המפגש בבית קינן
המפגש בבית קינן

מתווה הצהרונים החדש: פחות ימים ארוכים, פחות שעות

לתשלום המופחת יש מחיר – רק 12 ימים ארוכים בצהרוני הגנים, שיימשכו 8 שעות בלבד. בוועד הגנים זועמים: "המחיר נשאר דומה אז למה התנאים השתנו?"

פורסם בתאריך: 7.8.17 11:49

מספר הימים הארוכים בצהרונים של גני הילדים בשנת הלימודים הקרובה ירד ל-12. זאת בהשוואה ל-13 בשנה שעברה ו-14 לפני שנתיים. כך עולה ממתווה הצהרונים שהוצג אמש (א') במפגש שנערך ב"בית קינן" בהרצליה.

כ-80 משתתפים הגיעו למפגש, ביניהם ועדי הורי גני הילדים בעיר והורי ילדי הגנים, נציגי ועד ההורים העירוני, מנכ”ל העירייה, מנהל אגף החינוך, מנכ”ל החברה למרכזים קהילתיים הרצליה ונציגי מפעילי הצהרונים. מנכ"ל העירייה, יהודה בן עזרא, הציג את מתווה הצהרונים החדש לגני הילדים, ממנו עלה עוד כי שעות הפעילות בימים הארוכים יצטמצמו ויעמדו על 8:00 – 16:00, וזאת בהשוואה ל-7:30 – 16:45 בשנים האחרונות.

כמו כן, בניגוד לנהוג בשנה האחרונה, בימים הארוכים לא תינתן ארוחת בוקר בצהרון. בנוסף לשינויים בימים הארוכים, לכל 20-33 צהרונים יוקצה רכז אחד, לעומת רכז לכל 25 צהרונים בשנה שעברה.

לעומת זאת, תקציב ועדת ההנחות לצהרונים עלה מ-780 אלף שקל ל-900 אלף שקל ובנוסף גדל התקציב המוקצה מטעם העירייה לצהרון.

כזכור, מחירם של הצהרונים יופחת מ-1014 שקלים בחודש בשנה שעברה ל- 935 שקלים, בהתאם ל"חוק הצהרונים" שאישרה הכנסת בחודש יולי.

מנכ"ל העירייה בן עזרא הבטיח לנוכחים לבטל את הפערים בין המתווה החדש לנהוג בשנה שעברה, וזאת עד סוף החגים. הוא ציין כי יוקם צוות ניהול שילווה את הצהרונים במהלך השנה. "קיבלתי החלטה לתת את הסמכות על הצהרון להורים. ההורים משלמים, אז שיהיו אחראים על הכל – על הפיקוח הכספי והמקצועי, על הפעילויות, על הבקרה וכו'. הצוות יורכב מיו"ר שיהיה נציג מטעם ועד ההורים העירוני, שני נציגים מגני הילדים, נציג עירייה ונציג מטעם החברה המרכזית. זה יהיה צוות היגוי, שילווה את כל מה שקורה בצהרונים ויקבל את מלוא ההחלטות בנוגע אליהם".

בפגישה לא הוזכרה פעילות הצהרונים בחופשת הקיץ וכן, לא הוזכר מתווה הצהרונים בבתי הספר היסודיים.

נזכיר, כי לפני כחצי שנה פרשו  נציגי הגנים מוועד ההורים העירוני בטענה שלא ניתן להם מקום לביטוי בוועד. "כהורים אנחנו לא צריכים להיות כפופים לשום עמותה, אמר אחד מהם לבן עזרא. "אנחנו רוצים להיות ועד נפרד ואתה קובע, כי אתה מנהל את העיר. אתה מחליט עם מי לשבת". בן עזרא ענה:  "יש רק גוף אחד שהעירייה מדברת איתו וזה ועד ההורים המרכזי. תבחרו נציגים ותחזרו לגוף הזה".

"ועד הגנים נבחר על ידי הורים שיש להם ילדים בגן ויש להם דרישות משלהם, אחרות מהדרישות של ועד ההורים העירוני", הסבירה אם לילדים בגן. "הועד קיים כבר מספר שנים, אבל לא מוכנים להכניס אותו לישיבות וכשיש ישיבות לא קוראים לו. אנחנו רוצים שיקשיבו לקול שלנו – "ועד הגנים", כי אנחנו יודעים הכי טוב מה צריכים בצהרוני הגנים. מחליטים כל מני החלטות כמו המתווה הזה, שהוא לא בהסכמתנו".

ואם אחרת הוסיפה: "אנחנו רוצים שינוי בנקודות שהוחלטו כמו לסיים את הצהרון בארבע, הורדת יום ארוך והפסקת ארוחות הבוקר. זה אומר שבכל הימים של הקייטנה נצטרך להכין ארוחות בוקר. המחיר נשאר בערך אותו המחיר כמו בשנה שעברה, אז למה שלא יתנו את אותם התנאים? למשל, אנחנו עדיין לא יודעים מה יהיה בקיץ. השנה ביולי הורידו לנו את ימי שישי וכל הזמן יש עוד ועוד קיצוצים. אותי מספקים דבריו של המנכ"ל, לפיהם אחרי החגים הוא ייתן תכנית ליולי-אוגוסט, אבל זה עדיין מטריד. התחושה היא שאנחנו הולכים אל הלא נודע".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר