שר החינוך נפתלי בנט בכנס הרצליה 2018. צילום: גלעד קוולרצ'יק
שר החינוך נפתלי בנט בכנס הרצליה 2018. צילום: גלעד קוולרצ'יק

נפתלי בנט בהרצליה: "אירן תגלה שסוריה תהפוך לוויטנאם של המזה"ת"

שר החינוך נאם בכנס הרצליה שנערך במרכז הבינתחומי, התייחס לאיום האיראני ופנה לדור הצעיר בטהרן: "אין לנו שום רצון להילחם בכם"

פורסם בתאריך: 8.5.18 21:01

"היום אנחנו מדברים על תאוריה ברורה יותר של ראש התמנון כשהראש בטהרן שולח את זרועותיו לחמאס, סוריה תימן. האיראנים לא אוהבים למות אבל מאוד קל להם לשלוח אחרים למות. בעוד אנחנו מקיזים דם מול הזרועות, ראש התמנון יושב בנחת על הכיסא ונהנה. אז הדוקטרינה שלנו אומרת לא עוד. אנחנו מכוונים לראש התמנון ולא נקיז את דמנו על הזרועות".

את הדברים הללו נשא שר החינוך נפתלי בנט בכנס הרצליה 2018, שנערך במרכז הבינתחומי. בדבריו התייחס בנט לאיומים הבטחוניים על ישראל ולמעמדו של ארגון חיזבאללה כיום.

"במלחמת לבנון ארגון חיזבאללה היה חזק יותר. היום אפשר להגדיר שחיזבאללה היא איום משמעותי על מדינת ישראל, לא קיומי. זה לא אותו חיזבאללה של שנות התשעים. בין 2000 ל-2006 הקונספציה קנתה לנו שש שנים של שקט".

על אירן אמר השר: "במבחן הנחישות והעקביות ללא ספק מדינת ישראל תנצח. אם האיראניים יתמידו במהלכים האומללים שלהם הם יגלו מאוד מהר שסוריה תהפוך לוויאטנם של המזרח התיכון. משטר האייתולות של איראן חי על זמן שאול וסופו קרוב. בהתנהלות הנוכחית של המשטר הזה הוא לא ישרוד כי הוא משעבד את המשאבים הלאומים להרפתקאות שאין בהם דבר לטובת העם האיראני. העם האירני לא מחפש מלחמות הוא מחפש שלום, הציבור הפרסי לא מעוניין לשלוח את ילדיו לסוריה".

לבסוף פנה בנט לדור הצעיר היושב בטהרן ואמר: "העם הישראלי מכבד מאוד את העם הפרסי, אין לנו שום רצון להילחם באירן. המשטר שלכם מבזבז מיליוני דולרים כדי לבנות אימפריה במזרח התיכון ולהשמיד את מדינת ישראל. עליכם, הדור הצעיר באירן, להפציר בממשל"

 

כנס הרצליה נערך זו הפעם ה-18 על ידי המכון למדיניות ואסטרטגיה(IPS) בבינתחומי הרצליה, ובראשו עומד האלוף במיל' עמוס גלעד. הכנס הוא הגדול בתחומו בישראל ומשתתפים בו מעל 200 בכירי הממשלה, המערכת הציבורית והמשק בישראל.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר