גן ילדים. צילום אילוסטרציה: עזרא לוי
גן ילדים. צילום אילוסטרציה: עזרא לוי

גם בשנה הבאה מחוץ לשכונה? בניית גני הילדים החדשים בגן רש"ל טרם החלה והם לא ייפתחו בספטמבר

התושבים בשכונה מתלוננים על מחסור חמור בגני ילדים. בישיבה שהתקיימה בסוף יולי הבטיח ראש העירייה להקים שני גנים חדשים לקראת שנת הלימודים הבאה. בשבוע, שעבר, לאחר שכבר נרשמו, התבשרו ההורים שלא כך יהיה

פורסם בתאריך: 18.2.19 14:15

תושבים בשכונות גן רש"ל ונחלת עדה בצפון הרצליה החלו במאבק לפתיחת גני ילדים נוספים בשכונות לקראת שנת הלימודים הבאה. זאת לאחר שגילו שבניית שני גני הילדים החדשים – גן הטרום חובה וחובה לבונה, וגן הטרום טרום חובה מור – שאליהם רשמו את ילדיהם לשנת הלימודים הבאה, ושהיו אמורים לקום עד 1 בספטמבר, טרם החלה. זאת, לטענת ההורים, למרות הבטחות שקיבלו מהעירייה ומראש העירייה משה פדלון בסוף חודש יולי. בתשובה שקיבלו התושבים ממנהלת המחלקה לגיל הרך בעירייה, נאוה שחם, נמסר להם שהגנים לא יהיו מוכנים עם פתיחת שנת הלימודים הבאה אלא רק במהלכה.

ההורים מספרים כי בשנת הלימודים הנוכחית כ-15 ילדים מגן רש"ל ונחלת עדה נשלחו לגן טרום טרום חובה מחוץ לשכונה. "מהעירייה אומרים שלא יצליחו לפתוח את הגנים במועד והבטיחו שינסו למצוא פתרון זמני, אבל אותנו זה לא מספק", אומרים ההורים, "אנחנו דורשים פגישה עם ראש העירייה, מנהל אגף החינוך יעקב נחום וכל הגורמים הרלוונטיים כדי לקבל תשובות ולדרוש שיעמדו במילה שלהם".

מזכיר הוועד של שכונת גן רש"ל, ואב לילדה ששובצה השנה לגן טרום טרום חובה מחוץ לשכונה, איתי מושל, אומר: "לשכונת גן רש"ל נוספו בשנים האחרונות מאות משפחות וזוגות צעירים, אך מספר הגנים בשכונה לא השתנה, יש בה רק שלושה גנים. בשנת הלימודים הנוכחית נשלחו כ-15 ילדים משכונת גן רש"ל ונחלת עדה לגן טרום טרום חובה מחוץ לשכונה. כבר באוגוסט בשנה שעברה הצפנו את הנושא בפגישת ועד השכונה עם ראש העירייה וראשי האגפים, ואכן הובטח במפורש שבתחילת שנת הלימודים הבאה ייפתחו גנים חדשים בשכונה. מאז פניתי כל כמה זמן להתעדכן מול אגף החינוך והובטח שוב שהגנים בתכנון ובטיפול. גם בהרשמה לגנים באתר של העירייה בחודש שעבר היו פתוחים הגנים החדשים לרישום. בשבוע שעבר קיבלתי עדכון שהגנים החדשים לא ייפתחו בתחילת השנה ושהעירייה מנסה למצוא פתרון. חבל שככה מתנהלת העירייה כשיש צורך אמיתי ודחוף בתוספת גני ילדים בשכונה".

סיון צבר, אמא לילד שעולה לטרום חובה ואחת ממובילות המאבק, הוסיפה: "קיבלנו אתמול הודעה מאיתי מושל שהגנים שתוכננו להיבנות בשטח בית הספר לשנת הלימודים הבאה לא ייבנו בזמן. לי זה נוגע באופן אישי כי יש לי בן שעולה בשנה הבאה לגן טרום חובה ורשמתי אותו לגן חדש שאמור להיפתח – לבונה. ברגע שקיבלנו את ההודעה שלחתי מייל למנהלת המחלקה לחינוך הגיל הרך, נאוה שחם, שאיתה כבר דיברתי לפני חודש וחצי באותו נושא והיא הבטיחה לי שהגנים ייבנו, שהם דואגים לנו ושיהיה בסדר ושהגן יהיה פתוח לרישום. שלחתי לה אתמול מייל עם כל הטענות והתהיות שלנו וקיבלתי ממנה תשובה מאוד לקונית שהגנים לא ייפתחו בזמן ושהם עושים כל מה שהם יכולים כדי לתת לנו מענה אחר בתוך השכונה, כאשר הם לא יודעים כמובן איפה ואיזה. היא גם לא נתנה תשובה לגבי מתי הגן ייפתח, אלא רק שזה יהיה במהלך שנת הלימודים הבאה".

צבר מוסיפה: "אנחנו גם לא מבינים למה התעכבו עד עכשיו, כשיש פרוטוקול של ישיבה שהתקיימה בסוף יולי בלשכת ראש העיר בין נציגי העירייה לתושבים, שבה הובטח שיוקמו גנים עד 1.1.19. אנחנו היום עומדים חצי שנה אחרי הישיבה שקרה כלום. אבל יש חצי שנה לפנינו. יש עוד מספיק זמן לבנות את הגנים האלה אם יתחילו בעבודות ויתנו עליהן את הדגש. זה לא בשמיים. יש לנו תחושת תסכול מאוד גדולה. הילדים נפגעים והם לא צריכים לספוג את זה. אנחנו בחוסר וודאות, היו רק תהיות איפה בדיוק ייבנו הגנים כי לא ראינו שום דבר קורה במתחם בית הספר אילנות ששם הבנו שהם מתוכננים לקום. יש הורים שרשמו את הילדים שלהם לגנים האחרים, אילנות או סייפנים, והם חושבים שזה לא ישפיע עליהם אבל וזה לא נכון. בגנים הקיימים יש בערך 40 ילדים בשכבה, ואליהם אמורים להצטרף עוד 55 ילדים. בשום חשבון זה לא מסתדר. אז גם מי שרשם את הילד שלו לגן הקיים וחושב שזה מה שהוא יקבל – זה לא נכון. זה מאבק של כל ההורים. אנחנו פועלים כרגע גם בפייסבוק וגם במיילים ומנסים לקבל תשובות מהעירייה. מבחינתי, אם לא יהיה מענה עד סוף החודש, אנחנו נעלה הילוך".

בתשובה של מנהלת מחלקת הגנים שחם למייל של צבר, היא ענתה כך: "בשכונת גן רש"ל על פי נתוני הרישום אנו זקוקים לשנה הבאה לכיתת גן אחת נוספת. הגנים במתחם אילנות לא יהיו מוכנים לפתיחת שנת הלימודים הקרובה, אך יחלו בבנייה ויהיו מוכנים במהלך שנת הלימודים תש"פ. הנהלת האגף על כל שותפיה עושים את כל הנדרש על מנת למצוא פתרון חלופי בתוך השכונה לגן נוסף. כאשר הפתרון המיטבי יימצא אנו נעדכן אתכם".

בתגובה כתבה לה צבר: "תשובת העירייה אינה מספקת את ההורים המודאגים בשכונות. להזכירכם, בישיבה שנערכה בחודש יולי האחרון הובטח שייבנו גנים חדשים בשכונה ושיהיו מוכנים ליום 1.9.2019 תחילת שנה"ל תש"פ. אנחנו היום באמצע פברואר – והבנייה אפילו לא התחילה!! בשיחה שנערכה ביננו אמרת לי 'לא לדאוג' ושהכל 'יהיה בסדר'… העירייה שוב לא עומדת בהבטחותיה לתושבי השכונות, ועצוב לחשוב שכל ההבטחות נשכחו לאחר הבחירות. אנחנו מבקשים פגישה של הנציגות ההורית מול ראשי החינוך ובנוכחות ראש העיר משה פדלון".

תגובת עיריית הרצליה לא תובא כאן משום שהעירייה מסרבת לענות לשאילתות של צומת השרון.

הישארו מעודכנים בכל הסיפורים החמים בהרצליה:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. הרצלניינית דואגת ומודאגת

    לפדלון חשוב יותר הבנייה שבה משתלם לו (שלא נדבר כמה $$$ הוא מקבל על זה) יותר מאשר חינוך ילדנו…
    אוזלת היד בחינוך היום בגן רש"ל ונחלת עדה- מחר זה בשאר חלקי הרצליה…

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר