דן אכדיה. צילום עזרא לוי
דן אכדיה. צילום עזרא לוי

ניצחון לתושבי הרצליה: תכנית הרחבת דן אכדיה תחזור לוועדה המחוזית

בית המשפט העליון קיבל את עמדת עיריית הרצליה לפיה יש להחזיר לוועדה המחוזית את הדיון בתכנית שעלולה לפגוע קשות בחופי העיר

פורסם בתאריך: 2.5.18 11:38

חופי הרצליה נשארים מוגנים לעת עתה. בית המשפט העליון טרם נתן את החלטתו לגבי תכנית הבנייה להרחבת מלון דן אכדיה, אך בדיון שנערך היום (ד') פירט הרכב  של שלושה שופטים בראשות נועם סולברג את העקרונות על בסיסם תינתן ההחלטה. בית המשפט העליון קיבל את עמדת עיריית הרצליה לפיה יש להחזיר את הדיון לוועדה המחוזית לצורך בדיקת העומס התחבורתי על פי הנחיות שינתנו על ידו.

בדברי הסיכום לדיון כתבה השופטת יעל וילנר: "הוועדה המקומית בהרכבה הקודם תמכה בהתלהבות ניכרת בתכנית, שהוגשה להפקדה על ידה בשנת 2012. למעשה, עד לבחירות לרשויות המקומיות בנובמבר 2013, קיבלה התכנית את ברכת הוועדה המקומית וראשת העיר דאז, גב' יעל גרמן, חרף התנגדויות מטעם התושבים, שנדחו ברובן על ידי הוועדה וגם על ידי בית המשפט. לאחר הבחירות וחילופי הגברי בראשות העיר, שבמסגרתם מונה מר משה פדלון לראש העיר, חל שינוי מהותי בעמדת העירייה ובעמדת מועצת העיר בהרכבה החדש".

עוד ציינה השופטת כי "הוועדה המחוזית כשלה במילוי חובתה לאסוף נתונים ולקיים דיון ענייני בנושא העומס התעבורתי שייווצר עם אישור התכנית להרחבת מלון דן אכדיה. מדובר בתכנית שהשלכותיה על ציבור המבקרים במלון ובחוף הים כמו גם השלכותיה על תושבי האזור, מחייבים בדיקה קפדנית ומציאת פתרונו, טרם אישור התכנית".

ראש העיר משה פדלון מסר: ״אני מברך על ההחלטה החשובה שלוקחת בחשבון את הכאוס התחבורתי עם ביצוע הפרויקט של הרחבת המלון. בית המשפט הבין את המשמעות של כניסת כלי רכב כה רבים לתא שטח קטן. אני שמח שבית המשפט קיבל את עמדתנו והחזיר את הדיון לוועדה המחוזית. נמשיך לעודד את פיתוח התיירות בעיר תוך שמירה על טובת תושבי העיר״.

מ״מ וסגנית ראש עיריית הרצליה ומחזיקת תיק התחבורה, מאיה כץ, אמרה בצאתה מהדיון: ״אני מלווה את תהליך ההתנגדות מעל חמש שנים, עוד מהיותי חברת מועצה בקדנציה הקודמת. נמשיך לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותנו כדי להוכיח ולשכנע כי העומס התחבורתי העלול להיווצר מהתכנית המפלצתית הזאת הוא אסון לעיר הרצליה ותושביה. נמשיך במאבק עיקש ונחוש כמה שנצטרך, וננצח״.

 

תכנית ההרחבה של דן אכדיה גררה התנגדויות עזות של תושבי הרצליה ושל העירייה, שנדחו על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז תל אביב, אשר אישרה את התכנית ב-2015. מדובר בתכנית הרחבה מאסיבית למלון הוותיק, שבו 208 חדרים. לפי התכנית, אמור היה המלון לגדול ביותר מפי 6 (!) ולהכיל 1,350 חדרים, כולל בניין רב קומות על קו המים, מרכז כנסים ומסעדות, וזאת על שטח של כ-70 אלף מ"ר. בחודש מאי 2016 דחה בית המשפט המחוזי עתירה שהגישו עיריית הרצליה והוועדה המקומית לתכנון ובנייה נגד ההחלטה לאשר את הרחבת מלון דן אכדיה. ערעור זה הוגש לאחר שוועדת המשנה של המועצה הארצית לתכנון ובנייה דחתה ערעור קודם שהעירייה הגישה בנושא.

עם זאת, בקיץ האחרון, לאחר שהמלון עבר שיפוץ מקיף, הודיעה הנהלת דן אכדיה כי תקפיא את תכנית ההרחבה האמורה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר