החוף הנפרד בהרצליה. צילום ניר קידר
החוף הנפרד בהרצליה. צילום ניר קידר

לא מקשיבים למצילים ומשאירים את החוף מלוכלך: טענות על אי אכיפה בחוף הנפרד

חבר המועצה הדתי מסיעת גשר, אלעד צדיקוב, דורש מהעירייה גם לאכוף את ההפרדה המגדרית בחוף. העירייה: "החוף מפוקח בקפידה על ידי האגף לביטחון וסדר ציבורי"

פורסם בתאריך: 21.8.18 08:16

חבר מועצת עיריית הרצליה מהסיעה הדתית גשר, אלעד צדיקוב, שיגר מכתב בשבוע שעבר למנכ"ל העירייה יהודה בן עזרא ולמנהל מחלקת חופים שמוליק לין, ובו הוא מעלה טענות על בעיות באכיפת סדר ומשמעת בחוף הנפרד. במכתב מבקש צדיקוב שהעירייה תציע פתרון לבעיות אלה כמו "הצבת איש פיקוח קבוע שנותן דוחות על אי ציות לכללים. בין אם זו כניסה לא מותאמת ליום רחצה, בין אם אי ציות למציל ובין אם מושלכת פסולת".

"לצערי החוף הנפרד הפך בשנתיים האחרונות למוקד מחלוקות חינם מיותרות", כותב צדיקוב, "בעיקר בניסיון גורמים איזוטריים לשוות לחוף הנפרד המופעל על פי 'חוק הפעלת חופי רחצה' – תדמית של איש שיויון והדרה. ניסיון שכל בר דעת מבין שהוא חסר בסיס. לצערי בשטח מתגלים מקרי חוסר סבלנות ואי כבוד. כך למשל ביום שישי (11.8), יום רחצה לגברים, החליטו שתי גולשות נשים לגלוש בדווקא מול החוף הנפרד. ניסיונות רבים נעשו לבקש אותן לכיבוד המתרחצים – אך לשווא. כמו כן, אירעה התפרצות של הולכת רגל בשעות בהן החוף הנפרד פתוח לגברים. הארועים הללו הם מיותרים ויכולים להימנע בקלות".

אלעד צדיקוב

אלעד צדיקוב

צדיקוב מעלה בעיה נוספת: "בימי העומס הארצי בעיקר בין י' באב-ר"ח אלול , המצילים מלינים על בעייתיות משמעת של רוחצים שאינם מהרצליה ואי ציות להוראות המציל של תושבי חוץ. כמו כן קיימת בעיית מודעות לשמירת חוף נקי של מבקרים מחוץ לעיר".

יריב פישר, חבר מועצת העיר ויו"ר האופוזיציה, אמר בתגובה: "חוף הים הוא של כולם, עיריית הרצליה התמהמהה במכוון מלקבל החלטה על ביצוע מסדרון מעבר, דבר שהיה מוריד משמעותית את מפלס הלחץ, הגיע הזמן לקיים חשיבה מחודשת על מיקומו של החוף הנפרד שעקב התרחבות אזורי הרחצה כבר לא נמצא באזור מבודד כפי שהיה בעבר".

מהרצליה חופשית נמסר: "החוף הנפרד הינו חוף אשר מביא אליו דתיים מכל רחבי אזור השרון והמרכז, אנחנו בעד חיה ותן לחיות, אבל כמות המשאבים שדורש החוף הנפרד, היא לא פרופורציונאלית כיום. בביקור שערכו נציגי ׳הרצליה חופשית׳ במהלך חודש אוגוסט בחוף הנפרד, נחשפנו לכך שבחוף ישנם ארבעה פקחים שונים ששומרים על הסדר בכניסות לחוף. לפיכך שוב נראה שמר צדיקוב משתמש ברטוריקה בעייתית כשהוא אומר שצריך להציב פקח קבוע בחוף. נכון שזו שנת בחירות, אבל כדאי לדייק".

תגובת העירייה: "בכל ימות עונת הרחצה לכל אורך השנים, החוף הנפרד, כמו כל חופי הרחצה בהרצליה, מפוקח בקפידה על ידי האגף לביטחון וסדר ציבורי ויחידות השיטור – למען שמירה על הסדר, החוק ושלום הציבור".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אסור להצביע לפדלון ולקואלציית הדתיים.
    אסור . דת זה פשע נגד האנושת.
    בכל אופן רציתי רק לברך את תושבי הרצליה החילוניים על סיבסוד של 9000 שקל בחודש לאברכים מכל הארץ שמגיעים לעיר ומקבלים מלגה חודשית של אלפי שקלים ללמוד אצלנו ועל חשבוננו. עם מאמץ קטן נוסף שלכם להצביע לכישלון סליחה לפדלון יחד נביא עוד אלפי דתיים לעיר , נממן אותם בכספי הארנונה ונסגור את החופים לרחצה מעורבת. הצביעו פדלון מדבר לאט , טיפש גמור!

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר