנדסאים

ביום שלישי שעבר, 13.2, ארגנו הורי כיתות ט' שביתת מחאה בת יום אחד, ובוועד הפעולה שהקימו ההורים כדי לטפל בבעיות בקרוואנים מציינים כי הפעם עשויה השביתה להיות ארוכה יותר. "רואים את הכבלים החשופים ומספיק שהגוף של הקרוואן יקצר ואלוהים ישמור איזה אסון יכול לקרות", אמר אחד מחברי הוועד. "מקום אחד שהמים מקצרים, עם כל הרטיבות והלחות, ועלול לקרות אסון של ממש. ברמה הבריאותית, יש ילדים אסתמטיים ועם קשיי נשימה, ומספר לא מבוטל של הורים אומרים שהילדים שלהם חטפו התקף אסתמה, או שיש להם החמרה בנשימה. עובש זה חיידקים שפוגעים בריאות ומזיקים לנשימה".

ד"ר שבתי איזק מהמחלקה להנדסת בניין באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע ואביו של אחד מתלמידי התיכון התבקש על ידי הורים להתייחס למצבם של הקרוואנים בשטח התיכון. "ניכר כי נגרם למבנים אלה נזק משמעותי עקב פגיעה בשכבת האיטום, וחשיפה מתמדכת לרטיבות. כתוצאה מכך, חדרה רטיבות אל תוך קירות המבנים ונוצר שם עובש. (…) צביעת קיר בצבע דוחה עובש הינה אפקטיבית רק כאשר מקור העובש הוא באוויר לח שבתוך החדר והעובש נוצר ע"פ המשטח הפנימי (לדוגמה בחדר אמבטיה). צביעה כזו אינה פותרת דבר כאשר הרטיבות חדרה מחוץ למבנה אל תוך הקירות וגרמה להיווצרות עובש בשכבות הפנימיות של הקירות. במצב זה, אין ברירה אלא לבנות מחדש את הקיר, או במקרה של מבנה יביל להחליף את המבנה במבנה חדש. לסיכום, אין ספק ששימוש במבנים אלה ככיתות לימוד יחשוף את התלמידים לסיכונים בריאותיים משמעותיים, ומן הסתם מנוגד להוראות משרד החינוך, משרד הבריאות ולתקנות התכנון והבנייה", נכתב בדו"ח.

מעיריית הרצליה נמסר: "בעירייה מודעים לנפילת הלוחות מהתקרה האקוסטית והדבר נובע מהגשמים שירדו בסוף השבוע. צוותי העירייה יגיעו מחר בבוקר ויבצעו פעולות לאיטום הגג ותיקון הנזק".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר