צילום אילוסטרציה אייל טואג
צילום אילוסטרציה אייל טואג

המאבק על 1 בספטמבר: האם גני הילדים החדשים יהיו מוכנים בפתיחת שנת הלימודים?

העירייה הודיעה שהגנים החדשים בגן רש"ל ייפתחו בסוף אוקטובר. את ההורים זה לא מספק והם דורשים להתחיל בבנייה מיד. העירייה: "בניית הגנים הינה פרויקט מורכב. עד למעבר למבנים החדשים, הגנים יפעלו במבנה חינוכי קהילתי בשכונה"

פורסם בתאריך: 24.2.19 11:58

הורים מהשכונות גן רש"ל ונחלת עדה בהרצליה, שרשמו את ילדיהם לשני הגנים החדשים בגן רש"ל – לבונה ומור, גנים שבנייתם טרם החלה, דורשים מהעירייה לעמוד בהתחייבותה ולפתוח את הגנים ב-1 בספטמבר. זאת בעקבות דבריו של מנכ"ל העירייה יהודה בן עזרא, בישיבת המועצה שהתקיימה ביום שלישי, שאמר שהגנים ייפתחו בסוף חודש אוקטובר. עוד דורשים ההורים להקדים את הפגישה שנקבעה להם עם נציגי העירייה ל-13 במרץ שכן לדבריהם מדובר ב"מצב חירום".

נזכיר שהתושבים בשכונה מתלוננים על מחסור חמור בגני ילדים. בשנת הלימודים הנוכחית לומדים 15 ילדים מהשכונה בגנים מחוץ לשכונה. בישיבה שהתקיימה בסוף יולי הבטיח ראש העירייה להקים שני גנים חדשים לקראת שנת הלימודים הבאה. לפני כשבוע וחצי, לאחר שכבר נרשמו לגנים, התבשרו ההורים שלא כך יהיה.

"אנחנו לוחצים על העירייה לעמוד בהתחייבויות שלה", אומרת יעל בוק-קרמונה, אמא לשלושה ילדים ששניים מהם ילמדו בשנה הבאה בגנים עירוניים, "נעשה כל מה שצריך כדי שלא לנייד את הילדים לשכונות אחרות. יש לנו את האפשרויות לבצע את הדברים בשכונה, רק צריך ניהול תקין ותיכנון. למה לא החלו כבר לעשות את זה? זה היה ידוע, זה היה על השולחן. האישורים לבניה כבר ניתנו. למה לא להתחיל לבנות מחר בבוקר? בעלי, רפאל קרמונה, יו"ר הנהגת ההורים בבית הספר אילנות, קיבל לידיו את התכניות בשבוע שעבר לבדיקה מטעם בית הספר כדי לחתום עליהן וראה שהתאריך עליהן הוא סוף דצמבר. כלומר, חודשיים שהתוכניות מוכנות ולא עושים איתן כלום".

מתי אמרו לכם מהעירייה שהילדים יוכלו להיכנס לגנים?

"הם מדברים איתנו על אחרי החגים ואין לנו יכולת לסמוך על מה שהם אומרים כי כבר הבטיחו לנו שהם ייפתחו ב-1 בספטמבר. למה שעכשיו נאמין להם שזה יהיה אחרי החגים? יש שני גנים, פרג ולוטוס, שנבנו בתוך שלושה חודשים ברחוב ההגנה בשכונת אשרמן. לא ברור לי איך זה שכאן יש עוד חצי שנה לבנות והם לא יצליחו לסיים עד תחילת שנת הלימודים. כרגע מהעירייה לא נתנו לנו פתרון וממשיכים למרוח אותנו. בסוף נגיע ליולי-אוגוסט ואז זה כבר יהיה מאוחר מדי. זה מאוד מתסכל, ההרגשה היא שאין שיתוף פעולה ברמה הכי בסיסית. שלא לדבר על הקושי בלהעביר ילדים בני שלוש או ארבע למבנה חדש אחרי כמה חודשים ועד שהסתגלו אליו. זה מרגיש שהמערכת לא רואה את הצרכים של הילדים. אבל יש פתרון מאוד פשוט – להתחיל לבנות את הגנים עכשיו ולהכניס את הילדים אליהם בספטמבר. זה לא מופרך, זה ישים".

מה יקרה עם הילדים עד אחרי החגים?

"משהו חלופי, משהו זמני. אין לנו מושג מה הם מתכננים, אף אחד לא יודע. לכן ביקשנו להיפגש איתם כדי לקבל תשובות".

למתי קבעו לכם את הפגישה?

"לאמצע מרץ, עצם זה שקבעו לנו את הפגישה חודש קדימה זה הזוי. זה מצב חירום, היה צריך לקבוע את הפגישה למחר. אנחנו לא נחכה חודש לפגישה איתם שבה יגידו לנו שהם יבדקו מה קורה וימרחו אותנו עוד חודשיים. זה נושא דחוף".

אז מה אתם מתכננים לעשות עכשיו?

"נקיים ישיבה של ההורים בימים הקרובים ונחליט מה לעשות. אנחנו לא מתכוונים לוותר. בשנה שעברה הם הפילו את זה עלינו מעכשיו לעכשיו ולא הייתה ברירה וזרמנו עם זה, והתוצאה היא שיש 20 ילדים שלומדים בגנים מחוץ לשכונה. השנה יש לנו מספיק זמן כדי ששנת הלימודים תיפתח כראוי. בעירייה יכולים לפתור את זה בצורה מאוד מהירה ופשוטה ולהפסיק ליצור פה מרמור גדול בקרב התושבים".

מזכיר הוועד של שכונת גן רש"ל איתי מושל אמר: "לאחר שקיבלתי עדכון שהגנים החדשים לא יפתחו בתחילת שנת הלימודים אלא רק לאחר החגים, ולאחר פניות של הורים רבים לעירייה ולאגף החינוך, נקבעה פגישה של נציגות ההורים עם מנהלי אגף החינוך רק לאמצע חודש מרץ, אחרי שאמרו שהיומן עמוס. ביום שלישי שעבר, 19 בפברואר, שלחתי מכתב לראש העירייה עם העתק למנכ"ל העירייה ולאגף החינוך וביקשתי פגישה דחופה כדי שנבין מדוע לא ניתן לפתוח את הגנים במועד, בפרט כשידוע לנו על גנים אחרים בעיר שנבנו בעבר תוך חודשים ספורים, אך טרם התקבל כל מענה לפניה. אשמח אם ראש העירייה יתפנה להקדיש להורים שעה מזמנו כדי שננסה למצוא יחד פתרון לפתיחת הגנים במועד, ביום 1 בספטמבר 2019".

חברת מועצת העיר תמי גרוסמן (קהילה, צעירים וסביבה נטו) אמרה: "למרות תשובת העירייה לשאילתא שהועלתה על ידי בישיבת המועצה בתאריך 15.1 כי הגנים יהיו מוכנים בתחילת שנת הלימודים הקרובה במשכנם הקבוע, בתכנית שהוצגה בישיבת המועצה ביום שלישי על ידי החברה לפיתוח הרצליה נרשם כי הגנים יוקמו עד סוף שנת 2019, כנראה עד סוף חודש אוקטובר. חבל שהעירייה לא עומדת בהבטחותיה וילדים קטנים שגם ככה עבור חלקם זוהי השנה הראשונה בגן וההסתגלות אינה פשוטה ייאלצו לנדוד בין מבנים ולהסתגל מחדש. אני מקווה כי העיריה תמצא דרך להשלים את הבניה לפני תחילת שנת הלימודים".

מהעירייה נמסר בתגובה: "בהשקעה עירונית גבוהה, עברה שכונת גן רש"ל בשנים האחרונות תנופת פיתוח וטיפוח של פני המרחב הציבורי ומבני הציבור. השכונה הפכה לאטרקטיבית וכיום מושכת אליה הרבה זוגות צעירים ובני שכונה ,שמעוניינים להמשיך ולגור בה. בכדי לתת מענה לצפי גידול האכלוסייה נערכת העירייה להוספת שלושה גני ילדים חדשים במבנים ההולמים את הצרכים החינוכיים העכשוויים (בנוסף לשלושה שקיימים כבר). בניית הגנים הינה פרויקט מורכב הדורש תיזמון היתרים וקבלנים והגנים יהיו מוכנים באוקטובר 2019. על מנת לתת מסגרת רציפה לילדי הגנים האלו, בשבועות הראשונים של שנה"ל הבאה, עד למעבר למבנים החדשים, יתקיימו הגנים במבנה חינוכי קהילתי, בשכונה, בתנאים ראויים, עם הריהוט, הצעצועים וכל אביזרי החינוך הנחוצים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר