טקס קבלת תעודות הזהות בכנסת. צילום: בית הספר אופק
טקס קבלת תעודות הזהות בכנסת. צילום: בית הספר אופק

אזרחים של כבוד: תלמידי בית ספר "אופק" קיבלו תעודות זהות בכנסת

תלמידי בית הספר בו לומד נוער שמוגדר על הרצף האוטיסטי ומוגבלות שכלית התפתחותית עלו לירושלים וקיבלו תעודות זהות בטקס מרגש במעמד ח"כ יאיר לפיד

פורסם בתאריך: 14.3.18 10:50

ביום שני השבוע התקיים טקס קבלת תעודת זהות לתלמידי בית ספר "אופק" בהרצליה, בו לומד נוער שמוגדר על הרצף האוטיסטי ומוגבלות שכלית התפתחותית. הטקס התקיים בכנסת ישראל במעמד ח"כ יאיר לפיד, סגנית ראש עריית הרצליה הממונה על החינוך איה פרישקולניק, מנהלת אגף לחינוך מיוחד בעיריית הרצליה אורנה בירון, הורי התלמידים וצוות בית הספר.

במהלך הטקס הקריאו התלמידים טקסטים בנושא בגרות והתבגרות, ונציגי הורי התלמידים, צוות בית הספר והעירייה נשאו ברכות. אחד מהורי התלמידים אמר בטקס: "יש עוד דבר קבוע בזהות שלכם ודווקא אותו לא תמצאו בתעודה הכחולה, וזו האהבה של ההורים שלכם ושל בני המשפחה. וזה לא סתם שאין בתעודה סעיף עד כמה אזרח אהוב, כי אם היה סעיף כזה אני בטוח שלא היה מקום לכל האהבה הבלתי נגמרת שלנו אליכם".

את פרויקט תעודת הזהות בבית הספר אופק הובילו מתחילתו ועד סופו הרכזת החברתית של בית הספר רעות שרעבי, דניאלה כהן ובנות השירות של בית הספר. שרעבי סיפרה כי הפרויקט כלל שיעורי זהות עצמית, למידה אודות מהות תעודת הזהות והמשמעויות הכרוכות בקבלתה, ונסיעה משותפת למשרד הפנים בהרצליה להנפקת התעודה הביומטרית. "בסוף התהליך, התלמידים נסעו למשרד הפנים שהיה ערוך ונרגש לקראתם, הנפיקו את תעודת הזהות שלהם ויצאו משם מחייכים ועם ברק בעיניים – כשהם אזרחים בוגרים במדינת ישראל", ציינה רעות שרעבי.

רוחמה הנדי, מנהלת בית הספר, בירכה את התלמידים: "ביום חגיגי בו נשואות עינינו לכנסת ישראל, למקבלי החלטות כמו כל אזרחי המדינה, גם אני יחד איתכם חולמת ושואפת לשיוויון ושלום, למקום בו נוכל לחנך את הקהילה כולה לקבל את השונה והשווה. לתת מקום ליכולות הנפלאות של כל אחד ואחת מכם".

סגנית ראש העיר איה פרישקולניק אמרה: "שמחתי לקחת חלק באירוע המרגש אשר מבטא את כברת הדרך הגדולה שתלמידי בית ספר אופק עשו לאורך השנים. זו זכות ושליחות עבורי ללוות את התלמידים והצוות החינוכי המופלא של בית הספר ואני מודה לראש העיר על הפעילות העירונית העקבית לחיזוק מערכת החינוך המיוחד בעיר".

ח"כ יאיר לפיד מעניק את תעודת הזהות לאחד התלמידים. צילום: בית ספר אופק

ח"כ יאיר לפיד מעניק את תעודת הזהות לאחד התלמידים. צילום: בית ספר אופק

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר