עלון החוגים שחולק לתושבים
עלון החוגים שחולק לתושבים

רוצים חוג בחצי מחיר? תיאלצו להסכים להפרדה בין בנים ובנות

חוגים בסבסוד העירייה, המתקיימים אחר הצהריים בבית הספר החרדי וולפסון, עולים פחות מחוגים מעורבים. העירייה: "מדובר בפעילות שוויונית, צודקת וראויה"

פורסם בתאריך: 2.10.18 08:42

עיריית הרצליה מקיימת באולם בית הספר החרדי וולפסון שבשכונת נווה עמל חוגים בהפרדה לבנים ולבנות, שמחיריהם זולים בהרבה ממחיריהם של חוגים דומים המתקיימים במתנ"סים אחרים בעיר. כך למשל חוג אנגלית בוולפסון בן 90 דקות, המתקיים אחת לשבוע, עולה 80 שקלים לחודש, בעוד שחוג מעורב במתנ"סים אחרים בעיר עולה 210 שקלים ל-45 דקות שבועיות. חוג אלקטרוניקה בוולפסון, בהפרדה בין בנים ובנות, עולה 140 שקלים בחודש בעוד שבמתנ"סים אחרים בעיר מחיר החוג הוא 165 שקלים. מחירו של חוג פיתוח חשיבה מתמטית בוולפסון – בהפרדה בין בנים ובנות – 80 שקלים בלבד לחודש.

נזכיר כי לפני כשבוע נשלחו לתושבי העיר הודעות טקסט לפיהן מזמינה העירייה לכאורה את התושבים להירשם לחוגים שונים המתקיימים "בהפרדה מלאה בין בנים לבנות עם מדריכים שומרי תורה ומצוות", לשון ההודעה. עוד נכתב בהודעה כי ההרשמה היא לחוגי המתמטיקה, אנגלית וחשיבה מתמטית, וכי כדי לקבל פרטים נוספים יש לפנות "למחלקה לתרבות יהודית בעירייה". בעקבות ההודעות האלה ביום שלישי שעבר התלונן נציג עיריית הרצליה מטעם המחלקה לתרבות יהודית במשטרה כדי שתחקור מי עומד מאחורי הפצת הודעות טקסט שקריות בשמה.

במטה הבחירות של המתמודד לראשות העיר איל פביאן טוענים כי תוכנה של הודעת הטקסט שנשלחה לפני כשבוע על חוגים מופרדים מדויק לחלוטין. לטענתם, "העירייה בראשותו של פדלון מציעה מחירים מסובסדים באופן משמעותי לחוגים המתקיימים בהפרדה בין ילדים לילדות וכך גם מובטח בחוברת מהודרת שהופצה בשם העירייה לתושבי הרצליה, כשעל הפרסומים האלה נמצא גם הלוגו של המחלקה לתרבות יהודית, שהקים פדלון לפי ארבע שנים".

איל פביאן

איל פביאן

עוד מסרו כי "משמעות הדבר היא שהורים הרוצים שילדיהם ילמדו יחד, ייאלצו לרשום אותם למתנ"סים אחרים ולשלם למעשה עד פי חמישה (בחישוב לפי דקה)! ילד שמתעניין באלקטרוניקה, יכול להירשם לחוג אלקטרוניקה בוולפסון, אבל אם אחותו התאומה רוצה להצטרף אליו תגלה כי הכניסה לילדות אסורה. החוג מיועד לבנים בלבד! בוולפסון הציעו לרשום אותה במקום זאת לחוג מחול".

"משה פדלון נותן לילדי העיר והוריהם שיעור באפליה, הפרדה בין ילדים לילדות, הדרת נשים (סליחה, ילדות) והסללה של בנות למחול ובנים לאלקטרוניקה", אומר פביאן.

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "המסרון היה שקרי והטענה החדשה הינה מניפולטיבית. נסביר: החוגים בוולפסון אכן מסובסדים. אולם הילדים בוולפסון אינם מקבלים את פעולות ההעשרה, התגבור והלמידה שאותן מקבלים כל ילדי בתי הספר הממלכתיים, בסבסוד עירוני נרחב. ילדי העיר נהנים מפעילויות מסובסדות ובנוסף סבסוד והנחות מפליגות ניתנות גם למשפחות ברוכות ילדים, שידן אינה משגת. מדובר בפעילות שוויונית, צודקת וראויה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. יפית

    אתם מקבלים כול השנה בריכות אתבות החרדים מקבלים פעם בה גם הילדים של החרדים צריכים חוגים

  2. זו שחשבה לרגע קט לתת לו את קולה... לא יקום ולא יהיה!!!

    גם אני רוצה חוגים מסובסדים לילדים שלי!!! לא נחזור בתשובה בשביל זה! פשוט מזעזע!!!
    אם זה שוויון, אז מה זו אפלייה???

  3. מיכאל

    נא לשים לב לפייקניוז: 80 שקלים לחודש לעומת 210 שקלים ל-45 שעות שבועיות. בשום מקום לא כתוב כמה שעות כלול ב-80 השקלים או כמה שבועות נכללים ב-210 השקלים.

  4. מיכל

    המדרכות בראש השנה הזה , ביום כיפור הזה , בחג הסוכות הזה היו כל כך מלוכלכות השנה

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    למה נזכרים רק לקראת בחירות בנושאים כאלה העיר שלנו מתחרדת וזה רע מאוד יש המון יישובים דתיים ושילכו לשם מאיפה לחבד יש כל כך הרבה כסף להקים מרכז במרכז הרצליה ושני מרכזים בהרצליה פיתוח

  6. סימה

    אני בשוק למה עיניכם צרה על החוג החרדי התרבות היהודית דואגת לציבור הדתי חרדי מתוך אהבה ובלי אינטרס כל הזמן וכל השנה ושלא נדבר על אהבת חינם גם לכלל הציבור היקר לדעתי תתחילו ללמוד מה זה אהבת חינם וכך אולי תגרפו קולות

  7. דת זה פשע נגד האנושות

    לסימה – אוהבים אותך בנידה. יאללה למטבח. שהבועל שלך לא יתרגז. מופתע שנתן לך גישה לאינטרנט.

  8. יוסי נשמה טובה.

    התשובה היחידה – לצאת להצביע לאייל פביין. פדלון ומאיה כץ ניהלו בבזיון את העיר 5 שנים. התקרבנו לנתניה. ערסים, דתיים ושרצים אחרים השתלטו על המרחב הציבורי. אל תאמינו לאלו ששיקרו לכם ופשוט תבעטו את הרמאים הביתה.
    מצביעים לאייל לראשות העיר – כי עדיין לא הוכח שהוא שקרן ורמאי והוא לא נצפה ברקטום של הדתיים. כמו כן לא ידוע לי על חברת אוטובסים של אשתו שמקבלת הטבות מעירייה והוא לא אחראי ישירות לפקקים הנוראים בעיר !!!!

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר